15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی – Walter Owen Bentley

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی – Walter Owen Bentley

همه چیز درباره بنتلی خودرو اشراف زاده بریتانیا

یکی از خودروهای اشراف زاده انگلیسی – بریتانیایی که قیمت بسیار بالایی هم دارد بنتلی میباشد . این خودرو دارای طراحی کلاسیک با امکانات مدرن میباشد . بنتلی به عنوان یکی از لوکس ترین و گران ترین خودروهای جهان شناخته میشود که تمام جهان نام این برند با ارزش را می شناسند.بنتلی خودروساز لوکس انگلیسی در سال 1919 توسط «Walter Owen Bentley» تاسیس شد.

 

به گزارش تالاب این کمپانی چند ماه بعد با نام بنتلی به ثبت رسید و همان سال در نمایشگاه لندن شرکت کرد یک نمونه کانسپت را به نمایش گذاشت. از 1919 تا 1931 بنتلی تحت مالکیت شخصی به فعالیتش ادامه داد.

 

در سال 1931 مشکلات مالی گریبانگیر بنتلی شد و کمپانی رولزرویس- لیمیتد این شرکت را خریداری کرد. نکته ای که در این خرید وجود دارد، این است که تا بسته شدن نهایی این قرارداد هیچ کس نمی‌دانست

 

رولز رویس تحت نام «British Central Equitable Trust» بنتلی را خریداری کرده است، حتی شخص والتر ینتلی نیز بعد از امضای نهایی قرارداد متوجه این امر شد که از سمت خود کناره گیری کرد. در دهه های 70 و 80 کارخانه مادر «رولزرویس» نیز دچار مسائل مختلفی شد و در نهایت نتوانست مالکیت بنتلی را حفظ کند و شرکت ویکرز پی ال سی بنتلی را خریداری کرد.

 

ویکرز بار دیگر خودروهای اسپرت بنتلی را به جاده ها برگرداند و نام رولز رویس را از روی محصولات این کمپانی حذف کرد، اما این پایان ماجرا نبود و بنتلی باز هم دست به دست شد و سرانجام در سال 1998 توسط فولکس واگن به مبلغ 430 میلیون پوند خریداری شد. در سال 1925 کاپیتان وولف برناتو، خلبان و اتومبیلران انگلیسی به عنوان اولین فرد مشهور

 

و یکی از پشتیبانان کمپانی اولین بنتلی خود را که یک بنتلی 3 لیتری بود به قیمت 130 دلار خریداری کرد و سال بعد در مسابقات 24 ساعته لمان برنده شد. در ادامه 15 نکته که احتمالا در مورد بنتلی نمیدانستید را به شما معرفی می کنیم.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

1. لوگوی بنتلی با تغییر رده کلاس، تغییر می کند. بنتلی به علت اینکه سودجویان و متقلبان نتوانند از روی لوگو و حتی خودروهای این شرکت کپی برداری کنند، یک نکته ریز را درون لوگوی خود قرار داده است. این نکته مربوط به تعداد پرهای بال لوگو میشود که در کلاس کلاسیک لوکس 13 عدد پر در سمت چپ و 14 عدد پر در سمت راست، در خودروهای اسپرت کلاسیک 10 عدد در سمت چپ و 11 عدد در سمت راست و در خودروهای امروزی 10 عدد در هر دو سمت وجود دارد.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

2. بنتلی یکی از طولانی ترین زمان ها را برای تولید یک ماشین لوکس در اختیار دارد که نشان دهنده آن است که بنتلی به کیفیت محصولات خود اهمیت میدهد و خود کمپانی نیز به این امر افتخار میکند. به طور مثال، برای دوخت چرم دور فرمان یک بنتلی مولسان 5 ساعت زمان نیاز است

 

و یا برای تکمیل تودوزی چرم داخل کابین کانتیننتال جی تی 620 دوخت و 25 ساعت زمان صرف میشود. 399 ساعت زمان برای تکمیل یک دستگاه مولسان، 130 ساعت برای ساخت فلایینگ اسپر و 104 ساعت نیز برای کانتیننتال جی تی زمان صرف میشود.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

3. از اول ماه فوریه تا پایان ماه مارس ینتلی در هلسینکی فنلاند یک تور 4 روزه برگزار میکند. این تور با هدف آموزش رانندگی با بنتلی 12 سیلندر 616 اسب بخاری روی برف و یخ و شرایط سخت زمستانی استارت زده می شود و هزینه ای 13600 دلاری را به همراه دارد که شامل بیمه سفر، هزینه رفت و آمد بین هلسینکی و محل اقامت در Chalet Iruka Peak با جت شخصی و استفاده از تمامی امکانات محل اقامت میشود.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

4. بنتلی رکورد سرعت روی یخ را با لاستیک های معمولی در اختیار دارد. در سال 2011 بنتلی با یک مدل کانتیننتال سوپراسپرت کانورتیبل با رانندگی قهرمان 4 دوره مسابقات رالی جواه کانکشن توانست به رکورد 330 کیلومتر بر ساعت روی دریای بالتیک در فنلاند دست پیدا کند.

 

این راننده در سال 2007 نیز همراه با یک کانتیننتال جی تی به رکورد سرعت روی یخ دست پیدا کرده بود که در سال 2011 آن را شکست. بنتلی پس از این اتفاق تعداد محدودی بنتلی کانتیننتال را با پسوند ISR «Ice Speed Record» به فروش رساند.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

5. شرکت ساعت سازی بریتلینگ به مناسبت ثبت رکورد سرعت روی یخ توسط بنتلی ISR یک ساعت خاص با ترکیب رنگ بنتلی تولید کرد. بنتلی فقط تعداد 100 دستگاه از ISR تولید کرد و به هر خریدار یک ساعت برایتلینگ نیز هدیه می داد. این ساعت از جنس تیتانیوم ساخته شده و دارای یک جعبه فیبر کربنی با پلاک مخصوص به خودش بود.

