دلیل خروج دودهای غلیظ خودرو از اگزوز

دلیل خروج دودهای غلیظ خودرو از اگزوز

چرا رنگ دود اگزوز بعضی اوقات عوض میشود ؟

دودهای غلیظ و سیاه می‌تواند انواع مریضی هاي کشنده را به بار بیاورد و ما پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر این مشکل را در خودروی خود رفع کنید .

به گزارش تالاب حوادث ناخوشایندی مثل سوختن روغن در موتور، تبخیر آب خنک کننده در موتور و ورود سوختی که در فرایند احتراق شرکت نکرده به داخل مسیر اگزوز.

در این هنگام هست که باید به گازهای خروجی از اگزوز اکثر دقت شود تا بتوان مشکل موتور اتومبیل را تشخیص داد و در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام داد تا مانع از خسارت هاي جدی تر شد.

 

دلیل خروج دودهای غلیظ خودرو از اگزوز

دلیل خروج دود سیاه یا سفید از خودرو

 

دود سیاه

اگر هنگام استارت ماشین دیدن کردید که دود سیاه رنگی از اگزوز خارج می‌شود اجازه دهید کمی موتور گرم شود اگر مشکل جدی نباشد پس از مدت بسیار کوتاهی دود سیاه برطرف میشود و احتمالاً مشکل قابل توجهی وجود ندارد اما اگر این روند ادامه پیدا کرد به احتمال بسیار بالا یا در سیستم جرقه زنی اتومبیل مشکلی وجود دارد یا موتور بد کار می‌کند.

 

دلایل احتمالی:

اگر خودروی شما از نوع ماشین هاي کاربراتوری قدیمی باشد به احتمال چندان ساسات کاربراتور مشکل دار هست. که برای حل مشکل میتوانید آنرا تعمیر تعویض نمایید.

احتمال نشتی در انژکتور ها وجود دارد. برای حل مشکل باید انژکتور ها را تعویض نمایید.

اگر مدت زیادی هست که فیلتر هوا را عوض نکرده اید و در منطقه اي پر گردو غبار یا آلوده زندگی می‌کنید باید فیلتر هوا را تعویض نمایید.

ممکن هست در سیستم جرقه زنی و شمع ها مشکلی باشد که منجر به احتراق ناقص میشود. برای این منظور باید وایر ها، دلکو، کویل و شمع ها بررسی شوند.

 

دود آبی یا خاکستری

اگر هنگامی که موتور ماشین را استارت می‌کنید متوجه شدید که دود آبی یا خاکستری از اگزوز خارج میشود و با گرم شدن موتور پس از مدت کوتاهی این رنگ برطرف می‌شود احتمالا مشکل جدی وجود ندارد و در صورتی که این روند ادامه داشت احتمالا یکی از این مشکلات وجود دارد:

 

دلایل احتمالی:

احتمالاً رینگ پیستون موتور خودروی شما خورده شده هست و روغن به داخل سیلندر نشت میکند. برای حل مشکل باید رینگ پیستون تعویض گردد. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

 

سیل سوپاپ هاي موتور خورده شده هست و روغن به داخل سیلندر یا مسیر دود نشت میکند. برای حل مشکل باید این سیل ها تعویض گردند. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

 

گاید سوپاپ خورده شده یا معیوب هست. برای حل مشکل باید آنرا تعویض کنید. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

 

یا وضعیت بدتر هست :

موتور بیش از معمول روغن مصرف میکند، و در خروجی اگزوز دود دیدن میشود. موتور کم کم و بعد از مدتی کارکرد روغن کم میکند و هنگام تعویض روغن متوجه میشوید که سطح روغن کمتر از آن هست که باید باشد و به نظر می‌رسد روغن در حال سوختن در موتور هست.

 

ممکن هست متوجه شوید که از قدرت موتور کم شده هست.

 

دلایل احتمالی :

سیستم PCV درست کار نمیکند و بهتر هست ولو PCV تعویض گردد. «توضیح مترجم: PCV یک ولو یا شیر یک طرفه هست که در محفظه میل لنگ نصب می‌شود و به گازهای داخل محفظه میل لنگ اجازه می‌دهد خارج شوند. به این ترتیب با خروج گاز هایي که از رینگ کمپرس نشت کرده اند مانع از بالا رفتن فشار در این محفظه می‌شود.»

 

ممکن هست موتور مشکل مکانیکی داشته باشد. برای این منظور بهتر هست کمپرس موتور چک شود تا شرایط عمومی بررسی گردد.

رینگ پیستون خورده یا ساییده شده هست و باید تعویض گردد. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

سیل سوپاپ ها خورده شده هست و باید تعویض گردد. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

بوی سوخت مصرفی اتومبیل در اگزوز دیده میشود یا قطراتی از آب در اگزوز وجود دارد.

در این شرایط مصرف اتومبیل بالا میرود و بوی شدیدی از اگزوز دیدن میگردد. و موتور به اندازه اي که سوخت مصرف میکند نمی‌تواند ساخت توان کند.

اگر خودروی شما کاربراتوری هست به احتمال بسیار چندان کاربراتور آن مشکل دار شده هست و باید آنرا تعویض نمایید.

موتور مشکل مکانیکی دارد و باید کمپرس آن چک شود تا شرایط عمومی موتور مشخص شود.

ممکن هست زمانبندی جرقه زنی مشکل پیدا کرده باشد که باید تنظیم شود.

ممکن هست برای سیستم بازرسی کامپیوتری و میکروکامپیوتر اتومبیل مشکلی پیش آمده باشد. و باید سیستم نظارت چک شود و مدار ها بررسی شوند و در صورت نیاز قطعاتی تعویض و تنظیم شوند.

ممکن هست دمای موتور ماشین بسیار بالا باشد، باید سیستم خنک کاری مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعمیر گردد.

ممکن هست سلونید یا شیر برقی انژکتور ها در موقعیت نیمه باز گیر کنند و قابلیت بسته شدن کامل را نداشته باشند. باید آن ها را تعویض نمایید.

ممکن هست یک تجهیز نظارت آلایندگی در خودروی شما وجود داشته باشد که به درستی کار نمیکند.

 

رگلاتور فشار در سیستم تزریق سوخت به خوبی کار نمی‌کند و فشار سوخت بالاتر از حد نرمال هست. باید فشار سوخت را با یک گیج فشار چک کنید و در صورت نیاز رگلاتور فشار را تعویض نمایید. بهتر هست اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

 

دود سفید یا بخار آب در دود خروجی اگزوز مشاهده می شود.

وقتی که موتور ماشین را روشن می‌کنید و موتور اتومبیل سرد هست وجود کمی بخار آب و دود سفید در در گازهای خروجی از اگزوز طبیعی هست، اما پس از این که موتور کمی گرم شد و خیلی زود باید این دود سفید برطرف شود در غیر این صورت مشکلی در موتور خودروی شما وجود دارد.

 

دلایل احتمالی :

ممکن هست واسکازین از طریق ماژول خلا وارد مانیفولد ورود هوا شود که باید آنرا تعویض نمایید.

واشر سر سیلندر مشکل دار هست و باید تعویض شود.

سر سیلندر تاب برداشته یا ترک خورده هست. باید کف تراشی شود و در صورت لزوم تعویض گردد. تاکید میکنم اینکار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

بلوک سیلندر ترک خورده هست و بهتر هست آنرا تعویض نمایید.

جدیدترین مطالب سایت