نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

پورشه کاین 2019

 

پورشه یکی از بزرگ ترین کارخانه های ساخت اتوموبیل و خودرو می باشد که تقریبا در جهان در رده های اول حضور دارد در ادامه میتوانید با نگاهی کامل به سلطان جاده پورش کاین 2019 تالاب را دنبال نمایید. 

 

پورشه کاین , شاید تا حدود سه سال آینده این میزان فروش رابه یک میلیون دستگاه خواهد رساند. این در حالی است که پورشه, یک میلیون دستگاه خودروی 911S را در طول 53 سال فروخته است.

 

سایت تالاب : پورشه که از ابتدای فعالیتش, اسم خودرا به عنوان ساخت کننده خودرو های اسپرت در اشتوتگارت کشور کشور آلمان مطرح کرده بود, در قرن بیست و یکم تبدیل به سازنده خودرو های شاسی ارتفاع شده است که در جهان به محبوبیت زیادی رسیده اند.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

بی تردید پورشه نیت ندارد به سهولت این موفقیتی که در فروش مدل شاسی بلند خود به دست آورده است را, از دست بدهد. بهمین علت نسل سوم کاین, شباهت بسیار زیادی به مدل قبلی آن دارد. انحنای گلگیرهای جلوی این خودرو, فاصله ورودی های هوا, و ارتفاع سقف در مدل 2019 دست خوش تحول شده است.

 

اگر چه پورشه از ایجاد تغییرات چندان در کاین 2019 پرهیز کرده است, اما تا حدی ارتفاع این ماشین کاهش یافته و عریض تر شده است. با همه ی این اوصاف و باوجود آنکه پورشه قالب کلی کاین را تغییر نداده است, اما مدل کاین 2019, خودرویی دقیقا اخیر است؛ به گونه ای که احساس می‌کنید با پورشه 911 موتور جلو روبه‌رو شده اید.

 

پورشه کاین 2019 بر اساس پلتفرم MLB ساخته شده است که با پلتفرم بیشتر مدل های آئودی همچون خودروی شاسی بلند Q7 مشترک است. کاین در مدل اخیر خود, طول محور چرخ ها را اثبات نگاه داشته است که اندازه آن 289 سانتی متر است, اما ازساختار آلومینیومی جدیدی استفاده نموده که باعث شده وزن آن بطور چشمگیری کاهش پیدا کند. موتور این ماشین به صورت طولی و دقیقا بالای محور جلو قرار گرفته است.

 

در نتیجه نیروی پیشرانی که بوسیله موتور V8 این خودرو ساخت میشود, 57 درصد ازوزن ماشین را روی محور جلو متمرکز میکند. این تناسب, نظیر چیزی است که در شمار زیادی از مدل های آئودی نیز وجوددارد. 

 

از این ماشین مدل هایی با موتور V6 هم ساخت می شود که البته فشار کمتری روی محور جلوی خود بردباری می کند. پورشه کاین 2019از جعبه دنده اتوماتیک هشت مرحله ای بهره میگیرد که ساخت ZF است و همچنین

 

دیفرانسیل جلوی این ماشین نیز درون گیربکس آن و به صورت منسجم عمل می کند. با توجه به قول طراح پورشه, با سفارش پکیج اسپورت کرونو به قیمت 1130 دلار, و افزون شدن عملکرد کنترلی به این ماشین, می توان دوران رسیدن سرعت از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را برای کاین 2019, به اندازه 0.3 ثانیه کاهش داد.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

پورشه کاین 2019 در سه نوع مختلف از نظر توان خروجی ماشین, ساخت و ارائه خواهد شد. این سه مدل بطور تقریبی 100 اسب بخار با یک دیگر ناسازگاری توان دارند و در نتیجه هر یک با افزایش توان, حدود یک ثانیه, عجله بهتری را نسبت به مدل رده پایین خود خواهند داشت.

 

فروش این خودرو از ماه جولای آینده اولیه خواهد شد و قیمت پایه ای که برای آن درنظر گرفته شده است 66,750 دلار خواهد بود. خصوصیت های فنی که برای کاین 2019 با قیمت پایه ارائه شده است, حاوی یک موتور توربو شارژدار 3 لیتری از نوع V6 خواهد بود که توان 340 اسب بخار را ساخت کرده و گشتاور نیروی 450 نیوتن متر خواهد داشت.

