مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی از بهترین راه های مهاجرت به استرالیا، سرمایه گذاری در این کشور است. ویزای سرمایه گذاری استرالیا با شرایط خاصی صادر می شود اما اگر از راه درست و منطقی برای دریافت این ویزا اقدام کنید، احتمال پذیرش ویزا بسیار بالاست. ویزا سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد و باید متناسب با شرایط خود یکی از این موارد را انتخاب کنید. در صورتی که موفق به اخذ ویزا سرمایه گذاری کشور استرالیا شوید، مهاجرت اعضای خانواده تان با سرعت و سهولت بیشتری صورت می گیرد.

 

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور استرالیا

برخی تصور می کنند برای دریافت ویزا سرمایه گذاری باید سرمایه و شرایط مالی مناسبی داشت اما این تصور کاملا اشتباه است. شرایط دریافت این ویزا تنها وابسته به سرمایه گذاری نیست. دولت استرالیا با توجه به درآمد، داریی و سابقه کار افراد انواع ویزاهای کارآفرینی و سرمایه گذاری را صادر می کند. برای دریافت این ویزا اولین و بهترین راه، استفاده از تجارب وکلای مهاجرتی ست. وکیل مهاجرت با تسلط به قوانین جدید مهاجرتی می تواند راهی درست که منجر به اخذ ویزا شود را پیش پای شما قرار دهد.

 

انواع ویـزا سرمایه گذاری در استرالیا:

همانطور که می دانید دولت استرالیا بطور متناوب و بر اساس نیاز، تغییراتی در انواع ویزا و شرایط دریافتشان اعمال می کند. جدیدترین انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا به شرح زیر هستند:

 

وزا سرمایه گذاری ساب کلاس ۱۸۸ (قابل تبدیل به ویزای اقامت دائم)

ویزا سرمایه گذاری ساب کلاس ۸۸۸ که مرحله دوم ویزاهای ۱۸۸ خواهد بود. ویزاهای ۸۹۰ (اقامت دایم مستقل) و ۸۹۲ (اقامت دایم اسپانسری ایالتی) نیز کماکان برای کسانی که با ویزاهای تجاری قبلی وارد استرالیا شده اند، موجود هست.

ویزا سرمایه گذاری ساب کلاس ۱۳۲

 

تفاوت انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا:

یکی از سوالات متداول این است که چه تفاوتی بین انواع ویزای سرمایه گذاری وجود دارد. در اینجا به برخی از تفاوت های این ویزاها که همگی با نام ویزای سرمایه گذاری شناخته می شوند، را شرح می دهیم:

 

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

1 –  سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری

تفاوت بارزی که انواع ویزای سرمایه گذاری با هم دارند به میزان سرمایه فرد متقاضی این ویزا، بر می گردد. حداقل سرمایه اولیه راه اندازی بیزینس در استرالیا، تعیین کننده این است که شما می توانید برای کدام یک از این ویزاها اقدام کنید.

 

2 –  نحوه سرمایه گذاری در استرالیا:

این که متقاضی کدام راه را برای سرمایه گذاری انتخاب کند، تعیین کننده نوع ویزاست. یعنی اگر متقاضی معین کند که مایل است در کدام زمینه فعالیت کند، خود بخود در دسته نوع مشخصی از ویزای سرمایه گذاری قرار می گیرد. قبل از هر چیزی باید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید: راه اندازی کسب و کار شخصی یا شراکتی کوچک، راه اندازی، خرید یا شراکت در کسب و کار بزرگ، انجام بیزینس در شهرهای کوچک و منطقه ای و جذب سرمایه گذار برای ایده متقاضی.

 

3 – سوابق کار برای سرمایه گذاری: برای سرمایه گذاری در استرالیا یکی از مهم ترین موارد، سوابق کاری و مدیریتی فرد متقاضی ست.

 

4 – مدت زمان اقامت: برخی از این ویزاها، به افراد اجازه اقامت موقت و برخی اجازه اقامت دائم را می دهند:

 

اقامت موقت با ویزای سرمایه گذاری: معمولا ویزای سرمایه گذاری موقت استرالیا 4 سال و 3 ماه اعتبار اولیه دارد و اگر طی این مدت شرایط اولیه را رعایت کنید این ویزا قابل تبدیل به اقامت دائم استرالیا ست.

 

اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری: در برخی از انواع ویزای سرمایه گذاری، می توانید ویزای اقامت دائم دریافت کنید اما فراموش نکنید برای دریافت شهروندی استرالیا باید شرایط اولیه را داشته باشید.

 

5 – ایالت انتخابی برای سرمایه گذاری و یا کارآفرینی

یکی از مواردی که باعث تفاوت در انواع ویزای سرمایه گذاری می شود، انتخاب ایالت برای دریافت ویزاست. انتخاب یک ایالت برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار، نوع ویزای متقاضی را مشخص می کند زیرا هر ایالت شرایط متفاوتی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر می گیرد.

 

شرایط سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۸:

فرد متقاضی ویزای ساب کلاس ۱۸۸ باید شرایط زیر را برای اخذ این نوع ویزا دارا باشد:

فرد متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال سن را داشته باشد.

فرد متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا باید حداقل ۸۰۰۰۰۰ دلار استرالیا قابل انتقال به این کشور را داشته باشد.

شخص متقاضی باید اثبات کند که مبلغی در حدود ۵۰۰۰۰۰ دلار استرالیا در چند سال اخیر گردش مالی داشته است.

