ملاحظات غذایی در هواپیما چگونه است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
ملاحظات غذایی در هواپیما چگونه است؟

سفر با هواپیما سریع و آسان است. اما برخی از پروازها در مسیرهای طولانی ممکن است چند ساعت طول بکشند. در این مدت که با وقت شام و نهار نیز مصادف خواهد شد در هواپیما برای مسافران میان‌وعده یا وعده اصلی در نظر گرفته می‌شود.

 

این غذا با توجه به ایرلاین‌های مختلف و نوع هواپیماها متفاوت هستند. هنگام خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید علاوه بر بررسی انواع پروازها در صورت امکان غذای مورد نظر خود که می‌خواهید در طول پرواز سرو شود را رزرو کنید.

 

ممکن است شما ملاحظات غذایی خاصی داشته و یا نسبت به ماده غذایی خاصی حساس باشید. بنابراین باید پیش از سفر با هواپیما از این موارد آگاه باشید. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی غذاهای هواپیما و نکاتی که باید درباره آن‌ها بدانید بپردازیم.

 

ملاحظات غذایی در هواپیما چگونه است؟

چه عواملی در کیفیت غذا تأثیرگذارند؟

نوع غذا در هر ایرلاین متفاوت است. زیرا هر ایرلاین مرکز تهیه‌غذای مخصوص خودش را دارد. از طرفی این وعده در هر نوع پرواز با کلاس‌های مختلف نیز فرق می‌کند. بدیهی است که با توجه به هزینه‌های هر نوع پرواز که در هنگام خرید بلیط هواپیما پرداخت می‌شود نوع خدمات نیز تفاوت داشته باشند. به همین دلیل است که شاید دیده باشید غذای سرو شده در پروازهای ویژه بسیار شکیل‌تر از انواع معمولی هستند که فقط بسته‌ای غذایی به مسافر داده می‌شود. با این حال لازم به ذکر است که غذای هر ایرلاین با توجه به کشور مبدأ آن‌ها متفاوت است.

ملاحظات غذایی در هواپیما چگونه است؟

غذای هواپیما چگونه است؟

در برخی از پروازها به طور معمول غذاهای گوشتی را قبل از پرواز به طور کامل نمی‌پزند. بخشی از این مراحل پخت در طول پرواز انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود تا غذایی که برای مسافر سرو می‌شود تازه باشد و سفت یا بدمزه نشود. در کنار غذای اصلی همیشه مقداری سبزیجات به همراه نوشیدنی و آب وجود دارد. همچنین نمک و فلفل نیز در بسته‌بندی‌های کوچکی در کنار غذا قرار می‌گیرند.

 

آیا امکان انتخاب غذا وجود دارد؟

باید توجه داشته باشید که بلیط هواپیما خود را از مرکزی معتبر خریداری کنید. از آنجایی که نیاز است تا به جزئیات خدمات و به ویژه تنوع غذایی ایرلاین واقف باشید این نکته حائز اهمیت است. بنابراین با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید پیش از سفر غذای دلخواه خود را رزرو کنید. ممکن است ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید ژاپنی یا هندی باشید. با این‌که غذاهایی که سرو می‌شود به طور معمول به گونه‌ای هستند که برای تمامی طبع‌ها مناسب باشند اما شما می‌توانید هنگام خرید بلیط ملاحظات غذایی خود را لحاظ کنید.

 

اگر قصد چک کردن قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد را دارید اینجا کلیک کنید

همچنین ملاحظات غذایی ادیان مختلف هم اهمیت بالایی دارد. بنابراین چون غذای هواپیما از قبل آماده می‌شود باید اطلاعاتی مانند غذاهای حلال را به آن‌ها گوشزد کنید.

ملاحظات غذایی در هواپیما چگونه است؟

چند نکته دیگر

از آنجایی که غذا و خوراک برای سلامت انسان مسئله‌ی مهمی است باید در رسیدگی به آن توجه داشته باشیم. نوع غذایی که می‌خوریم باید همیشه سالم و بدون ضرر باشد. رعایت این مسئله در هواپیما نیز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که در برخی ایرلاین‌ها اگر ساعت تولید غذا از زمان استاندارد گذشته باشد تمام آن را دور می‌ریزند. بسیاری از تأخیرهای هواپیمایی در پرواز به همین دلیل هستند. تا وقتی که غذاهای تازه دوباره به هواپیما برسند مقداری وقت لازم است و همین موضوع به تأخیر در سفر با هواپیما می‌انجامد.

 

پس با توجه به الزامات امنیتی و بهداشتی که خود شرکت های اتوبوسرانی یا ایرلاین‌ها برای پرواز دارند دیگر نیازی نیست تا شما ذهن خود را درگیر این‌گونه مسائل فرعی کنید. اگر تا پیش از خواندن این مطلب درباره غذای هواپیما دچار شک و تردید بودید دیگر می‌توانید آن را کنار بگذارید.

 

در ارتفاع، تا حدی قوه چشایی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین ممکن است به نظرتان برسد که غذا بی‌مزه است. بسیاری از افراد در این مواقع، نمک زیادی به غذایشان اضافه می‌کنند که به طور قطع کار اشتباهی است. نمک زیاد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر افزایش فشار خون شود.

 

سخن آخر

هنگامی که می‌خواهید برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید به طور حتم یکی از مواردی که برای شما اهمیت دارد غذایی است که می‌خواهید در طول پرواز میل کنید. جدای از چگونگی تولید و سرو آن موضوعی که حائز اهمیت است توانایی در انتخاب غذای دلخواه است. شما با رعایت مواردی می‌توانید موقع خرید بلیط هواپیما با توجه به نوع پرواز و کلاس آن غذای خود را رزرو کنید.

 

این رزرو غذایی را خودتان نیز می‌توانید مشخص کنید که چگونه باشد. ممکن است شما به دلایل بیماری یا حساسیت مجبور به پرهیز از خوردن بعضی مواد غذایی باشید. یا به خاطر ملاحظات مذهبی از خوردن برخی از گوشت‌ها منع باشید.

 

بنابراین لازم است این موارد را پیش از پرواز و در هنگام خرید بلیط هواپیما به ایرلاین اطلاع دهید. آن‌ها درخواست شما را بررسی کرده و در راستای رساندن بهترین خدمت‌ها به شما کار می‌کنند. به این صورت سفر با هواپیما لذت‌بخش‌تر از قبل خواهد بود.

جدیدترین مطالب سایت