 

این مشخصات, نظیر خصوصیت های فنی است که در خودرو های سدان پورشه پانامرا و مدل های S4 و S5 آئودی مشاهده شده است. نسل سوم کاین در سنجش با مدل قبلی این ماشین, دارای 40 اسب بخار توان خروجی بیشتر است که برای حرکت این شاسی بلند دو تنی, نیروی بیشتری فراهم میکند.

 

موتور 3 لیتری سینگل توربوی این ماشین بسیار بی صدا و قدرتمند است و طبق برآورد شرکت سازنده آن با سیستم لانچ کنترلی, میتواند در 5.6 ثانیه سرعت خود رابه 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بدون سیستم لانچ کنترلی این دوران به 5.9 ثانیه می‌رسد. تنها مشکلی که برای مدل پایه این ماشین می توان متصور شد, وجود دو مدل قدرتمند تر ازآن است.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

با پرداخت 17,200 دلار بیشتر, نسبت به مدل پایه, پورشه, نسخه کاین S را میتواند بشما ارائه کند که از موتور 2.9 لیتری با توان 440 اسب بخار از نوع V6 بهره می برد و میتواند در 4.9 ثانیه سرعت خودرا از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند «با سیستم لانچ کنترلی این میزان به 4.6 ثانیه می‌رسد».

 

این افزایش توان, و همچنین گشتاور نیروی 550 نیوتن متری در سنجش با مدل پایه کاین 2019, قابل ملاحظه است. این مدل S, چالاکی بسیار بیشتری در سنجش با مدل پایه دارد, و موتور تویین توربوی شش سیلندر آن در دورهای بالاتر از 3000 rpm غرش بلندتر و قدرتمندانه تری سر می دهد.

 

سایت تالاب باوجود صدایی که این موتور V6 از خود خارج میکند, به هیچ عنوان در داخل کابین مزاحمتی برای سرنشینان ایجاد نمی شود و به این ترتیب عایق بندی مدل S دقیقا در سطح خودرو های لوکس بازار است.بالاترین مدل کاین, مدل توربو است که از پاییز 2018 ارائه خواهد شد و 125,650 دلار قیمت خواهد داشت. این ماشین 550 اسب بخار توان دارد

 

که به اندازه 30 واحد بیشتر از مدل قبلی است. این میزان توان, از موتور 4 لیتری V8 توربو شارژ, با گشتاور نیروی 768 نیوتن متر ساخت میشود. مدل توربوی پورشه کاین 2019, تقریبا قدرتی به اندازه مدل توربو S در نسل قبلی دارد که دارای موتور توین توربوی 4.8 لیتری V8 با توان 570 اسب بخار بوده است. دوران ثبت شده ای که در آن مدل توربو میتواند سرعت خودرا از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند, 3.7 ثانیه است.

 

با توجه به این‌که گزارش های شرکت پورشه در مورد محصولاتش طبق معمولً محافظه کارانه است, این دوران ثبت شده, بسیار حیرت انگیز و ایده آل می باشد, به خصوص اگر درنظر داشته باشیم که مدل توربو S در نسل گذشته, دارای عجله صفر تا صد 3.8 ثانیه بود. بی تردید در میان سه موتور پیشرانه که برای کاین 2019 قابل سفارش است,

 

این موتور V8 بهترین کارکرد را دارد. هم‌ چنین عملکرد نرم پیشرانه و صدای غرشی که از اگزوز خارج میشود, نشان می دهد که در سنجش با مدل های دیگر, با موتور بهتر و قدرمندتری روبه‌رو هستیم. البته موتور V8 مرسدس AMG, در سنجش با این ماشین غرش بلندتر و شجاعانه تری دارد.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

آپشن ها و امکانات متعددی برای این خودروی شاسی بلند درنظر گرفته شده است, که همین فرمایش سبب میشود که کاین 2019 یکی از کامل ترین و مدرن ترین شاسی بلند های بازار لقب بگیرد. هر سه مدل کاین 2019 دارای سیستم دستور گیری چهار چرخ, آنتی رول بار فعال, و سیستم تعلیق

 

بادی با محفظه سه گانه, لاستیک پیرلی پی زیرو, و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکتریکی و سیستم تقسیم گشتاور نیرو بر پایه ترمز هستند, که البته مورد پایان تنها روی مدل S و مدل توربو موجود است. از آنجا که شاسی های هر سه مدل کاین 2019 به یک دیگر بسیار شباهت دارند, عملکرد انها در مسیرهای خارج از جاده و سفر های آفرود تفاوت چندانی باهم ندارند.

