چند نکتۀ طلایی در خصوص وکالت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چند نکتۀ طلایی در خصوص وکالت

به نا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

-در دعاوی حقوقی هر فرد می‌تواند یک یا دو وکیل اختیار کند. این تعداد در دعاوی کیفری حتی تا سه وکیل هم می‌تواند افزایش پیدا کند. زمانی که شما وکالت پروندۀ خود را به بیش از یک وکیل می‌سپارید، باید دایرۀ اختیار و عملکرد هر یک را جداگانه مشخص کنید. اینکه هر اقدامی از سوی آنها منوط به توافق هر دو وکیل است یا خیر، اینکه آنها می‌توانند به صرف داشتن وکالت از جانب شما، برای صلح یا سازش با طرف مقابل، توافق کنند یا حتما حضور شما لازم است. حضور بیش از یک وکیل در پرونده‌های پیچیده و پر التهاب به روند پرونده کمک می‌کند اما بار مالی زیادی را به موکل تحمیل نمی‌کند.

 

توجه داشته باشید که در حین امضای وکالت‌نامه، دربارۀ تک‌تک مفادی که در آن قید شده و معنایش برایتان گنگ است، از وکیل خود توضیح بخواهید، چرا که تک‌تک این مفاد برای شما بار حقوقی دارد و طبیعی است که باید معنای چیزی را که امضا می کنید متوجه باشید.

چند نکتۀ طلایی در خصوص وکالت

-شما می‌توانید از هر شهری که تمایل دارید، وکیل‌تان را انتخاب کنید. هر چند دایرۀ فعالیت وکلا در پروانۀ وکالت آنها ذکر می‌شود اما آنها مجازند در شهرهای مختلف موکل داشته باشند اما دفتر وکالت آنها فقط در شهری دایر است که در پروانۀ وکالت آنها قید شده است.

 

-شما در مراحل مختلف پرونده‌تان مجاز هستید که وکیل تان را عزل کنید. ممکن است از روال کاری او رضایت نداشته باشید، وکیل‌تان با طرف مقابل سازش کرده باشد، جرمی مرتکب شده باشد یا مواردی از این دست، بنابراین هم امکان عزل وی برای شما وجود دارد و هم ی‌توانید حق‌الوکاله‌ای که پرداخته‌اید را استرداد کنید و اگر وکیل تان جرم حقوقی مرتکب شده باشد، می‌توانید از او به دادسرای انتظامی وکلا شکایت کنید.

 

-اگر نیاز به وکیل دارید اما توان پرداخت حق‌الوکالۀ او را ندارید دو راه پیش روی خود دارید. یا از خدمات مشاوره‌ای کانون وکلا استفاده کنید که مبلغ ناچیزی برای یک یا چند ساعت مشاورۀ حقوقی از شما دریافت می‌کنند یا از طریق دادگاه برای وکیل تسخیری و معاضدتی اقدام کنید.

 

-برای اینکه روال قانونی پرونده‌تان به خوبی طی شود، باید به وکیل خود اختیار و آزادی عمل بدهید، در کار او دخالت نکنید و تلاش نکنید که با اصرار و پافشاری او را وادار به انجام کارهای غیر قانونی کنید. وکالت حرفۀ سخت و پر استرسی است. قطعا وکلای محترم در تلاش هستند در تمام پرونده‌های کاری‌شان، بهترین نتایج را کسب کنند، شما می‌توانید با سعۀ صدر و پرداخت به موقع حق الوکاله آنها را در تسریع روال کاری یاری کنید.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

جدیدترین مطالب سایت