شخص متقاضی باید اثبات کند که توانایی مدیریت یک تجارت در استرالیا را دارد.

فرد متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا باید بتواند حداقل ۶۵ امتیاز را کسب کند.

 

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری

امتیازات سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۸:

سن : ۳۰ امتیاز

سابقه کار : ۱۵ امتیاز

مدرک زبان : ۱۰ امتیاز

مدرک تحصیلی:۱۰ امتیاز

تمکن مالی : ۳۵ امتیاز

نامه گردش مالی فرد متقاضی : ۳۵ امتیاز

 

سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ویزای ساب کلاس ۱۳۲:

مدیران و صاحبان شرکت های بزرگ و افرادی که توانایی سرمایه گذاری های کلان در استرالیا را دارند می توانند درخواست ویزای سابکلاس 132 بدهند. اشخاصی که این نوع ویزا را اخذ می کنند باید تعهد دهند که پس از ورود به استرالیا مبلغی در حدود ۱٫۵ میلیون دلار استرالیا را برای سرمایه گذاری وارد استرالیا کنند. مزیت ویزای ساب کلاس ۱۳۲ این است که اشخاصی که برای این نوع ویزا درخواست می کنند می توانند از ابتدا و قبل از ورود به خاک استرالیا برای همراهان خود (همسر و فرزند ) نیز اقدام کنند و اقامت دائم استرالیا را نیز اخذ کنند.

 

شرایط اخذ ویزای ساب کلاس ۱۳۲ :

فرد متقاضی اخذ ویزای ساب کلاس ۱۳۲ استرالیا باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

سن کمتر از ۵۵ سال

متقاضی و یا همراهان او باید سرمایه ای در حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار استرالیا را دارا باشند.

فرد متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا و یا همراهان او باید اثبات کند که ارزش دارایی آنها در حدود ۱٫۵ میلیون دلار است که این هزینه قابلیت انتقال به استرالیا را نیز داشته باشد.

متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا باید اثبات کند که گردش مالی در حدود ۳ میلیون دلار را دارد.

فرد متقاضی سرمایه گذاری باید مالکیت حداقل ۵۱ درصد از بیزینس را دارا باشد.

 

سرمایه گذاری در استرالیا  از طریق ویزای ساب کلاس ۸۸۸:

این نوع ویزای سرمایه گذاری در استرالیا یک ویزا برای متقاضیان ایالتی و مهاجران تاجر و سرمایه گذاری است که ویزای ساب کلاس ۱۸۸ را به صورت ۴ ساله دارند و به دنبال اقامت دائم هستند. الزامات نامزدی برای این ویزا بر مبنای ویزا ساب کلاس ۱۸۸ است که در ابتدا برای آن درخواست کردید:

 

سرمایه گذاری در تجارت: سرمایه گذاران موفق و صاحبان مشاغل که قصد دارند ۱٫۵ میلیون دلار استرالیا را برای مدت ۴ سال در استرالیا جنوبی سرمایه گذاری کنند.

 

نوآوری در تجارت: صاحبان کسب و کاری که قصد انتقال تجارت خود یا ایجاد یک تجارت جدید در استرالیا جنوبی را دارند.

 

سرمایه گذاران برجسته: کسانی که مایل به کسب سود در استرالیا هستند و میزان ۵ میلیون دلار استرالیا را برای ۴ سال سرمایه گذاری می کنند.

 

بعد از اخذ ویزای موقت سرمایه گذاری و نوآوری در کسب و کار (زیر گروه 188) و برآوردن تمامی شرایط این ویزای موقت می توان این ویزا را به ویزای دائم (زیر گروه 888) تبدیل کرد. جهت اخذ این ویزا نیاز به ثبت ابراز علاقه مندی (EOI) و دریافت دعوتنامه نیستید.

 

شرایط اخذ ویزای 888 استرالیا:

متقاضی باید دارای ویزای موقت سرمایه گذاری و نوآوری در کسب و کار (زیر گروه 188) باشد.

تمامی شرایط ویزای موقت را دارا باشد.

متقاضی باید توسط یک ایالت مورد حمایت قرار بگیرد.

 

مزایای ویزای 888 استرالیا:

در اینجا مزایای اخذ ویزای 888 استرالیا آورده شده است:

می توان به صورت نامحدود در استرالیا اقامت داشت.

می توان در استرالیا کار و تحصیل کرد.

امکان بهره مندی از خدمات مراقبت های پزشکی (مدیکر) وجود دارد.

با داشتن شرایط لازم، می توان برای شهروندی استرالیا اقدام کرد.

می توان اسپانسر بستگان واجد شرایط شد.

تا پنج سال از تاریخ صدور ویزا می توان از استرالیا خارج و به استرالیا بازگشت.

 

سخن پایانی:

ویزای سرمایه گذاری استرالیا با شرایط مختلفی صادر می شود. اگر راه درستی انتخاب نکنید ممکن است در فرآیند تبدیل ویزای موقت به ویزای دائم با مشکلاتی روبرو شوید. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری، استخدام وکیل ضروری بنظر می رسد. این ویزا پیچیده تر از سایر ویزاهاست و در صورت عدم آشنایی با قوانین مهاجرتی، احتمال ریجکت شدن بالاست. وکیل مهاجرت استرالیا با همه قوانین مهاجرتی آشنایی دارد و می تواند در تسریع فرآیند اخذ ویزا، تاثیر گذار باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت