تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

مشخصات مزدا CX-5

مزدا در تولید خودرو شاسی بلند مزدا CX-5 موفق عمل کرده و توانسته خودروی استاندارد و مورد قبول به بازار ارائه دهد. در بازارهای دنیا در سه تیپ پایه ،تورینگ و گرند تورینگ عرضه میگردد که با توجه ارزش گذاری گمرک مشخص است که نسخه تورینگ و یا گرند تورینگ به بازار ایران راه خواهد یافت.

بررسی اجمالی مزدا CX-5 جدید

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5

به گزارش گروه خودرو تالاب: این مدل کاملترین تیپ این اتومبیل بوده که به سیستم چهار چرخ متحرک نیز مجهز شده است . در نتیجه مزدا CX-5 یکی از کراس اور هاي‌ چهار چرخ متحرک بازار ایران خواهد بود.

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

مزدا خبر ارتقای شاسی بلند CX-5 خودرا با مجموعه‌اي از گزینه‌هاي‌ ایمنی و استفاده از موتور 2.2 لیتری دیزلی و یک مدل بنزینی اتوماتیک اعلام کرد.

 

خودرو های CX-5 کنونی نسل دوم این خودروها هستند که درسال 2017 به جهان ارائه شده و اینک در فاصله‌اي زمانی کم خودروساز ژاپنی به فکر افتاده تا دستی دوباره به سر این شاسی‌بلند خود بکشد و به دو چندان شدن محبوبیت ان کمک کند.

 

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

موتور خودرو مزدا CX-5

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

 

نسخه 2018 CX-5 مزدا در دو سطح با کد تجاری SE-L Nav+ و اسپورت Nav+ ارتقا یافته است. مشتریان می توانید این ماشین رابا سامانه انتقال قدرت دستی 6 سرعته و یا یک مدل خودکار 6 سرعته با قابلیت محرک تمام چرخ i-Activ در اختیار گیرید.

 

این قابلیت در مزدای قدبلند باعث قدرت و عملکرد بهتری  در شرایط لغزش میشود. مزدا به حدی به قدرت “آی- اکتیو” خود مطمئن است که تیزری جذاب از حرکت این نسخه 2019 روی سطوح مختلف رابه نمایش درآورده و قابلیت‌هاي‌ خود رابه رخ رقبا کشیده است.

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

یک موتور 2 لیتری بنزینی 164 اسب‌بخاری و یک  موتور 2.2 لیتری دیزلی با توانی بین 148 تا 181 اسب‌ بخار نسخه‌هاي‌ مختلف این اتومبیل را پیش خواهند برد. مدل بنزینی با قدرت کمتر تنها با قابلیت چرخ‌هاي‌ جلو ارائه خواهد شد ودر مدل اسپورت‌تر NAV+ شاهد قابلیت محرک چهار چرخ هستیم.

 

در راستای جدید شدن ماشین، ظاهر خارجی نیز تغییراتی لازم دارد. با این وجود تنها تغییر خارجی در فضای خارجی استفاده از رینگ‌هاي‌ 19 اینچی در تریم اسپورت  Nav+   است.

 

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5

 

تجهیزات استاندارد این اتومبیل کاملاً چشمگیر بوده و همه ی‌ مدل‌ها بصورت استاندارد از چراغ‌هاي‌ جلوی LED، آینه‌هاي‌ جانبی تاشوی برقی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌اي، رادیوی DAB و صفحه‌نمایش 7 اینچی رنگی با ناوبری یکپارچه سود می برند.

 

از دیگر گزینه‌هاي‌ این اتومبیل میتوان کروز نظارت راداری، سامانه شناسایی نقاط کور، ترمز هوشمند، بازرسی نور بالا، و سیستم نگه‌دانده بین خطوط اشاره کرد.

 

CX5 هاي‌ ارتقا یافته در اواخر ماه آگوست سال جاری با قیمت پایه حدود 24,795 پوند در انگلستان ارائه خواهند شد.

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

نقاط قوت مزدا CX-5

ظاهر شیک: کل محصولات مزدا بسیار شیک هستند و CX-5 جدید نیز به سهولت یکی از زیباترین کراس اوورها کلاس خود لقب می گیرد. با ظاهری لوکس، جزئیات هوشمند و طراحی‌اي که پیر نمی شود، کراس اوور مزدا از طراحی‌هاي‌ افراطی و تفریطی اجتناب کرده است.

