7 نکته مهم برای ست کردن کفش با لباس + جدید ترین ترند انتخاب کفش

مجموعه : رپورتاژ آگهی
7 نکته مهم برای ست کردن کفش با لباس + جدید ترین ترند انتخاب کفش

7 نکته مهم برای ست کردن کفش با لباس

بعضی مواقع هر کدام از لباس‌های ما به تنهایی زیبا هستند؛ نه در کنار هم. مهم نیست چقدر کفشی که به تازگی خریده‌اید زیباست و چقدر پیراهن یا مانتویی که تهیه کرده‌اید، شیک است.

 

برای این‌که بتوانید یک استایل شیک برای خودتان بسازید که تک تک اجزای ان به هم بیایند و در کنار هم زیبا به نظر برسند، باید هنر ست کردن را یاد بگیرید.

 

اینطوری هر چیزی که بخرید، نه فقط به تنهایی زیباست؛ بلکه در کنار بقیه لباس‌هایتان هم به جذابیت شما اضافه میکند. در این مقاله با هم یاد می‌گیریم چطور کفش را با سایر لباس‌هایمان ست کنیم تا استایلمان شیکتر به نظر برسد.

 

یک درجه تیره‌ یا روشن؟

معمولاً در انتخاب رنگ کفش، کیف و سایر اکسسوری‌ها باید به رنگی که در پیراهن یا مانتو به عنوان رنگ مرجع قرار داده‌اید، توجه کنید. قانون کلی این است که بهتر است رنگ کفش از رنگ مرجع یک درجه تیره‌ یا روشن‌تر باشد.

 

این کار باعث ایجاد زیبایی بیشتر در ست لباس‌تان خواهد شد. برای مثال وقتی پیراهن آبی روشن پوشیده‌اید، خوب است که رنگ کفش‌تان آبی ملایم یا نسبتا تیره باشد یا وقتی پیراهنتان قهوه‌ای است، با خیال راحت یکی از کفش‌های Nude یا رنگ پوست را بپوشید. انتخاب رنگ کرم هم در کنار لباس‌های قهوه‌ای، گزینه خوبی خواهد بود.

 

از جنسی متفاوت

یکی از کارهایی که می‌توانید برای ست کردن کفش با لباس‌هایتان انجام دهید، این است که سراغ کفشی دقیقا هم‌رنگ لباستان بروید؛ اما مراقب باشید که جنسشان با هم یکی نباشد. برای مثال اگر یک مانتوی سفید کتان پوشیده‌اید، به جای انتخاب کفش از بین مدل های کتانی دخترانه و زنانه؛ سراغ کفش سفید چرمی بروید. تفاوت بین جنس کفش و لباس در موقعیت‌های نیمه رسمی و رسمی معمولاً نتیجه بهتری به دنبال دارد.

 

عینا مثل هم

7 نکته مهم برای ست کردن کفش با لباس + جدید ترین ترند انتخاب کفش

حتما پشت ویترین بوتیک‌ها یا در فروشگاه‌های آنلاین متوجه حضور کیف و کفش‌هایی شده‌اید که عینا از یک پارچه یا یک جنس تهیه شده‌اند. برای مثال تعداد کیف و کفش‌هایی که طرح‌های سنتی دارند، این روزها بیشتر از قبل به چشم می‌خورد. اگر از طرفداران این دسته کیف و کفش‌ها هستید، بهتر است بدانید اغلب در درست کردن ست روزمره و غیر رسمی مجاز به استفاده از این طرح‌ها هستید. بیشتر مدل‌های کاملا یکسان که از یک پارچه تهیه شده‌اند، قابلیت استفاده در موقعیت‌های جدی و رسمی را ندارند.

 

در کمال تضاد

یکی دیگر از کارهایی که هنگام ست کردن کفش با سایر لباس‌ها به خصوص شال گردن و روسری‌های زنانه میتوانید انجام دهید، استفاده از قانون کنتراست یا تضاد رنگ است. برای مثال میتوانید یک پیراهن آبی آسمانی را با یک کت تک و کفش زرد روشن ست کنید یا اگر از آوانگارد بودن خوشتان می‌آید میتوانید با یک پیراهن سرخابی تند، کفش لاجوردی بپوشید. رنگ‌های متضاد معمولاً ترکیب‌های هیجان‌انگیزی به وجود می‌آورند که نتیجه‌شان استایلی خاص و متفاوت برای شما خواهد بود.

 

به رنگ روسری

7 نکته مهم برای ست کردن کفش با لباس + جدید ترین ترند انتخاب کفش

معمولاً بیشتر خانم‌ها عاشق خرید شال و روسری‌های رنگارنگ هستند. نکته اول این است که حتما برای به دست آوردن بهترین نتیجه لازم است رنگی را انتخاب کنید که به پوستتان بیاید؛ چون رنگ شال و روسری مستقیما روی زیبایی صورت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند رنگ پوست را تیره یا روشن نشان دهد. بهتر است سراغ رنگ‌هایی بروید که به صورتتان می‌آیند و رنگ پوستتان را روشن‌تر نشان می دهند.

 

بعد از انتخاب شال یا روسری با رنگ دلخواه، می‎‌توانید کفشی بخرید که با رنگ شالتان ست باشد. هماهنگی بین رنگ شال و کفش معمولاً ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. بعضی‌ها هم رنگ بین شال و شلوارشان را با هم ست میکنند. این روش معمولاً در صورتی می‌تواند نتیجه زیبایی ایجاد کند که رنگ انتخابی‌شان تند نباشد. برای مثال شال و شلوار قرمز به اندازه شال و شلوار طوسی روشن، نتیجه زیبایی ایجاد نخواهد کرد؛ مگر این‌که مجموعه‌ای از رنگ‌های خنثی را در کنارش به کار ببرید.

 

جدیدترین ترند انتخاب کفش

جدیدترین ترند انتخاب کفش و روش ست کردن ان با لباس که مدتی است دل تعداد زیادی از سلبریتی‌ها را برده و از قضا خیلی هم ساده است، ست کردن رنگ کفش با رنگ پیراهن است. بعضی از سلبریتی‌ها از قانون یک درجه تیره یا روشن‌تر استفاده میکنند و بعضی‌های دیگر سراغ قانون matchy match یا کاملا هماهنگ می روند که در ان هیچ اختلاف طیفی بین رنگ لباس و کفش وجود ندارد.

 

نکته مهمی که خوب است در مورد قانون matchy match بدانید این است که به کار بردن تنها یک رنگ در ست لباس و کفش، باعث می شود قدتان بلندتر به نظر برسد. بنابراین اگر قدتان کوتاه است با خیال راحت سراغ این قانون بروید و اگر قدتان بلند است، خوب است برای ایجاد زیبایی بیشتر از قانون کنتراست یا تضاد رنگ استفاده کنید تا متناسب‌تر به نظر برسید.

 

نکته تکمیلی

یادتان باشد هنگام انتخاب کفش، به هیچ وجه راحتی پا و کمرتان را قربانی زیبایی ان نکنید. کفش‌های پاشنه بلند یا غیر استاندارد، فشار زیادی به کمر وارد میکنند و در عین حال باعث ایجاد فشار نامناسب روی پاها و زانوها خواهند شد.

 

کفشی را انتخاب کنید که در ان احساس راحتی می‌کنید و بدن‌تان را تحت استرس قرار نمی دهد. اگر هم هیچ جوری حاضر نیستید دست از سر کفش‌های خیلی پاشنه بلند بردارید، ان‌ها را برای مهمانی‌ها کنار بگذارید و قبل از مهمانی و به محض تمام شدن ان یک کفش راحت بپوشید. در طول مهمانی هم تا جایی که میتوانید بنشینید، راه نروید و به کمرتان رحم کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت