خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

خودرو لیموزین پژو پارس

شاید برای شما هم جالب باشد که خودروی لیموزین در سریال پایتخت 6 چیست و مشخصات آن چگونه است ؟ خودرو لیموزین مشکی کـه شخصیت نقی معمولی سریال پایتخت 6 ان را بـه عنوان خودروی نماینده مجلس مورد استفاده قرار میدهد در حقیقت همان پژو پارس خودمان اسـت کـه بـه صورت لیموزین در آمده اسـت.

 

بـه گزارش تالاب ؛ سریال پایتخت 6 کـه در شب هاي‌ تعطیلات سال جدید در حال پخش از صداو سیماست سالهاست کـه دردل مردم ایران جا باز کرده وبینندگان زیادی را هر شب با خود همراه می‌کند.

 

در سریال پایتخت 6 نیز شاهد حضور خودرو هایي متعلق بـه شخصیت هاي‌ ان هستیم کـه در مطلب قبلی خودروی مگان کروک بهتاش را معرفی کرده ودر ادامه بـه بررسی خودروی لیموزین مشکی شخصیت نقی معمولی پایتخت کـه روزگاری در واقیعت نیز اقدام بـه جابجایی شخصیت هاي‌ مهم دنیا در تهران کرده اسـت میپردازیم.

خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

خودروی لیموزین ایرانی

 

در دهه ۷۰ شمسی و گسترش روابط ایران با جهان، سفر های دیپلمات هاي‌ خارجی بـه کشورمان افزایش یافت. در ان زمان بود کـه درکنار خودرو های وارداتی، نیاز بـه وجود یک خودروی تشریفاتی از تولیدات داخلی هم شکل گرفت.

 

در ان زمان پژو ۴۰۵ کـه بـه عنوان خودروی سال اروپا در دهه ۸۰ میلادی و یک سدان متوسط خانوادگی، پا بـه خطوط تولید ایران خودرو گذاشته بود، از اواخر دهه ۷۰ شمسی بـه تدریج وارد ناوگان خودرو های دولتی، حفاظت اطلاعات و نیروی انتظامی کشور شد و همان دوران بود کـه تهران، میزبان اجلاس سران کشور های اسلامی نیز شد.

 

به گزارش تالاب شرکت ایران خودرو بـه عنوان بزرگترین خودروساز دولتی، مأموریت یافت با همکاری شریک فرانسوی خود، خودرویی تشریفاتی درخور مقامات ایرانی و مهمان هایشان، طراحی کند و اینچنین بود کـه پژو لیموزین، متولد شد.

 

نیمه هاي‌ عمر پژو 405 لیموزین بود کـه شرکت ایران خودرو، قطعات ظاهری ان رابا پژو پارس تعویض کرد و بـه این ترتیب، پژو پارس لیموزین متولد شد و این دقیقا همان خودرویی اسـت کـه نقی معمولی سریال پایتخت از ان برای جابجایی شخصیت نماینده مجلس استفاده می‌کند.

خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

پژو پارس لیموزین، در دسته لیموزین هاي‌ شش در جای می‌گیرند. هر چند اضافه شدن یک در و یک ستون اضافه در هر طرف از بدنه خودرو، بی عیب و خالی از نقص نبود اما با توجه بـه سال طراحی این خودرو و تازه کار بودن مرکز تحقیقات ایران خودرو کـه طراحی این لیموزین ها را بر عهده داشت در زمان اجرای این پروژه، در مجموع میتوان نمره قبولی را بـه ان داد.

 

به گزارش تالاب در واقع پژو لیموزین تا امروز، نخستین و آخرین ماشین تشریفاتی شش در تولید ایران بوده و ان طور هم کـه سایت اسب بخار نوشته پس از تولید نمونه هاي‌ اولیه، پژو لیموزین ان چنان موردتوجه کمپانی فرانسوی مادر قرار گرفت کـه بعد ها یک نمونه از ان؛ در کلکسیون موزه محصولات پژو قرار گرفت و بـه نام ایران ثبت شد.

خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

در مجموع ۱۵۰ دستگاه پژو لیموزین در ایران تولید شد کـه بعد ها این خودروها سر از مزایده هاي‌ کوچک و بزرگ درآوردند و امروز نیز تعداد اندکی از پژو پارس هاي‌ لیموزین باقیمانده اند کـه بیشتر در مجالس و مراسم هاي‌ خصوصی کاربرد داشته کـه آگهی هاي‌ فروش ان را نیزمی توان در سایت هاي‌ خرید و فروش خودرو مشاهده کرد.

خودروی لیموزین نقی در سریال پایتخت چیست (عکس)

خودروی پژو پارس لیموزین

 

لازم بـه ذکر اسـت کـه عمده مدل هاي‌ پژو لیموزین هم چون پژو ۴۰۵هاي‌ دهه ۷۰ از پیشرانه 2 هزار سی سی کاربراتوری برخوردارند.

 

در مقاله قبل خودروی مگان کروک را که در سریال پایتخت 6 استفاده شده بود مورد بررسی قرار دادیم که می توانید در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت