بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

موتور ماشین پژو 508 بعنوان بهتر موتور ماشین سال انتخاب شده است. این موتور کم حجم ولی پر توان «1.6 حجم موتور با تولد 160 اسب بخار» با کمک شرکت خودروسازی بی ام و طراحی شده است.

 

مشخصات فنی پژو ۵۰۸

سدان خانوادگی پژو دربخش مشخصات فنی از پیشرانه‌هاي‌ بنزینی و دیزلی متعددی بهره میبرد که تنوع نمونه‌هاي‌ دیزلی بیشتر از بنزینی است. پژو ۵۰۸ در حال حاضر دربخش پیشرانه‌هاي‌ بنزینی با دو نمونه‌ي ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ شده به فروش می رسد.

 

تمامی پیشرانه‌هاي‌ مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند. امکان انتخاب بین جعبه دنده‌هاي‌ شش سرعته‌ي دستی و خودکار برند AISIN نیز وجوددارد. امیدوار هستیم ایران اتومبیل با انتخاب نمونه‌ي قدرتمندتر این‌ اتومبیل، تجربه‌ي ناموفق ۴۰۷ دربخش پیشرانه را جبران کند.

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

امکانات رفاهی پژو 508

این اتومبیل هم چون خودرو های لوکس و به‌روز دنیا آپشن‌هاي‌ زیادی به همراه دارد. پژو ۵۰۸ دربخش امکانات و آپشن‌هاي‌ رفاهی در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات ایران اتومبیل قرار دارد.

 

این اتومبیل به صورت استاندارد به قابلیت‌هاي‌ زیادی مجهز است که بعنوان مثال میتوانیم از صندلی‌هاي‌ برقی، گرمکن صندلی‌هاي‌ جلو، پشت سری با قابلیت تنظیم در دو جهت، سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی، پنجره‌هاي‌ برقی و خودکار در جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر‌ها، کروز نظارت قابل تنظیم، سیستم کمکی پارک، شیشه‌هاي‌ برقی خودکار و آینه‌هاي‌ جانبی با گرمکن و قابلیت تاشوی برقی، نام ببریم.

 

خودرو پژو 508؛ شیر کم هیاهوی فرانسوی

یکی از مهمترین دستاوردهای برجام در صنعت اتومبیل، ورود پژو به صورت رسمی به بازار ایران بود که مسئولیت عرضه و ارائه خدمات این برند به شرکت «ایکاپ» «یک جوینت ونچر 50/50 بین ایران اتومبیل و پژوی فرانسه» محول شد.

 

2008؛ 508 و از چند روز دیگر 301 اولین خودرو های مدرن پژو هستند که پس از این برهه زمانی به خیابان هاي‌ ایران راه یافته اند که البته دراین بین، 508 بعنوان گرانترین و لوکس ترین محصول پژو در بازار فعلی کشور، مبارز ایکاپ برای رقابت با دیگر سدان هاي‌ موجود دراین کلاس مثل سوناتا، تلیسمان، اپتیما و … بود.

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

 

508 اولین بار در اواسط سال جاری شمسی با مدل 2016 به ایران عرضه شد و البته شرکت وارد کننده به صورت موازی، نمونه 2017 را نیز در دسترس فروش قرار داد.

 

به گزارش تالاب اما چند روزی می‌شود که نسل جدید این اتومبیل برای عرضه به بازار جهانی آماده شده که تا چند روز دیگر به صورت رسمی در هشتاد و هشتمین نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو 2018 مراسم رونمایی رسمی را پشت سر بگذارد.

 

با این تفاسیر، دراین صفحه به بررسی اجمالی این ماشین که اینروزها با بازه قیمتی 190 الی 225 میلیون تومان قابل خریداری است، خواهیم پرداخت.

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

ایمنی اتومبیل پژو 508

پژو سدان لوکس خود رابه سیستم‌هاي‌ ایمنی مختلفی مجهز کرده است تا خیال کاربران از اینبخش آسان باشد. ۵۰۸ بصورت استاندارد دارای ۶ ایربگ است. ایربگ‌هاي‌ جانبی برای راننده و سرنشین درکنار ایربگ‌هاي‌ پرده‌اي، از سرنشینان در تصادفات محافظت خواهند کرد.

 

انواع مختلف سیستم‌هاي‌ کنترلی و کمکی راننده اعم از ESP، ABS، EBA، EBFD، TCS نیز در شرایط نامساعد و اضطراری به کمک راننده خواهند آمد. 

 

تعبیه‌ي قابلیت‌هایي اعم از ایموبلایزر، قفل رینگ، دو قلاب ISO FIX دربخش عقب و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌اي مجهز به پیش‌کشنده، باعث شده است پرچم‌دار سدان‌هاي‌ پژو موفق به دریافت پنج ستاره‌ي ایمنی از آزمایش‌هاي‌ NCAP‌ بشود.

 

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

508 درظاهر

ایکاپ نسخه فیس لیفت نسل نخست 508 رابه بازار ایران عرضه کرد که با توجه به بهرهگیری از پوزه، رینگ ها، چراغ ها و دیگر جزئیات متفاوت نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت که درسال 2011 روی خط تولید پژو قرار گرفت، ظاهر بسیار جذاب و گیرایی دارد.

 

البته ابعاد این ماشین «در حد چند سانتی متر یا حتی میلی متر» نسبت به رقبای کره اي یا حتی ژاپنی «مثل تویوتا کمری که اینروزها نمونه صفر کیلومترش در بازار کمیاب شده است» کوچک تر بوده اما فاصله بین دو محور ان حتی از گزینه اي مثل سوناتا LF نیز چند میلی متری بلندتر درنظر گرفته شده است.

 

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

با این حال، این اختلاف ابعاد به معنای کمتر بودن پرستیژ این ماشین نسبت به رقبای دیگرش نیست و اتفاقا در تیپ GT لاین فول آپشنی که به بازار عرضه میشود، 508 به لطف بهرهگیری از مواردی مثل جلوپنجره کرومی، رینگ هاي‌ آلومینیومی 18 اینچی، خروجی هاي‌ دو قلوی اگزوز، چراغ هاي‌ Full LED جلو به همراه LEDهای روشنایی روز و ظاهری مدرن و اغواگر دارد و از حیث طراحی تمام قد درکنار رقبای خود خواهد ایستاد.

 

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

508 در کابین

در مبحث فضای داخلی نیز طراحی دکوراسیون ان به صورتی ساده، شکیل و کاملا اروپایی انجام شده؛ بهمین خاطر هیچ احساس ناخوشایندی مبنی بر عدم تناسب ادوات داخلی یا حتی ضعف ارگونومی روی صندلی هاي‌ 508 نخواهید داشت.

 

چرم مورد استفاده برای تودوزی این اتومبیل با طرح ناپا ترامونتان و دوخت قرمز «به خاطر GT لاین بودن خودرو های وارد شده به ایران» درکنار امکانات سرشاری مثل سیستم صوتی با مانیتور لمسی 7 اینچی و 8 بلندگو، ماساژور صندلی راننده، گرمکن صندلی هاي‌ جلو، تنظیم برقی صندلی هاي‌ جلو به همراه حافظه یکپارچه صندلی راننده و آیینه هاي‌ جانبی، سنسور پارک جلو و عقب به همراه دوربین دنده عقب، سنسور نور و باران، آیینه الکتروکرومیک میانی، سایه بان شیشه هاي‌ عقب، 6 کیسه ایمنی هوا، کروز بازرسی و محدود کننده سرعت، سوئیچ هوشمند به همراه استارت دکمه اي، سنسور باد تایر، رادار هشدار نقطه کور، هد آپ دیسپلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دونقطه اي و … یکی از بهترین کابین ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

هر چند که فضای پای سرنشینان در قیاس با سوناتا LF، اپتیما JF و کمری اندکی کمتر بوده و این ضعف در ردیف عقب بیشتر به چشم میخورد؛ اما با این حال 508 از فضای بار بسیار خوبی بهره می برد و بعنوان یک سدان نسبتا اسپرته گزینه مقبولی است.

 

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

 

508 در بحث فنی

برگ برنده 508 را میتوان قوای فنی ان دانست. استفاده از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با بیشینه توان 163 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر و بهرهگیری از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به همراه محور فعال جلو برای این سدان 1.5 تنی هر چند که در دنیای اعداد تنها از نظر قدرت نسبت به رقبای کره اي ضعیف تر اما گشتاور مناسبی به چرخ هاي‌ جلوی 508 منتقل میشود که همین موضوع درکنار گیریکس بسیار هماهنگ، شتاب و کشش خوبی برای شما فراهم می سازد.

 

البته در عمل اگر 508 را درکنار تلیسمان 190 اسب بخاری قرار دهید، محصول پژو نمی‌تواند با هموطن خود رقابت کند اما 508 در قیاس با اپتیما و سوناتا عملکرد آبرومندانه تری دارد.

 

همچنین این ماشین به لطف بهرهگیری از حجم موتوری کمتر، مصرف سوخت بسیار خوبی را در قیاس با رقبای 2.4 لیتری کره اي به نمایش می‌گذارد که بهرهگیری از سیستم استارت استاپ خودکار دراین اتومبیل نیز می‌تواند دلیل دیگری بر مصرف سوخت ترکیبی 6.9 در 100 کیلومتر این ماشین باشد.

 

البته این سیستم در برخی شرایط ترافیکی ممکن است اندکی آزاردهنده باشد چرا که به محض توقف کامل اتومبیل، پیشرانه خاموش شده و مجددا با لمس پدال گاز، موتور استارت می‌خورد. همچنین استفاده از سیستم هاي‌ پایداری الکترونیکی متعدد دراین محصول، خیال شما را از بابت بازرسی در شرایط سخت آسان خواهد کرد.

بررسی خودرو جدید پژو 508 در ایران (+ مشخصات)

508 در بازار

در شرایط این روزهای بازار که قیمت رقبای کره اي و حتی فرانسوی این اتومبیل به بیش از 250

میلیون تومان رسیده، 508 با قیمتی معادل 219 میلیون تومان برای مدل 2017 یک خودروی  معقول و ایده آل است.

 

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش

پژو در سال‌های اخیر هیچ‌گاه به کیفیت بالای محصولات، شهرت نداشته است. با این حال شرایط ۵۰۸ کمی متفاوت است و این شرکت فرانسوی دقت زیادی در روند توسعه و تولید خودرو کرده است. با بررسی نظر کاربران ۵۰۸ می‌توان‌ ارزیابی مناسبی از کیفیت این سدان داشت.

 

رانندگی راحت را می‌توان یکی از مشخصه‌های اصلی ۵۰۸ عنوان کرد. اما کابین خودرو در بعضی شرایط و در سرعت‌های بالا، فضای آرام خود را از دست می‌دهد. این موضوع با افزایش عمر خودرو محسوس‌ خواهد شد.

 

با این حال عمده مشکلات گزارش‌شده در رابطه با ۵۰۸، خرابی سیستم‌های برقی آن است. تعداد زیادی از کاربران مشکلاتی از قبیل قطع شدن جریان برق چراغ‌ها، کار نکردن سیستم چندرسانه‌ای و اتصالی در مدار برق خودرو را گزارش کرده‌اند.

 

جدیدترین مطالب سایت