بررسی کامل خودروی لکسوس LS460

بررسی کامل خودروی لکسوس LS460

خودروی لکسوس LS460

سال ها است که در کلاس سدان های لوکس مرسدس بنز S Class تکتازی می نماید و شرکت هایی مثل ب ام و و آئودی و جگوار در پس این شرکت قرار دارند
 
 
ولی در حدود سال 1989 شرکت معظم تویوتا قصد کرد تا با به راه انداختن برندی جدید به نام لکسوس روزگار را بر مرسدس تنگ کند و الان بعد از گذشت 21 سال تویوتا در بهترین شرایط برای رسیدن به مرسدس هست.
 
تعریف از خودروی سدان لوکس چیست؟ از ابتدا تعریف این بود “خودرویی مجلل و زیبا با امکانات استثنایی و راحتی در کاربرد” که مرسدس سالها آن را به واقعیت تبدیل نمود ولی لکسوس تعریف آن را تغییر داد : “چیزی که سوار آن بشوی و متوجه حرکت نشوی!!!!!”.
 
بله تویوتا با معرفی سری LS تعریف خودرو بودن را از سدان های لوکس گرفت و در آخرین نسل از این سری حقیقت عدم توجه به راه را بیش از پیش به واقعیت تبدیل کرده است.
 
 
در نسل های گذشته لکسوس LS بزرگترین مشکل طرح ظاهری آن نسبت به رقیبان خود بود که در این نسل این امر تغییر پیدا کرده است و لکسوس خودرویی مجلل را به بازار فرستاده است.
 
بررسی کامل خودروی لکسوس LS460
 
طراحی خودرو فاقد خط و خطوط سیال است و کاملا ساده و در عین حال تنومند است و نکته جالب برای این خودرو الهام پذیری از طراحی آقای کریس بنگال در طراحی قسمت عقب خودرو خصوصا صندوق عقب آن است که بسیار شبیه به ب ام و سری 7 نسل گذشته است.
 
 
از طراحی شیک و عام پسند خودرو اگر عبور کنیم به داخل کابین آن می رسیم ، محلی که لکسوس قالیچه پرنده خود را با آن معرفی مینماید. کابین خودرو باید به 2 قسمت تقسیم شود : صندلی راننده و هتل عقب!!!!!
 
طراحی داشبورد و قسمت جلوی خودرو از روند طراحی لکسوس در سال های اخیر پیروی می نماید، طراحی که در لکسوس IS و GS نیز پیاده سازی شده است ولی باید گفت که طراحی داشبورد آن بیش از آنکه زیبا و مجلل محسوب شود کاربردی محسوب می شود، گویا لکسوس داشبورد خودرو را برای راننده شوفر طراحی کرده است تا به رحتی از آن استفاده نماید.
 
 
اگر نگاهی به طراحی داشبورد مرسدس بنز S Class و جاگوار XJ انداخته شود، طراحی داشبورد لکسوس رنگ می بازد و دیگر راننده شوفر حاضر به نشستن پشت فرمان لکسوس نخواهد بود.
 
بررسی کامل خودروی لکسوس LS460
 
حال به قسمت عقب خودرو می رویم و با نشستن برروی صندلی آن می گوییم: “آه ه ه ” ، لکسوس در این بخش از 2 صندلی با قابلیت تنظیم در زاویه تکیه گاه و مجهز به ماساژور استفاده کرده است و تنطیم آن ها را در تکیه گاه میانی با دکمه های الکتریکی مختلف قرار داده است تا صاحب خودرو که فردی متمکن است ماساژ خود را در 8 یا 12 یا 18 حالت تنظیم مختلف صندلی داشته باشد.
 
 
در کنار این استفاده از صندلی تخت خواب شو و ماساژور اختصاصی لکسوس به یک تلویزیون 9 اینچ و سیستم صوتی با 19 بلندگو مجهز است تا سینمای خانگی را به مسخره بگیرد.
 
 
تمام این امکانات لوکس برای ساکنان هتل لکسوس زمانی قابل استفاده است تا دنیای بیرون خدشه ای بر آرامش آنان وارد نکند و لکسوس برای این کار در بخش فنی با ارائه پیشرانه ای آرام و بی صدا در رنج ها مختلف و ساختن سیستم فنربندی بادی قابل تنظیم در 3 حالت و ازولاسیون صدای بسیار پیشرفته به صورت کامل از خجالت همه در آمده است.
 
 
بررسی کامل خودروی لکسوس LS460
 

لکسوس 2 مدل LS را معرفی کرده است :

 
1- LS460 در انواع سطوح امکاناتی و در 2 نوع بدنه ساده و کشیده و با پیشرانه ای 8 سیلندر با توان 375 اسب بخار.
 
2- LS600h با موتوری هیبرید متشکل از موتوربنزینی 8 سیلندر و 5 لیتری با توان 388 اسب بخار و پیشرانه الکتریکی با 221 اسب بخار و بدنه ای کشیده.
 
در ایران مدل LS460 ارائه شده است و امکان ارائه LS600h به خاطر تکنولوژی بالای پیشرانه آن وجود ندارد ، این در حالی است که LS600h دارای بالاترین امکانات و بهترین سطح رانندگی و در عین حال کمترین میزان آلودگی را در بین مدل های LS داراست.
 
در کل می توان گفت که لکسوس خودرویی است که به جای پشت فرمان نشینی باید سرنشین ان شوید زیرا خودرو نسبت به دنیای خارج ایزوله است و خودرو اطلاعات چندانی را از جاده و رانندگی به راننده نمی دهد که این در حالی که برای سرنشینان مطلوب است ولی برای راننده کمی خسته کننده می شود و این تعریف لکسوس از واژه مجلل است که برای خیلی ها بهترین تعریف محسوب می شود.
 
 
جدیدترین مطالب سایت