بالا گرفتن رقابت دو شرکت فولکس واگن و تسلا

بالا گرفتن رقابت دو شرکت فولکس واگن و تسلا

رقابت دو شرکت فولکس واگن و تسلا

 

فولکس واگن و تسلا دو کارخانه عظیم خودروسازی در دنیا میباشند که رقابت هاي بی مشابه اي در برابر هم دارند . 

 

به گزارش تالاب ماتیاس مولر – مدیرعامل کمپانی خودروسازی فولکس واگن کشور آلمان – در جریان نشست هم اندیشی “مردم اروپا” که در کشور آلمان برگزار شد، از عملکرد کمپانی تسلا و شعارهای جاه طلبانه ایلان ماسک – مدیر عامل تسلا – به شدت اعتراض کرد.

 

این نشست با هدف درک و تفاهم جوامع بین المللی از مشکلات بشریت مشابه بخش هاي صنعت، سیاست و فرهنگ و هنر برگزار شده هست و صنعت خودروسازی یکی از اصلی ترین محورهای بحث و مصاحبه در این اجلاس بود.

 

بالا گرفتن رقابت دو شرکت فولکس واگن و تسلا

 

کمپانی تسلا در کشور آمریکا در اساس طراحی و ساخت خودروهای برقی فعالیت می کند و هر از گاهی از برنامه هاي جاه طلبانه و خودروهای اخیر تولیدی خود رونمایی می کند. ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل کمپانی تسلا در پاسخ به چنین انتقادهایی اظهار کرده هست :

 

” شاید در قدم اولیه، برنامه ها و خودروهای مفهومی و آنگاه تولیدی ما بسیار دور از تصور و خیالی بود اما همین حالا با تغییر سیاست هاي جهانی در اساس حفظ بیشتر محیط زیست، کاهش میزان انتشار آلاینده ها و افزایش کیفیت هوا، امروزه شاهد این امر هستیم که غول هاي خودروسازی در دنیا به فکر طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی، الکتریکی و یا هیبریدی افتاده اند ودر ساخت این خودروها نیز به رقابت تنگاتنگی پرداخته اند. پس دیگر نمی‌توان گفت ایده ها و برنامه هاي تسلا خیالی و به دور از حقیقت هست”.

 

ماتیاس مولر در این نشست اینچنین اظهار نظر کرده بود:” این جا جا دارد تا از کمپانی هایي که تنها شعار می‌دهند ودر دنیا حقیقی توانا نیستند میزان فروش خودرا بالا ببرند و گاه گاهی اقدام به تعدیل و اخراج نیروهایشان می‌کنند، اعتراض کنم.

 

این کمپانی ها تنها با سر دادن شعارهای جذاب در تلاش میباشند تبدیل به قهرمانان صنعت خودروسازی در دنیا شوند. این در حالیست که تسلا سالانه به سختی حدود 80 هزار ماشین رابه فروش میرساند ولی فولکس واگن  تنها امسال توانست تعداد 11 میلیون دستگاه اتومبیل را در دنیا به فروش برساند.

 

بر اساس اطلاعاتی که اینجانب در دست دارم، تسلا سالانه میلیون‌ها دلار را هدر می دهد و بدون تفکر و استراتژی ، کارکنان خودرا اخراج کرده هست”.

 

اگرچه تعداد زیادی از تحلیلگران، این گفته هاي ماتیاس مولر را  بسیار جسورانه وصف کرده اند چرا که خود این کمپانی فولکس واگن نیز نزدیک به دو سال پیش در ایالات امریکا رسوایی بزرگی به بار آورده هست.

 

فولکس واگن که بزرگ ترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر سال ۲۰۱۵ اقرار کرد در بیش از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی ساخت شده از طریق این کمپانی در سراسر دنیا از جمله برخی از مدل هاي دیزلی به فروش رفته در کشور آمریکا نرم افزاری را نصب کرده که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آن ها را کمتر از سطح حقیقی نشان می دهد. این نرم افزار در دوران انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال ودر دوران رانندگی معمولی انها را غیرفعال میکند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح حقیقی نشان دهد. انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این کمپانی را ناچار به استعفا کرد.

 

ایلان ماسک پیشتر اعلام کرده بود که خودروی مدل تسلا 3 ساخت این کمپانی، تمام قابلیت ها و زیرساخت هاي ضروری برای اجرای کامل فناوری خودران را دارد . این در حالیست که اسکات میلر – مدیر عامل کمپانی خودروسازی جنرال موتورز – نیز سخنان و ادعاهای تسلا را بی اساس خوانده بود.

 

ضروری به یاد هست که مدل ایکس تسلا، غیرقابل اطمینان ترین خودروی بازار ایالات امریکا شناخته شده هست و مدیران این کمپانی رابا مساله هاي غیرقابل پیشبینی اي مواجه کرده هست.

 

بالا گرفتن رقابت دو شرکت فولکس واگن و تسلا

 

اگرچه باید این مضمون را درنظر داشت که کشور های تعداد زیادی از جمله انگلستان، اسپانیا، فرانسه، یونان، چین و هند قرار هست تا نهایتا یک دهه آینده فروش و تردد خودروهای بنزینی و دیزلی رابه کلی ممنوع اعلام کنند و این می‌تواند تهدید بزرگی برای کمپانی هاي خودروسازی به شمار برود که همان‌ گونه بر  طراحی و ساخت خودروهای بنزینی و دیزلی اصرار می ورزند.

 

جدیدترین مطالب سایت