 

تجهیزات استاندارد درخور خودرو مزدا CX-5 :

برای سال 2018؛ حتی مدل پایه اسپورت CX-5 نیز دارای غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میباشد. این مدل همچنین دارای چراغ‌هاي‌ جلو و واحدهای روز روشن LED میباشد. تمامی این تجهیزات تنها با بهای 25125 دلاری در معرض است که با قیمت تعداد زیادی از رقبای خود کاملاً رقابت میکند.

 

دینامیک رانندگی غیر قابل‌ رقابت مزدا CX-5:

این ماشین در کلاس کراس اوورهای کامپکت یک محصول واقعاً اسپورت بوده و فرمان و هندلینگ فوق‌العاده ان یک سر و گردن بالاتر از رقبا می باشد. یکی از نویسندگان اتوگاید درباره CX-5 گفته است: “CX-5 در سر پیچ‌ها به‌طور کاملاً احساس‌برانگیز بصورت تخت باقیمانده که برای یک شاسی‌بلند کامپکت واقعاً برجسته محسوب میشود.

 

این ماشین شهرت مزدا بعنوان خودروی راننده را زنده کرده و بهترین تجربه رانندگی کلی را در کلاس خود ارائه میکند. این ماشین توازن با دقتی بین کاراکتر هیجان‌انگیز و سواری آسان ایجاد نموده است.

 

کابین فراتر از حد انتظار در خودرو مزدا CX-5 :

حتی بدون آپشن قابل توجه کابین چرمی، مدل پایه CX-5 عده اي از مدل‌هاي‌ گران‌تر را نیز شرمنده میکند. تریم رده میانی تورینگ دارای طراحی چرم و جیر منحصربه‌فرد صندلی‌ها بوده که کاملاً جذاب است؛ اما طراحی کلی و کیفیت متریال به کار رفته فراتر از خودرویی در چنین کلاس می باشد. ارگونومی CX-5 نیز خوب بوده و سوئیچ‌ها و بازرسی‌هاي‌ ضروری نیز بسیار یوزر فرندلی هستند.

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

نقاط ضعف مزدا CX-5

فضای محفظه بار محدود:

این ماشین از نظر محفظه بار پشت صندلی‌هاي‌ ردیف دوم در برابر عده اي از رقبای خود کم می‌آورد. البته زمانی که این صندلی‌ها تا شوند فضای زیادی فراهم میشود اما در کلاسی که برخی رقبا فضای داخلی بسیار زیادی دارند آرزو میکنید که اي کاش CX-5 فضای زیادی داشت.

 

نبود گزینه‌هاي‌ گوناگون پیشرانه:

تنها یک پیشرانه برای هر سه تریم CX-5 وجوددارد که از نوع 4 سیلندر 2.5 لیتری اسکای اکتیو جی با قدرت 185 اسب بخار است. این پیشرانه در نسل قبلی نیز وجود داشته اما به‌روزرسانی‌هاي‌ گسترده‌اي در ان صورت گرفته است.

 

این پیشرانه برای مدل سال 2018 یک تغییر دیگر نیز داشته و ان اضافه شدن تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر میباشد. گفته شده است در آینده پیشرانه دیزلی نیز برای این اتومبیل در معرض خواهد بود.

تغییرات جدید در شاسی بلند مزدا CX-5 (مشخصات مزدا CX-5)

خودرو مزدا CX-5 : هزینه‌هاي‌ مالکیت بالاتر از حد متوسط:

علیرغم این که سهم مزدا در بازار رو به افزایش یافته اما شبکه نمایندگی شرکت در آمریکای شمالی نسبت به هوندا، تویوتا و جیپ کاملاً کوچک است. نمایندگی‌هاي‌ کمتر باعث شده‌اند هزینه‌هاي‌ نگه‌داری و تعمیرات این ماشین بیشتر از حد متوسط صنعت باشد. کمبود قطعات به‌طور خودکار باعث افزایش بهای تمام شده می شود که تأثیر خودرا روی جیب مصرف‌کننده میگذارد.

 

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب:

صفحه‌نمایش 7 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی CX-5 که در داشبورد نشسته تنظیمات شناور جذابی دارد که در تمامی تریم هاي‌ ماشین به‌ صورت استاندارد وجوددارد. این صفحه‌نمایش سرراست و مناسب بوده اما کمی بچه‌گانه بنظر می رسد. فکر می کنیم اگر ارتباطات اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای هات اسپات دراین سیستم وجود داشتند پکیج کامل‌تری به مشتری ارائه میشود. مزدا قول نصب این سیستم‌ها تا پایان سال را داده است.

جدیدترین مطالب سایت