رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام “کوییک خودرو”

رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام “کوییک خودرو”

کوییک نام خودروی جدید سایپا 

 

سایپا بتازگی از خودروی جدیدش رونمایی کرد و نام آن کوئیک نام دارد در ادامه می توانید با رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام “کوئیک اتومبیل” تالاب را دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب بیش از 6 ماه از مشخص شدن برنامه سایپا برای ارائه مدل هاچ بک ساینا می گذرد و ظرف ماه هاي جدید نیز زمزمه هاي ارائه این محصول با گیربکس اتوماتیک همچون ارزان قیمت ترین ماشین اتوماتیک بازار ایران شنیده می ‌شد.

به گزارش تالاب ،در همین حین و به شکل موازی، سایپایی ها از توسعه ماشین 212 تا اواخر امسال خبر می دادند اما امروز مشخص شد که 212 در واقع کُد فنی طرح ساینا هاچ بک هست که خود فیس لیفت تیبا هاچ بک به حساب می‌آید اما قرار هست با نامی دقیقا جدید “کوییک” روانه بازار شود.

رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام "کوییک خودرو"

 

آن طور که از بیانیه سایپا مشخص هست این نام با دقت به تلفظ راحت در فارسی و انگلیسی و هم نام بودن با چند منطقه در کردستان و هرمزگان گزینه شده هست، اما در عین حال بنظر میرسد که تماس منطقی مشخصی بین نام هاي تیبا، ساینا و کوییک وجود ندارد، به خصوص که کوییک کلاً چیزی نیست جز ساینا هاچ بک و نامگذاری یک ماشین هاچ بک با نامی متمایز از مدل سدان حتی در رویه عجیب خودروسازان داخلی هم تا کنون مصداقی نداشته هست.

 

که از عکس هاي نخست مشخص هست، کوییک در نمای جلو تفاوت عمده بزرگی با ساینا سدان ندارد و تغییرات سپر جلو در جهت اسپرت نشان دادن چهره ماشین اعمال شده اند، افزون شدن دو روف لاین «باربند پایه کوتاه» و بچه گلگیر هاي پلاستیکی در جهت هم سو سازی کوییک با مُد متعارف در دنیا ماشین برای تولید هاچ بک هاي کراس انجام شده ودر نمای عقب نیز شاهد بهرهگیری از یک سپر اسپرت و چراغ هایي هستیم که نسبت به تیبا هاچ بک بسیار ظریف و حساب شده طراحی شده اند.

 

همانگونه که از سوابق درخشان خودروسازان داخلی انتظار می‌رود این بار نیز بجز گیربکس که احتمالا با همکاری کمپانی بلژیکی پانچ به سایپا راه یافته هست، با مورد جدید دیگری روبه‌رو نیستیم، موتور مورد بهرهگیری برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت هست که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می‌آید.

رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام "کوییک خودرو"

آپشن هاي کوییک
اما کوییک به امکانات و ویژگی هاي دیگری غیر فنی اي نیز مجهز شده هست که پیشتر درخانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می‌توان به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه اي، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز نظارت، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه هاي برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه هاي فول آپشن کوییک در معرض خواهند بود.

 

همینطور برای مدل اتوماتیک «با گیربکس CVT» سیستم فرمان برقی نیز جای گزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده هست که از جمله معدود تغییرات فنی طرح کوییک «212» در قیاس با تیبا و ساینا بنظر میرسد.

رونمایی از خودروی جدید سایپا با نام "کوییک خودرو"

قیمت کوییک
سایپا هنوز به شکل رسمی قیمت کوییک را اعلام نکرده اما با دقت به روال قیمت گذاری هاي این اتومبیل ساز و ترتیب افزایش قیمت تیبا نسبت به پراید و ساینا نسبت به تیبا، میتوان حدس زد که قیمت کوییک به خصوص در نسخه اتوماتیک و فول آپشن در محدوده 35 میلیون تومان تعیین شود و از این رو کوییک از نظر قیمتی به حریفی گرانقیمت برای پژو 206 هاچ بک تبدیل خواهد شد.

 

جدیدترین مطالب سایت