آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

11 خودروی فوق‌العاده برتر جهان

مشابه هاي از برترین و شیک ترین اتومبیل جهان را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم در این بخش یازده ماشین برتر جهان به استثنای جیپ رنگلر «زیرا همۀ وقت نخستین انتخاب آفرودبازهاست» که مناسب سفر هاي خارج جاده‌اي میباشند را معرفی کردیم.

 

شورولت کلرادو ZR2

به لطف دیفرانسیل‌هاي قفل‌شونده در جلو و عقب، و همین‌طور آلبوم‌اي از دامپرهای فوق‌العاده سوپاپ قرقره‌اي مولتی‌ماتیک، کلرادو ZR2 قابلیت‌هاي بسیار بالایی در خارج از جاده دارد. گرچه باید از مهارت کافی برای آزاد کردن تمام پتانسیل‌هاي آن برخوردار باشید.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

لندروور دیسکاوری

جدید ترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پله‌اي در مدل قبلی را کنار گذاشته و به جای آن، از یک ساختار یکپارچه بهرهگیری کرده هست. امّا در عین حال، خشونت و سرسختی خود را حفظ کرده هست. دیسکاوری اخیر با بهرهگیری از سیستم‌هاي الکترونیکی هوشمند آفرود لندروورها، عملکردی بالاتر از سطح انتظار در خارج از جاده به نمایش میگذارد.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

مرسدس‌بنز G550

درست هست که قیمت یک مرسدس‌بنز G550 از حدود ۲ برابر گران‌ترین نسخه رنگلر آغاز می شود، امّا این دلیلی برای فراموش کردن قابلیت‌هاي آفرود در این اتومبیل نیست. با وجود سه دیفرانسیل قفل‌شونده، تنها تعداد اندکی مکان در جهان وجود دارد که یک «جی‌-واگن» نمیتواند برود. به‌علاوه، جی-واگن نیز همانند رنگلر، یک مدل نمادین هست.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

لندروور رنج‌روور

ترکیب ویژگی‌هاي لوکس و قابلیت‌هاي آفرود مناسب در رنج‌روور به مثل هیچ‌کدام از خودروهای دیگر جهان نیست. گرچه باید اذعان کرد که تعداد اندکی از مالکان این اتومبیل،‌ آن را به خارج از جاده میبرند، امّا باید گفت که انها این لذت را از دست می دهند. رنج‌روور در زمین‌هاي سست و لغزنده، اگر وضعیتی بهتر از مسیرهای شهری نداشته باشد، از عملکرد مناسبی برخوردار هست.

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

جیپ گرند چروکی تریل‌هاوک

بالاترین قابلیت‌هاي آفرود جیپ در مدل «رنگلر» خلاصه شده، امّا این مدل در اساس ویژگی‌هاي لوکس، حرف چندانی برای گفتن ندارد. جیپ با اضافه کردن پکیج تریل‌هاوک به مدل «مجلل‌تر» گرند چروکی، بعضی قابلیت‌هاي حضور در مسیرهای گوناگون را به آن افزوده و تعادل مناسبی بین یک شاسی‌بلند جاده‌اي و آفرود برقرار کرده هست.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

تویوتا فور رانر TRD پرو

بیش از ۳۰ سال از ورود فور رانر به خط ساخت تویوتا می‌گذرد و این ماشین در حالی‌که همگام با زمان، پیشرفت کرده، امّا همچنان کانسپت نخست را حفظ کرده هست. فور رانر یکی از آخرین بازمانده‌هاي شاسی‌بلند در دوره‌اي هست که در آن اکثر رقبایش از بین خودروهای معمولی بودند. این در حالی هست که با انتخاب نسخه «TRD پرو»، امکان بهرهگیری از یک دیفرانسیل قفل‌شونده، شوک‌هاي Bilstein و بعضی تجهیزات ظاهری فراهم می شود.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

تویوتا لندکروزر

رقیب حقیقی برای رنج‌روور، همین‌ تویوتا لندکروز و همتای لکسسی‌اش، LX هست. لندکروزر یک خودروی بزرگ، راحت، باشکوه و با قابلیت‌هاي بالا با آلبوم‌اي از تجهیزات الکترونیک ویژه آفرود هست. گرچه این سطح از تجهیزات و راحتی، مستلزم پرداخت هزینه مناسب خواهد بود؛ چرا که مدل تویوتا از ۸۳ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز می شود و این رقم برای مدل لکسس ۸۸۸۸۰ دلار هست.

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

فورد F-150 رپتور

فورد در مدل رپتور، دقیقاً نسخه‌اي از F-150 را ارائه میدهد که به شکلی‌ دیوانه‌وار برای رانندگی آفرود تنظیم شده هست. در این مدل، حتی یک حالت راننگی «باجا» نیز پیش‌بینی شده و تمام ویژگی‌هاي این تراک را به شما یادآوری می کند.

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

رام پاور واگن

وقتی پاور واگن نخستین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، خیلی‌ها بر این باور بودند که این همان نسخه پیکاپ جیپ رنگلر هست که منتظرش بوده‌اند. گرچه در حال حاضر می دانیم که رنگلر پیکاپ به‌زودی از راه خواهد رسید، امّا با وجود چهره خشونت‌بار و عملکرد فوق‌العاده، نمی توان از کنار نام «پاور واگن» به سادگی گذشت.

 

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

نیسان تیتان XD PRO-4X دیزل

نیسان هنوز مدل تیتان واریِر راکه قرار هست رقیب «رپتور» باشد، به خط ساخت نفرستاده و بنابراین، در حال حاضر برترین نسخه آفرود از بین سری تیتان، مدل XD PRO-4X هست؛ خودرویی که با شوک‌هاي Bilstein و یک دیفرانسیل قفل‌شونده در عقب همراه هست. امّا چیزی که آن را از سایر گزینش‌ها در این فهرست متمایز می کند، آپشن پیشرانه کامینز V8 دیزل هست.

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

سوبارو اوت‌بک

حضور سوبارو اوت‌بک در این فهرست، شاید تعجب خیلی‌ها را به دنبال داشته باشد؛ چرا که نه فاصله زیادی نسبت به سطح زمین دارد و خبری از تایرهای با آج‌هاي بزرگ یا دیفرانسیل قفل‌شونده در آن نیست. امّا عملکردی فراتر از انتظار، در خارج از جاده نشان میدهد. مطمئناً کسی نمی خواهد اوت‌بک‌ را به مسیرهای بسیار سخت ببرد، امّا برای یک آفرود سبک مناسب خواهد بود.

آشنایی با 11 خودروی فوق‌العاده (عکس)

 

جدیدترین مطالب سایت