بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

ماشین ASX میتسوبیشی

برند و شرکت میتشوبیشی یک شرکت مطرح در اروپا هست که علاوه بر بهترین ماشین های جهان قدرتمند ترین ماشین ها را تولید میکند در ادامه با بررسی ماشین شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول 2017 ما را دنبال کنید.

 

به گزارش تالاب میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 «Mitsubishi ASX 2017» با ویژگی‌ها و امکانات جذاب و جوان‌پسند خود شانس زیادی برای موفقیت در بازار خودرویی کشورمان دارد. در این پست قصد داریم این خودرو را به طور کامل از نظر طراحی، امکانات و تجهیزات، مشخصات فنی و قیمت بررسی کنیم.

 

با بررسی پیشینه خودروی میتسوبیشی ASX به سال 1991 میلادی بازمی‌گردیم؛ زمانی که این محصول در قامت یک خودروی مینی ون با نام میتسوبیشی Space Runner در اروپا و EXPO LRV در آمریکا معرفی می ‌شد.

 

نسل سوم این ماشین بر پایه پلتفرم Mitsubishi GS Platform ساخته شده و در سال 2010 میلادی وارد بازار ژاپن شد.

 

این پلتفرم در خودرو های‌ دیگری مثل میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی اوتلندر، سیتروئن C4 Aircross و پژو 4008 نیز به کار رفته هست.

 

نسل سوم ASX در کانادا با نام RVR و در آمریکا با نام اوتلندر اسپورت عرضه می‌ شود اما در بیشتر مناطق جهان از جمله اروپا، چین، آمریکای جنوبی و خاورمیانه با همان نام ای اس ایکس به فروش می‌رسد.

 

 به گزارش تالاب این محصول علاوه بر ژاپن در چین، برزیل، اندونزی و مالزی نیز تولید می شود اما خودرو های‌ عرضه شده در بازار ایران، همگی تولید خود ژاپن هستند.

 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

میتسوبیشی شاسی بلند 

 

در اواخر سال 2016 میلادی، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درآمد.

 

در این نسخه فیس لیفت، نمای جلوی ماشین به کلی متحول شده و زبان طراحی جدید میتسوبیشی در آن به چشم می خورد. تغییرات در کابین خودرو هم مشاهده می شود و در مجموع خودروی متحول شده‌ای از سوی میتسوبیشی را در نمایشگاه پاریس شاهد بودیم.

 

نسل جدید ASX با به‌روزرسانی‌های‌ ظاهری مواجه شده و ظاهر تهاجمی آن با چراغ‌های‌ شفاف‌تر و جلوپنجره پهن‌تر مجهز شده هست. کاربرد ماهرانه کروم در قسمت‌های‌ مختلف بدنه نیز ظاهر گیراتر و جذاب‌تری به آن بخشیده هست.

 

رینگ‌های‌ آلومینیومی 17 اینچی درون دهانه گلگیرها جای گرفته و لاستیک‌های‌ یوکوهاما به ابعاد 215/60 آن‌ها را پوشانده هست.

 

این رینگ و لاستیک‌ها کاملا با قد و قامت کراس اوور ژاپنی هماهنگی دارد. در این میان، نبود چراغ روشنایی در روز LED و جایگزینی چراغ‌های‌ مه‌شکن هالوژنی کمی توی ذوق می‌ زند.

 

در داخل کابین ماشین، پلاستیک‌های‌ سخت همه ی ی جا را پوشانده و تریم پیانو بلک و نقره‌ای با نوارهای کرومی براق آن را تزیین کرده هست.

 

یکنواختی حاصل از این پلاستیک‌های‌ کدر، با پوشش پارچه‌ای لای پنل درب‌ها و دکمه‌های‌ دایره‌ای سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی جبران شده است.

 

از نظر فضای کابین با توجه به حجم زیادی که برای سر و پای تمامی سرنشینان موجود است، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 را میتوان یک کراس اوور شهری بسیار راحت دانست.

 

همچنین آینه‌های‌ جانبی بزرگ و جایگاه مرتفع صندلی به افزایش دید راننده از فضای بیرون کمک میکند.

 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

مشخصات و نقد میتسوبیشی شاسی بلند 

 

در بخش امکانات و تکنولوژی‌ها، میتسوبیشی ASX از رقیبانی مثل هیوندای توسان و کیا اسپورتیج عقب مانده و نمی‌تواند پا به پای آن‌ها بتازد؛ با این وجود نسخه نیمه فول و تک دیفرانسیل این ماشین از امکاناتی مثل کروزکنترل، بلوتوث تلفن، دوربین دید عقب و سامانه اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد.

 

میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 در تست ایمنی یوروانکپ «EuroNCAP» موفق به دریافت 5 ستاره شد و وجود تجهیزات ایمنی متعدد در نسخه پایه آن مثل سیستم نمایش فشار باد تایرها، چراغ سوم بالای درب صندوق عقب، سیستم نظارت پایداری فعال، سیستم نظارت کشش، سیستم‌های‌ ترمز ABS و EBD و 2 کیسه هوا،

 

نشان‌دهنده شرایط خوب این خودرو از لحاظ ایمنی است. گفتنیست که میتسوبیشی ASX سفارش ایران از نوع فول آن بوده و دارای 7 کیسه هوا و آرایش محوری به صورت دو دیفرانسیل «4WD» است.

 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

عکس های میتسوبیشی شاسی بلند ای اف ایکس

 

در زیر کاپوت میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری قرار گرفته که قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن‌متر را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل میکند.

 

این گیربکس 6 مرحله‌ای از گیربکس‌های‌ 6 سرعته اتوماتیک معمولی تقلید کرده و با وجود عملکرد یکنواخت و آزاردهنده‌ی آن، حس سرعت بیشتری را القا می‌ کند.

 

فرمان دقیق و سبک خودرو با آرایش پلتفرم محور جلو کاملا هماهنگ است و سامانه فنربندی آن نیز سواری پایدار و بدون ترس و تشویشی را در زمان مانورهای ناگهانی فراهم میکند. فیس لیفت 2017 میتسوبیشی ASX در مقایسه با بیشتر کراس اوورهای متوسط بازار، راحت‌تر و سریع‌تر به دایره پیچ‌ها وارد می‌ شود

 

و شاسی و لاستیک‌های‌ یوکوهاما نیز شروع درخشانی را در زمان حرکت رقم می‌ زند. در سرعت‌های‌ بالای 190 کیلومتر در ساعت نیز هیچ مشکلی در ارائه یک رانندگی هیجان‌انگیز دیده نمی شود و این خودرو می تواند یک هندلینگ مناسب همانند سایر رقبایش ارائه کند.

 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

در مجموع، میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 2017 یک گزینه مقرون به صرفه در میان خودرو های‌ هم‌رده به ویژه رقبای مدرن کره‌ای است.

 

این کراس اوور شهری از مدتی پیش وارد بازار کشورمان شده و با قیمت حدودی 174 میلیون تومان به صورت دو دیفرانسیل به فروش می رسد. 

 

در ادامه نکات مثبت و منفی و همچنین مشخصات فنی و امکانات این خودروی ژاپنی را مشاهده خواهید کرد.

 

مهم‌ترین نکات مثبت و منفی خودرو

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

مشخصات فنی میتسوبیشی ای اس ایکس فیس لیفت 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

 

امکانات ایمنی نسخه سفارش ایران

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید


تجهیزات رفاهی نسخه سفارش ایران

 

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی ASX محصول جدید

 

جدیدترین مطالب سایت