مشکلات رایج دهان و دندان

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مشکلات رایج دهان و دندان

مشکلات رایج دهان و دندان

دندان یکی از اعضای بدن است که با دیگر اندام‌ها رابطه مستقیمی دارد و در تمام جنبه‌های سلامتی نیز تاثیر می‌گذارد. از طرفی دندان می‌تواند به مشکلات و بیماری‌های مختلفی دچار شود که بعضی از آن‌ها جزئی هستند وتوسط دندانپزشک به راحتی درمان می‌شوند؛ در حالی که بعضی دیگر در جویدن، تنفس و تکلم اختلالاتی را ایجاد می‌کنند. از طرفی برای درمان تمامی مشکلات دهان و دندان راهکارهای عملی وجود دارد که عبارتند از؛

 

ایمپلنت

بسیاری از افراد در اثر پوسیدگی بیش از حد، ضربه یا شکستگی، دندان خود را از دست می‌دهند؛ از دست دادن دندان باعث می‌شود که فرد نه تنها در جویدن غذا به مشکل برخورد کند؛ بلکه در تنفس نیز دچار اختلال شود. همچنین نبود دندان در زیبایی چهره نیز تاثیر زیادی می‌گذارد؛ در نتیجه از دست دادن دندان، اتفاقات زیادی را به همراه دارد.

 

از طرفی ممکن است که افراد تمام نکات دهان و بهداشت دندان را رعایت کنند؛ اما به دلیل افزایش سن و یا جنس بد دندان نیز، آن را از دست بدهند.

 

نبود دندان باعث تحلیل استخوان فک و همچنین تخریب دیگر دندان‌ها می‌شود؛ چرا که باکتری‌ها فضایی مناسب برای رشد پیدا می‌کنند؛ به‌همین دلیل کسانی که دندان خود را از دست می‌دهند باید از ایمپلنت استفاده کنند.

 

ایمپلنت پیچی از جنس تیتانویم است که توسط دندانپزشک داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و نقش ریشه را ایفا کرده و دندان مصنوعی به آن وصل می‌شود.

 

از ایمپلنت می‌توان برای از دست دادن یک الی چند دندان استفاده کرد. در صورتی که فرد چند دندان از بین رفته داشته باشد؛ چند پیج در داخل استخوان فک او قرار می‌گیرد.

 

مزایای ایمپلنت چیست

ایمپلنت فواید زیادی در دهان و دندان دارد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی ظاهر دندان‌ها را زیبا می‌کند؛ صحبت کردن را بهبود می‌بخشد و مشکلات افراد را هنگام جویدن غذا برطرف می‌کند.

 

ایمپلنت توسط چه کسی انجام می‌شود

از آن‌جایی که ایمپلنت روشی است که در آن استخوان فک جراحی می‌شود؛ ایملپنت باید توسط دندانپزشک متخصص ایمپلنت یا ایمپلنتولوژیست انجام شود. ایمپلنتولوژیست دندانپزشکی می‌باشد که دوره‌های تخصصی جراحی دندان و ایمپلنت را گذرانده است.

 

مشکلات رایج دهان و دندان

آیا ایمپلنت درد و خونریزی دارد

بسیاری از کسانی که جراحی ایملپنت را انجام دادند در مراحل اولیه ایمپلنت دچار کمی درد و خونریزی شده و ممکن است ناحیه ایمپلنت شده کمی ورم کند؛ اما پس از گذشت مدتی، با مصرف آنتی‌بیوتیک، ایمپلنت در استخوان فک محکم شده و مانند دندان طبیعی عمل می‌کند.

پس از دست دادن دندان، بهم‌ریختگی‌ دندان‌ها یکی دیگر از مشکلات شایع محسوب می‌شود. کج و نامرتبی دندان‌ها معمولا در سنین کودکی ایجاد می‌شود؛ بنابراین بیشتر افرادی که دندان‌های نامنظم دارند در سن کودکی تحت درمان قرار می‌گیرند؛ البته ارتودنسی سن مشخصی ندارد و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد.

 

ارتودنسی یکی از روش‌های پیشرفته و تخصصی در دندانپزشکی است که در آن دندانپزشک متخصص یا ارتودنتیست، سیم‌ها را داخل دهان و روی دندان‌ها قرار می‌دهد تا به مرور زمان با وارد کردن فشار، دندان‌های نامرتب را به جای خود بازگردانند.

 

مدت زمان ارتودنسی چقدر است

تقریبا می‌توان گفت ارتودنسی یکی از روش‌های درمانی طولانی مدت است. ارتودنسی معمولا بین شش ماه الی دو سال طول می‌کشید. ارتودنسی از مراحل مختلفی تشکیل می‌شود که انجام هر کدام از آن‌ها معمولا دو الی سه ماه طول می‌کشد.پ

 

ارتودنسی چیست و چه عوارضی دارد

ارتودنسی علاوه بر این‌که مزایای زیادی دارد و بسیاری از مشکلات دهان و ناهنجاری استخوان فک را نیز درمان می‌کند؛ عوارضی نیز به همراه دارد.

مهم‌ترین مشکلاتی که ارتودنسی ایجاد می‌کند؛ خرابی و پوسیدگی‌ دندان‌ها می‌باشد؛ چرا سیم یا براکت ارتودنسی مدت زمان زیادی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و مواد غذایی در بین آن‌ها تجمع می‌یابند و فضای خوبی برای رشد باکتری و تخریب دندان‌ها ایجاد می‌کنند.

 

به‌همین دلیل افرادی که خدمات درمانی ارتودنسی را انجام می‌دهند؛ باید به شدت به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنند؛ در غیر این صورت پس از برداشتن ارتودنسی و اتمام دوره درمان، باید پوسیدگی‌های ایجاد شده را بر طرف نمایند.

 

از طرفی ارتودنسی شکل نازیبایی به صورت می‌دهد و افرادی که ظاهر سیم‌های ارتودنسی را دوست ندارند از ارتودنسی رنگی یا ارتودنسی نامرئی می‌کنند که هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی معمولی دارد.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است

جدیدترین مطالب سایت