برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

سریع‌ترین خودروهای سدان‌ جهان را بشناسید

در این بخش به معرفی ماشین های پر سرعت سدان می پردازیم و برترین این ماشین ها را که با سرعت بیش از 320 کیلومتر بر ساعت را دارا میباشد می پردازیم.

 

این روزها در بازار در محدوده متنوع سدان‌ها شاهد مدل‌های متنوعی هستیم. از مدل S تسلا تا مرسدس قدرتمند AMG S65 هیچ کمبودی در حوزه ساخت سدان و گونه‌های مختلف آن دیده نمی‌شود.

 

با این حال سدان‌ها در محدوده‌های گوناگون، با سرعت قدرت و گزینه‌های مختلف ارائه می‌شوند و هر یک نیازهای گروه خاصی را برآورده می‌سازند.

 

به گزارش تالاب: به نقل از “کاراسکوپ”، سدان‌ها معمولا قدرت‌ زیادی در حرکت از خود نشان می‌دهند اما همه آنها توان دستیابی به سرعت بیش از 320کیلومتر در ساعت را ندارند.

 

این میزان تقریبا مشابه سرعتی است که یک ابرخودروی اسپورت یا مسابقه‌ای به آن می‌رسد. در حال حاضر در بازار 4 سدان سریع و جادار وجود دارند که می‌توانند به محض خروج از کارخانه و بدون وجود هیچ تقویت اضافه‌ای با سرعت 320 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

 

با وجود محدودیت‌های زیاد و ویژه در بزرگراه‌های جهان که هر روزه به دلیل امنیت سرنشینان سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، هیچ کدام از این سدان‌های سریع و سرشناس رده پرفورمنس و سریع آلمانی نیستند. حتی نباید توقع داشته باشید این سدان‌ها تحت مالکیت ژاپن یا ایتالیا باشند.

 

برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

بنتلی فلایینگ اسپور W12 S

بنتلی تاکنون نسخه‌های مختلفی از کانتینتال با سرعت 320 کیلومتر در ساعت را تولید کرده است. گروه مهندسی این کارخانه برای کراس‌اوورها بنتایاگا نیز چنین سرعتی را خلق کرده‌اند. اما مدل‌های ارتقاء یافته سدان‌های اخیر فلایینگ اسپور نیز این قابلیت را دارا هستند. جزئیات مدل‌های W12 S این خودرو به تازگی منتشر شده است و نشان می‌دهد که سرعت زمینی این خودروها تا مرز 320 کیلومتر پیش می‌رود.

این سرعت مدیون یک موتور 12 سیلندر دوقلوی توربو و 6 لیتری است که در قلب تپنده فلایینگ اسپور قرار گرفته است. این موتور با گشتاور 820 نیوتن متر بازدهی برابر 620 اسب بخار ارائه دهد. با وجود سنگینی این خودرو، فلایینگ اسپور در 4.2 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و با بیشینه سرعت 325 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

 

استون مارتین رپید S برترین خودروهای سدان‌ جهان

فلایینگ اسپور تنها خودروی انگلیسی تباری نیست که می‌تواند با سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت براند. آخرین مدل‌های رپید S از استون مارتین نیز نمونه‌ای از این سریع‌ها هستند. نسخه‌های چهار در از آخرین خروجی‌های DB9 به موتورهای V12 و 6 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده‌اند که توان این خودرو را به بیش از 552 اسب بخار می‌رساند. این خروجی باعث می‌شود تا خودرو در 4.4 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رسیده و با بیشینه سرعت 326 کیلومتر به حرکت خود ادامه دهد.

برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

 

کادیلاک CTS-V برترین خودروهای سدان‌ جهان

دیتروت خودش را به عنوان یک تولید کننده سدان‌های پرفورمنس در برابر بهترین رقبای اروپایی با ارائه بهترین مدل کادیلاک CTS-V اثبات کرد. این کادیلاک پرفورمنس به یک موتور 4.4 لیتری دوقلوی توربو یا مدل‌های 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز می‌شود که با گشتاور 854 نیوتن‌متر، بازده و توان 640 اسب بخار را برایش رقم می‌زند. این خودرو در 3.7 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و با بیشینه سرعت 320 کیلومتر می‌راند.

برترین خودروهای سدان‌ جهان (+ تصاویر)

 

دوج چارجر هلکت SRT برترین خودروهای سدان‌ جهان

دوج SRT چارجر هلکت مجهز به پیشرانه جدید و معروف هشت سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر است که 707 اسب بخار نیرو و 881 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

دوج این خودرو را سریع‌ترین، پرشتاب‌ترین و قدرتمندترین سدان تولید انبوه جهان می‌داند. با چنین نیرویی، شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای به دست خواهد آمد. زمان طی 400 متر نیز، تنها 11 ثانیه می‌باشد.

نهایت سرعتی که با این خودرو به آن دست خواهید یافت 328 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این خودرو تا کنون سریع‌ترین سدان جهان لقب گرفته است.

جدیدترین مطالب سایت