افزایش قیمت خودرو بعد از صحبت های ترامپ

افزایش قیمت خودرو بعد از صحبت های ترامپ

قیمت خودرو بعد از برجام چه میشود ؟ 

 

برجام امروزه یکی از بحث هاي مهم سیاسیون ایران و کشور آمریکا هست و این بحث هم در صنعت ماشین هم دخالت کرده هست در ادامه می‌توانید با افزایش قیمت خودرو بعد از صحبت هاي ترامپ ما را دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب خودروسازی ایران جزو نخستین صنایعی بود که توانست از ثمرات برجام بهره ببرد و بر این زمینه قراردادها و تفاهم‌نامه‌هاي مشترکی با خودروسازان جهانی منعقد کند حال در شرایطی که قراردادهای خودرویی در حال اجرایی شدن میباشند، اظهارات دونالد ترامپ، نگرانی‌هایي را درخصوص آینده قراردادهای خودرویی ایجاد کرده هست.

 

باوجود این که ترامپ در اظهارات اخیر خود ایران را متهم به نقض روح برجام کرده هست و بر این زمینه در گزارش اخیر خود بر عدم‌پایبندی ایران به برجام تاکید کرده هست؛ اما کارشناسان خودرویی معتقدند این اظهارات تاثیری در بازار اتومبیل ایران ندارد؛ چراکه بازار ایران در تماس مستقیم و حتی غیرمستقیم با ایالات امریکا نیست که تصمیمات رئیس‌جمهور این کشور بتواند تاثیری در شرایط آن ایجاد کند.

 

در این بین اما کارشناسان نقطه قوت ایران را در شرایط کنونی حمایت همه ی‌جانبه کشور های اروپائی از برجام عنوان می کنند.

 

به عقیده انها از آنجا که شرکای صنعت ماشین ایران نیز خودروسازان اروپائی میباشند؛ بنابر این تصمیمات یک‌جانبه دولت کشور آمریکا نمی تواند در قراردادهای خودرویی برجامی اثری بگذارد.

 

در این مورد سعید مدنی، مدیرعامل پیشین سایپا در مصاحبه با «دنیای اقتصاد» با اشاره به محافظت و همراهی کشور های اروپائی از برجام میگوید: سخنان ترامپ تاثیری در آینده قراردادهای صنعت اتومبیل ندارد.

 

چراکه کمپانی‌هایي مثل رنو، پژو و سیتروئن، بنز و… که در حال حاضر قرارداد همکاری مشترک با خودروسازی ما دارند، پیش از ورود به بازار ایران به مواضع دولت ایالات امریکا درخصوص برجام فکر کرده‌اند و بر این زمینه قراردادهای محکم و غیر‌قابل‌برگشتی بسته‌اند.

 

وی با بیان این که ایران به‌عنوان یک بازار جذاب برای تولیدات این کشورها دارای ارزش‌هاي اقتصادی بسیار زیادی هست، میگوید: باوجود این، اظهارنظرهای ترامپ میتواند هزینه‌هاي صنعت اتومبیل را افزایش دهد؛ چراکه این اظهارنظرها سبب افزایش محدودیت در نقل‌و‌انتقالات مالی خواهد شد بنابر این خودروسازان داخلی برای پرداخت هزینه مواد نخست و قطعات خود با مساله‌هایي روبه‌رو می شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت