بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک

درحوزه خودروهای چینی ، شاید بتوان از جک به عنوان تنها خودرویی که بازارخرید و فروش بهتری خصوصا در نوع دست دوم  نسبت به دیگر چینی ها  دارد نام برد.

 

 به گزارش تالاب به نقل از عصر ایران این برند چینی که توسط کرمان موتور به بازار معرفی شد به دلیل کیفیت نسبتا مناسب توانست طی چند سال گذشته  فروش بهتری نسبت به دیگر چینی ها داشته باشد که البته این خوشنامی را باید تا حدی به کیفیت سواری‌ و استفاده از تکنولوژی  میتسوبیشی در آن دانست.

 

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

در حال حاضر S5 دنده ای با فروش حدود 18 هزار دستگاه بالاترین حجم تقاضا را میان محصولات کرمان موتور پیدا کرده  وشاید بتوان گفت که این خودرو جزوء مدل هایی است که تفاوت قیمت کارخانه با بازار آزاد آن تا 5 میلیون تومان رسیده است .

 

کرمان موتور از اواخرسال گذشته و پس از استقبالی که از این چینی شاسی بلند( که شباهت بسیار زیادی با هیوندا توسان دارد) شد،اقدام به ثبت نام نوع اتوماتیک  آن با آبشن های بیشترکرد که بنا به اعلام این شرکت تا کنون 10 هزارنفر این خودرو را پیش خرید کرده اند و اولین سری از نوع اتوماتیک آن نیز تا پایان ماه جاری به متقاضیان تحویل می شود.

 

 فرصتی دست داد تا قبل از عرضه مدل اتوماتیک جک S5  به بازار آن را بررسی کنیم.

 

طراحی و فضای داخلی
طراحان جک به نوعی می‌خواهند فرم جدید جلوپنجره را در محصولات خود به یک المان همه‌گیر تبدیل کنند. مشابه همین فرم را در نسخه فیس لیفت جی5 و اس2 نیزمی‌توان جست و جو کرد.

 

احتمالا این فرم و اتصال آن به چراغ‌های جلو را به نمونه‌هایی کره‌ای و ژاپنی و حتی اروپایی تشبیه می‌کنید با این جراحی مختصر جک چراغ‌های روشنایی روز را نیز به پیشانی تیزپای خود جای داده است.

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

 این تغییرات ظاهری موجب افزایش 4.5 سانتی‌متری در طول S5 اتوماتیک شده است. علاوه بر این در نمای ظاهری می‌توان به تغییر طرح رینگ‌ها و افزایش سایز آن به 18 اینچ اشاره کرد.

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

جک S5 اتوماتیک

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

جک S5

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

کارخانه سازنده مدل اتوماتیکS5 را با آبشن های بیشتری نسبت به نوع دستی روانه بازارکرده است از امکانات تازه‌ای که به امکانات نسخه دنده‌ای اضافه شده می‌توان به سنسور باران، کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و جانبی (در مجموع 4 عدد)، مموری صندلی راننده، ترمز پارک الکترونیکی، چراغ‌های روز و سامانه ورود و استارت بدون کلید و افزایش سایز رینگ ها اشاره کرد.

 

کرمان موتور همان نمونه 2 لیتری توربو با قدرت 174 اسب بخار را برای عرضه در بازار در نظر گرفته است. مهم‌ترین تغییری که در این خودرو صورت گرفته در واقع گیربکس خودکار آن است.

 

 

جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه S5 درحرکت اولیه شاید کمی با تاخیر باشد ولی در ادامه و با فعال شدن سیستم توربو شارژ مانند نوع دستی شتاب خودرو  افزایش می یابد.

 

باید S5 را اولین خودرو چینی و البته زیر 100 میلیون دانست که به سیستم‌های کمکی جدید مجهز شده است. با فعال کردن سیستم HDC با این خودرو وارد سرازیری شدیم که فعال بودن سیستم اجازه عبور سرعت از مرز 10 کیلومتر را نمی‌داد.

 

علاوه بر  این S5 از سامانه HAS نیز بهره می‌برد که به شروع حرکت در سربالایی‌ها کمک می‌کند. بهره گیری S5 از سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری در کنار فاصله از سطح زمین 210 میلی‌متری موجب می‌شود این خودرو با وجود دیفرانسیل جلو بودن، چندان در مسیرهای خارج جاده‌ای بی استعداد نباشد.

 

تجهیزات
فرمان، دسته دنده و تودری‌های چرمی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تجهیزاتی است که می‌توان در S5 جست و جو کرد.

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر
 
بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر
بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

سیستم صوتی که از طریق یک صفحه نمایش لمسی کنترل می‌شود قابلیت پخش MP5 به همراه ورودی‌های Aux، USB را دارد که صدا را توسط 6 بلندگو پخش می‌کند و علاوه بر کنترل از روی فرمان، امکان اتصال بلوتوثی به تلفن همراه را نیز فراهم می‌کند.

 

 یک صفحه دیجیتالی آبی رنگ نیز بین دو عقربه بزرگ سنجش سرعت و دور موتور تعبیه شده که اطلاعاتی نظیر مصرف سوخت متوسط ، حدود زمان خروج از پمپ بنزین و … را نمایش می‌دهد.

 

شاید بتوان یکی از مشکلات این خودرو را مصرف بالای سوخت آن ذکر کرد زیرا با فعال شدن سیستم توربو شارژ مصرف بنزین افزایش می یابد و این نکته برای افرادی که خواهان مصرف پایین خودرو هستند زیاد خوشایند نیست.

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر

 

بررسی و مشخصات فنی جک S5 اتوماتیک + تصاویر 

وضعیت S5 اتوماتیک در بازار ایران
همانطورکه درابتدای متن اشاره شد بازارخرید و فروش S5 خصوصا در نوع دست دوم نسبت به دیگر چینی ها کمی بهتراست زیرا در نوع گیربکس دستی این خودرو  افزایش تفاوت قیمت از کارخانه تا بازار حدود 5 میلیون تومان است که درنوع اتوماتیک هم این رقم  تا 6 میلیون افزایش قیمت در مورد حواله ها وجود دارد.

 

از رقبای چینی این خودرو شاید بتوان به تیگو 5 اشاره کرد که به دلیل استفاده از موتور نسبتا ضعیف و گریبکس CVT برای کسانی که طالب شتاب و لذت رانندگی هستند  کمی کسل کننده است .

 

در پایان نقاط ضعف و قوت این خودرو به صورت فهرست وار ارائه می شود.

 

نقاط ضعف:

مصرف بالای سوخت
حرکت ابتدایی کمی کند
نبود دریچه های تهویه در قسمت عقب

 

 نقاط قوت:

ظاهر مناسب
موتور قدرتمند
کیفیت داخلی خوب

 

جدیدترین مطالب سایت