عواملی که باعث خرابی خودرو ها می شود

عواملی که باعث خرابی خودرو ها می شود

اشکلاتی که باعث خرابی خودرو ها می شوند

در طراحی و ساخت ماشین هاي ایرانی از جمله اشکلاتی هست که اعتماد طرفداران را نسبت به خود کاهش می‌دهند
رییس اتحادیه مکانیست‌هاي تهران معتقد هست به علت مشکلاتی که در طراحی یا بهرهگیری از قطعات خودروهای داخلی وجود دارد همواره میان این صنف و خودروسازان داخلی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

 

علیرضا نیک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون بارها و بارها بر سر کیفیت خودروها و قطعات آن ها با ایران خودروسازان داخلی بحث‌هایي را نمطرح کرده‌ایم
چرا که به اعتقاد ما پایه کار دچار اشکلاتی هست که در نهایت موجب میشود به هنگام تعمیر هم ما با مشکلات متعدد مواجه شویم.

 

وی ادامه داد: بعنوان مثال در خودروهای متعدد جای بوستر از سمت شاگرد به قسمت راننده تغییر کرده هست که این موضوع موجب میشود شیلنگ‌هاي بوستر در معرض حرارت اگزوز قرار گرفته و به طور دائم نیاز به تعویض داشته باشند.

 

به گزارش تالاب:رییس اتحادیه مکانیست‌ها همینطور اظهار کرد: مشکل دیگر مربوط به بهرهگیری از قطعات بی‌کیفیت می شود که عمر کارکرد خوب اتومبیل را پایین می‌آورد. متاسفانه قطعاتی که در داخل کشور هم ساخت می شوند در موارد متعدد دارای عمر کم میباشند و بر همین زمینه قطعات به طور مداوم دچار مشکل می شوند که این موضوع باعث می شود مشتریان ما این مساله را در عملکرد ما ببینند.

 

نیک‌آیین افزود: گرچه گاهی نیز بی‌تخصصی تعمیرکار موجب ایجاد این مشکلات میشود اما به هر صورت بخشی از مشکلات هم به کیفیت خودروها و قطعات بهرهگیری شده در انها باز میگردد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر قطعات تقلبی اتومبیل بازار را فرا گرفته، یادآور شد:
قطعات بی‌کیفیت و تقلبی چنان در بازار گسترده میباشند که در بیشتر موارد تشخیص انها از قطعات اصلی بسیار دشوار بوده و همین موضوع مشکلات متعددی ایجاد می کند. از سوی دیگر از سوی مراکز نظارتی نیز بازرسی‌هاي کافی انجام نشده و در واقع مبارزه‌اي جدی با این مشکل صورت نگرفته و مبانی ورودی بازرسی نشده و این کالاها در تعداد زیادی از موارد از چین آمده و در بعضی موارد هم در داخل کشور ساخت میشوند.

 

رییس اتحادیه مکانیست‌ها در ادامه تاکید کرد: با وجود مذاکرات متعددی که میان اصناف مرتبط صورت گرفته باید گفت مبارزه با این معضل در توان اصناف نبوده و نیاز به همکاری و سازوکارهای دولتی دارد.

نیک‌آیین در بخش دیگری از صحبت‌هاي خود به بحث سوخت خودروها اشاره کرد و گفت:

متاسفانه در بحث سوخت نیز مشکلات متعددی وجود دارد و در موارد گوناگون سوختی که ارائه می شود استاندارد نبوده و برای ماشین مشکلات متعدد ایجاد میکند.

 

وی همینطور از مشکلاتی که روغن‌هاي تقلبی ایجاد میکنند نیز یاد کرد و گفت:‌ در موارد متعدد دیدن شده که در داخل شهر گازوئیل و چسب را با یکدیگر ترکیب کرده و با بسته‌بندی‌هاي مناسب آن را به نام روغن‌هاي موتور به فروش می رسانند که قطعا بهرهگیری از این نوع روغن‌ها موجب میشود مشکلات متعددی در اتومبیل ایجاد شود.

 

رییس اتحادیه مکانیست‌ها فیلترهای غیراستاندارد را از دیگر مشکلاتی دانست که میتواند برای یاتاقان اتومبیل ایجاد مشکل کند.

 

وی ادامه داد: حتی نحوه شهرسازی و اوضاع خود خیابان‌ها هم به گونه‌اي هست که برای خودروها مشکل ایجاد می کند به همین علت جلوبندی‌ خودروها به سرعت دچار اشکال میشود که این مساله باعث می شود در موارد متعدد مردم با همکاران ما دچار اختلاف شده و کار انها را زیر سوال ببرند.

 

نیک‌آیین همینطور عنوان کرد: اکنون در کشور مشکلی از نظر کمبود قطعات اتومبیل وجود ندارد اما بحث کیفیت قطعات موضوعی هست که مشکلات متعدد ایجاد کرده هست چرا که کپی‌هایي که وارد بازار میشوند چنان دقیق کپی‌برداری شده‌اند که حتی برای اعضای صنف ما نیز تشخیص انها سخت شده هست و این مساله دشواری‌هاي بسیاری برای ما و مردم ایجاد می کند.

 

رییس اتحادیه مکانیست‌ها در بخش پایانی صحبت‌هاي خود به بحث تعرفه‌هاي مربوط به این صنف اشاره کرد و گفت: لازم هست تمام واحدهای تحت پوشش صنف فهرست تعرفه‌ها را در معرض دید مشتریان خود قرار دهند گرچه در سال جاری هم این تعرفه‌ها به مثل سال قبل هست و با دقت به این که دارایی مالیات ما را افزایش نداده ما نیز تغییری در تعرفه‌هاي سال قبل نداشته‌ایم و قیمت تعمیرات ماشین همانند سال قبل محاسبه می شود.

جدیدترین مطالب سایت