 

مهندسان پورشه برای این ماشین, از سیستم حکم کمکی الکتریکی استفاده کرده اند, اما برخلاف بیشتر خودروسازان دیگر, این سیستم را بسیار خوب و ایده آل طراحی نموده اند. به این ترتیب راننده به خوبی میتواند بفهمد که تایرهای جلو در چه وضعیتی قرار گرفته اند و به دنبال آن عملکرد حکم

 

با توجه و به سرعت تحت هدایت قرار میگیرد. سیستم حکم الکتریکی پورشه به اندازه ای تیز و دقیق است که اصلا متوجه نمیشوید با یک شاسی بلند دو تنی با طول 490 سانتی متر سر و کار دارید.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

پورشه برای اولین بار در نسل سوم کاین, از سیستم تایر تناوبی استفاده کرده است. مدل پایه و مدل S, دارای تایرهای جلو با ابعاد 255/55R-19 و تایرهای عقب با ابعاد 275/50R-19 هستند. اما تایرهای مدل توربو به اندازه 2.5 سانتی متر پهن تر هستد و ابعادشان 285/40R-21 در محور جلو و 315/35R-21 در محور عقب میباشد.

 

در صورتیکه اشاره شد این ماشین دارای سیستم دستور گیری چهار چرخ است. به این ترتیب در سرعت های پایین, چرخ های عقب خودرو در جهت خلاف چرخ های جلو می چرخد و زاویه پیدا میکند. این خصوصیت باعث میشود شعاع گردش خودرو کاهش پیدا کند ودر نتیجه قدرت مانور آن بطور چشمگیری در فضاهای کوچک التیام می یابد.

 

اما اگر سرعت ماشین افزایش پیدا کند, عملکرد سیستم دستور گیری متمایز خواهد بود. دراین حالت چرخ های عقب, هم جهت با چرخ های جلو گردش می کنند. باوجود جثه بزرگ این ماشین, کاین 2019 استقامت قابل ملاحظه ای دارد, به گونه ای که حتی می توانید با آن اقدام به دریفت زدن کنید,

 

اما گذشته از این کار باید سیستم استقامت پورشه را که روی این خودرو تعبیه شده است, خاموش کنید. این سیستم که از طریق شرکت پورشه طراحی شده است, PSM اسم دارد و برای کنترل استقامت خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. برای فعال نمودن یا غیرفعال کردن آن, دکمه ای روی کنسول اصلی خودرو قرار گرفته است

 

و با یک‌بار فشار دادن آن, وضعیت نظارت استقامت در حالت اسپرت قرار می گیرد و اگر کمی بیشتر این دکمه را در حالت فشرده نگاه دارید, این سیستم بطور کامل خاموش میشود.هم‌ چنین سیستم ترمز جدیدی هم برای کاین 2019 از طریق پورشه طراحی شده است که مزیت های قابل توجهی دارد.

 

روی دیسک های ترمز این ماشین لایه ای از تنگستن قرار میگیرد و به این ترتیب دیسک با لنت های ترمز, ارتباط بیشتر و اصطکاک بالاتری برقرار میکند. در نتیجه عملکرد این سیستم ترمز که مجهز به دیسک های PSCB است, التیام قابل ملاحظه ای یافته و عمر کارکرد آن ها به میزان 30 درصد افزایش پیدا کرده میکند. PSCB نامی است که پورشه روی این دیسک ها گذاشته است و مخفف عبارت «ترمزهای با سطح پوششی» میباشد.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

پورشه این سیستم ترمز اخیر را روی مدل توربو S بطور پیش فرض قرار داده است اما برای آنکه این سیستم ترمز رابه صورت سفارشی روی مدل های پایه و توربو داشته باشید, باید مبلغ 3,490 دلار نیز به صورت جداگانه پرداخت کنید. خصوصیت بارز دیگری که سیستم ترمز پورشه کاین 2019 دارد, مرتبط به کالیپرهای آن است.