 

6. در سال 1931 و با ورشکستگی بنتلی، رولزرویس اقدام به خرید مخفیانه بنتلی کرد. رولزرویس با استفاده از یک شرکت واسطه این کمپانی را تحت مالکیت خود درآورد و تا پایان این پروسه هویت خود را فاش نکرد. مالک بنتلی پس از متوجه شدن این اتفاق استعفا کرد و از کمپانی خود کنار رفت. تا سال 2004 تمامی بنتلی ها با شاسی و موتور رولزرویس تولید می شدند.

 

7. بنتلی برای صرفه جویی در انرژی تعداد 20 هزار پنل خورشیدی را روی سقف کارخانه خود نصب کرده است. این شرکت بزرگ ترین استفاده کننده از پنل خورشیدی در انگلستان محسوب میشود. تولید انرژی و برق این پنل ها به قدری زیاد است که میتواند به 1200 خانه، بیش از یک سال برق رسانی کند.

 

8. بنتلی سابقه حضور در رقابت های 24 ساعته لمان را از ابتدای تاسیس دارد. این کمپانی در سال های 1924، 1927، 1928، 1929 و 1930 قهرمان این رقابت شده است. بعد از 1930 بنتلی تصمیم گرفت که دیگر در این مسابقات شرکت نکند چون به اندازه کافی قهرمانی و تجربه به دست آورده است. پس از 73 سال بنتلی با مدل Speed 8 پا به این رقابت ها گذاشت تا یکی از طولانی ترین وقفه ها را در تاریخ این مسابقات به ثبت برساند.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

9. گران قیمت ترین بنتلی فروخته شده در حراجی یک دستگاه بنتلی Bentley 41/2 Litre Lemans Sport Bobtali سال 1928 بود که در مسابقات لمان سال 1929 به مقام سوم رسید. این بنتلی تنها نمونه سالم مدل 4.5 لیتر لمان باب تیل است که در سال 2012 در حراجی پبل بیچ با قیمت 6 میلیون و 50 هزار دلار «معادل 25 میلیارد تومان» فروخته شد.

 

10. در سال 2015، Floyd Myweather قهرمان مبارزه آزاد برای تولد Isaiah Thomas که در فصل نقل و انتقالات NBA از تیم بوستون سلتیک به کلیلوند کولییرز پیوسته بود، یک بنتلی 200 هزار دلاری کادو گرفت. این دو از سال 2010 و توسط یک دوست مشترک با یکدیگر دوست شدند و طی این مدت به گفته Thomas کادوهای بسیاری از Myweather دریافت کرده اما این یکی از دیگر کادوها باارزش تر و باورنکردنی بوده است.

 

11. بنتلی به هر خریدار یک آلبوم عکس می دهد که در آن میتواند عکسهای مراحل ساخت ماشین خود را از صفر تا 100 تماشا کند. همچنین یک کتاب دیگر نیز به خریدار هدیه داده میشود که میتواند از روی آن کارکرد قطعات و نحوه تعمیرات آن را مشاهده و یا برای حل مشکل از آن استفاده کند. بنتلی برای اینکه خدمات پس از فروش خوبی را به خریدار ارائه کند، برای حل مشکل به وجود آمده یک مهندس فنی را برای کمک در هر نقطه از جهان اعزام میکند.

 

12. بنتلی خط تولید مبلمان و وسایل تزیینی خانه مخصوص به خود را دارد. بنتلی به کمک یک شرکت دیزاین مبلمان در ایتالیا به تولید مبلمان و وسایل تزیینی با برند خود می‌پردازد که متریال و طرح آن شبیه به فضای داخلی محصولاتش است. همچنین بنتلی اکسسوری های دیگری را نیز مانند عطر، عینک آفتابی، کیف، وسایل گلف، خودکار و خودنویس تولید می کند.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

13. ملکه الیزابت اولین نفری بود که بعد از سوار شدن بر نمونه پروتوتایپ بنتایگا درخواست یک نمونه از آن را به بنتلی ارائه داد. بنتلی یکی از قوی‌ترین و لوکس ترین شاسی بلندهای تاریخ را تولید میکند. همین حالا ملکه از این خودرو برای رفتن به شکار و یا گردش های بیرون از شهر استفاده میکند.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

14. بنتلی در سال 2017 برنامه ای را ترتیب داد که مشتریان بتوانند در تعطیلات خود از بنتلی استفاده کنند. این برنامه برای خریداران بنتلی است که می توانند یک مدل دیگر از بنتلی را در حین مسافرت و یا کار تست کنند تا شاید برای خرید آن مدل نیز ترغیب شدند.

15 نکته جالب بنتلی خودروی اشراف زاده بریتانیایی - Walter Owen Bentley

15. بنتلی برای مشتریان خود به صورت سفارشی نیز ماشین تولید می کند؛ به طور مثال برای شکیل اونیل، ستاره NBA، یک لوگوی سوپرمن روی جلوپنجره طراحی کرده؛ برای یک میلیاردر ژاپنی یک دستگاه کاریوکی تعبیه کرده و برای ملکه انگلستان نیز تغییراتی در لیموزین تشریفاتی آن انجام داده است که بتواند تمام قد در ماشین خود بایستد. همچنین برای رالف لورن، یک ماشین تمام کروم با رنگ مشکی ساخته است.

 

جدیدترین مطالب سایت