 

در محور جلوی این ماشین, کالیپرها از نوع ده پیستونی یک تکه هستند ودر محور عقب ماشین, به صورت 4 پیستونی طراحی شده اند. هم‌ چنین میتوان با پرداخت مبلغ 9,080 دلار, از سیستم ترمز سرامیکی-کربنی استفاده کرد که برای تمام مدل ها قابل سفارش می باشد. البته سیستم ترمز استاندارد این ماشین به اندازه کافی قدرتمند و بهینه است و تفاوتی چندانی میان این دو نوع سیستم نمی توان قائل شد.

 

همچون سایر مدل های پورشه, کلید استارت این ماشین در سوی چپ دستور قرار گرفته است و اگر پیشتر با خودرو های پورشه رانندگی نکرده باشید, مقدور است برای عادت کردن به آن کمی دوران نیاز داشته باشید. بیشتر بخش های داخلی کابین خودروی کاین2019 نظیر مدل اخیر پانامرا طراحی شده است. یک نمایشگر 12.3 اینچی روی کنسول تعبیه شده است و کلید های کنار این نمایشگر از نوع لمسی هستند.

 

بطور کل کلیدهای فیزیکی بسیار اندکی در اطراف دسته دنده وجوددارد و بیشتر دکمه های فیزیکی که در مدل های قبلی وجود داشتند, جای خود رابه کلیدهای لمسی داده اند.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

سیستم تهویه خودرو و مسیرهای ورودی هوا دقیقا هوشمند طراحی شده اند که از طریق نمایشگر داخل کابین هم قابل نظارت هستند. به این ترتیب از طریق همین نمایشگر لمسی می توان خروجی های هوا را باز یا بسته کرد و وضعیت انها را بررسی نمود. بطور کل کار کردن با منوهای مختلفی که روی نمایشگر لمسی ماشین در معرض قرار گرفته اند, چندان پیچیده نیست و برای آشنایی با کارکردهای آن کار دشواری نخواهید داشت.

 

سایت تالاب : صندلی های کاین 2019 دقیقا اسپرت طراحی شده اند و با توجه به موقعیت و اندازه درهای عقب خودرو که تا حدی بزرگ هستند, وارد شدن به کابین و نشستن روی صندلی ها به سهولت انجام میگیرد. فضای صندوق عقب این ماشین نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر شده است

 

و به این ترتیب فضای کاربردی بیشتری در اختیار خواهید داشت. پورشه برای نسخه هایی که در اروپا ارائه خواهد کرد, لاستیک زاپاس درنظر نگرفته است, اما مدل هایی که در ایالات متحده کشور آمریکا به فروش خواهند رسید, همچون گذشته, دارای لاستیک زاپاس خواهند بود.

 

نگاهی کامل به سلطان جاده پورشه کاین 2019

 

در انتها بایستی علت نشان کرد که علیرغم معرفی نسل اخیر کاین از طریق شرکت پورشه, این خودرو خصوصیت های اصلی خود را که حاوی هندلینگ بسیار مناسب, قدرت بالا و اتاق لوکس و شیک میباشد, هم چنان حفظ کرده است و یک خودروی شاسی بلند ایده آل را در اختیار خریداران قرار می دهد.

 

به گزارش تالاب باوجود آنکه کاین رقبای حرفه ای و سرسختی همچون مرسدس AMG, بی‌ ام‌ و, و رنج روور, را در ساخت شاسی بلندهای لوکس در مقابل خود دارد, اما توانسته است با مدل کاین و فروش موفق این ماشین در طی سال‌ها جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند.

 

به این ترتیب میتوان به یقین پیشبینی کرد که پورشه کاین 2019 هم چنان راه موفقیتخود را طی خواهد کرد و نگرانی چندانی از بابت رقبای موجود در بازار نخواهد داشت.

 

جدیدترین مطالب سایت