آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

نیم نگاهی به لامبورگینی 2018

 

لامبورگینی SUV جدید ترین شاسی بلند این ابر کمپانی است که علاوه بر چهره و بدنه ي جذابی که دارد بسیار نیرومند طراحی شده است . 

 

 روزگاری فروچیو لامبورگینی بر سر یک بحث دوستانه با رفیقش انزو فراری، دست از تراکتورسازی برداشت تا امروزه شاهد خودرو های بی‌نظیری باشیم که نام اکثر آن ها از گاوهای عصبانی اسپانیا برداشته شده است.

 

حال، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار طیف وسیعی از عکسهای جاسوسی، سرانجام شاهد آخرین خودروی لامبورگینی هستیم تا بتوانیم نام این خودروسازی را در جرگه شاسی‌بلند‌سازها ذکر کنیم.

 

به گزارش تالاب مدت‌هاست که اروس انتظار پیوستن به بازار SUV ها را میکشد و این اتومبیل در راستای یک سفر 55 ساله دارای خصوصیت‌هاي دیوانه‌کننده‌‌ایست که همگی به آن حساسیت دارند. ابرخودرویی فوق مدرن با خصوصیت‌هایي مثل ارگونومی، کیفیت و اعتماد که اینروزها در زیرمجموعه برند آئودی فعالیت می‌‌کند.

 

شاید این مسئله در دنیای کارشناسی خودروها کمی بحث برانگیز باشد. شما شاهد استارت یک حرکت اولیه درخانواده ابرخودروها هستید که با فشار یک دکمه از اصل خود دور میشوند.

 

 اما یک علامت سوال بزرگ در اینجا شکل می گیرد که آیا یک خودروی بزرگ، جادار، خانوادگی، 5 صندلی و با قابلیت حرکت در ارتفاعی بیشتر؛ حساسیت کشور آلمان‌ها را برنمی‌انگیزد.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

اجازه دهید با نگاهی ناب به این ماشین بنگریم. در چند دقیقه اول تماشای ماشین خوش‌بینانه خودروهایی مثل پورشه کاین، بنتلی بنتایگا  و آئودی Q7  از ذهنت ان خواهد گذشت. اکثر این خودروها در پلت‌فرم فولادی و آلومینیومی MLB مشترک هستند. با این وجود اروس به اندازه بنتلی زشت و غیرجذاب نیست و بسیار امروزی‌تر از دو گزینه دیگر به حساب می آید.

 

در 5 سال و نیم گذشته و پس از معرفی رسمی اروس بعنوان یک کانسپت، میتوان نسخه مفهومی را کمی بزرگ تر، گرد و پهن‌تر نامید، با این وجود شکل کلی مدل تولیدی به نسخه مفهومی وفادار مانده است.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

شما در نسخه زردرنگ میتوانید حداکثر هیجان و قدرت تهاجم را مشاهده نمایید. اما پیش‌بینی می کنیم نسخه خاکستری با ترکیب عناصر مشکی در فضای خارجی، بیشتر در ذهن مشتریان اثربخش باشد.

 

در قسمت عقب ماشین شاهد افت تقریبی ارتفاع نسبت به مدل مفهومی هستیم. اما اندازه شیشه کوچک عقب اتومبیل و عرض کامل نمای انتهایی به خوبی نسبت به مدل مفهومی حفظ شده‌اند.

 

شاید از این زاویه بسیار سریع‌تر این اتومبیل را بعنوان یک لامبورگینی شناسایی کنید.

 

اما اروس از ترکیب فوت و فن‌هاي خط و انحناهای سقفی بی‌ام‌و X6 بهره می برد. این ترکیب سقفی، ماشین را در حاشیه گلگیرهای عقب تیز و عضلانی‌تر نشان می دهد. از طرفی توده عظیم فضای داخلی نیز در اروس دیده میشود.

 

ما در خصوص فضای باز و آسان زیاد برای سر و پای مسافران عقب صحبت میکنیم. فضای بار نیز 600 لیتر برآورد شده است.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

چرخ‌هاي ماشین به صورت استاندارد 21 اینچی ودر صورت تمایل به صورت 23 اینچی انتخاب خواهند شد.در فرآیند سرعت، خودروی اروس دست به دامن موتوری با گشتاور 850 نیوتن‌متر و توان 641 اسب‌ بخار میشود.

 

این آمار و ارقام اروس را در 3.6 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر می رساند. این ماشین با بیشینه  سرعت 305 کیلومتر به حرکت خود ادامه می دهد.

 

جیپ‌گرند چروکی ترک‌هاک با توان 707 اسب‌ بخار برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر نیز 6.6 ثانیه دوران نیاز دارد اما با اختلافی چند می تواند مسیر نظیر اروس را طی کند. بهمین علت  شاید بتوان اروس رابا 2.2  تن وزن  سریع ترین شاسی‌بلند کنونی دنیا معرفی کرد.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

اما اتفاقی که زیر درب موتور رخ میدهد نیز هیجان‌انگیز است. شما یک موتور نیرومند احتراق طبیعی V10  یا V12 -که طبق معمول در زیر کاپوت اونتادور یا اوراکان می‌یافتید- را دراین نسخه نخواهید دید.

 

موتور بکار رفته دراین ماشین یک موتور توئین‌توربوی 4 لیتری V8 است که نمونه‌هاي آن در بنتلی کانتینتال GT و آئودی RS6 دیده میشود. موتور با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته خودکار هماهنگ می شود. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز 10.6 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

یکیدیگر از ترفندهای بکار رفته دراین موتور V8، بهینه‌سازی مصرف سوخت دراین اتومبیل است. یک سامانه غیرفعال‌کننده سیلندر در ماشین بکار رفته که در مواقع لازم، گشتاور اتومبیل رابه میزان قابل توجهی کاهش داده و آنرا در حد یک موتور 4 سیلندر پائین می‌آورد. در آن صورت می توانید لامبورگینی خودرا با گشتاوری کمتر از یک فورد فیستا برانید.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

اروس برای حرکت جاده‌اي مناسب است اما اگر بخواهید با آن مسیرهای آفرودی را طی کنید، از پس آن برخواهد آمد.

 

نیروی موتور دراین هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که با نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم میشود. همینطور این سیستم میتواند حداکثر 70 درصد از گشتاور موتور رابه چرخ‌هاي جلو انتقال دهد درحالی‌که این شماره در چرخ‌هاي عقب به 87 درصد می رسد.

آشنایی با لامبورگینی SUV قدرتمندترین شاسی بلند جهان

در داخل کابین نمی‌توان انتظار کمی از لامبو داشت.  نمای کلی با حال و هوای کابین خودرو های دیگر این خودروسازی هماهنگ است. دکمه استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر اوضاع رانندگی به شکلی موزون  درکنار یک دیگر قرار گرفته‌اند. صفحه آمپر ماشین نیز دیجیتالی انتخاب شده است تا مدرنیته بیشتری در کابین لحاظ شود.

 

نخستین نمونه‌هاي این ماشین درسال 2018 و احتمالا براساس لیست سفارشات ساخته خواهد شد.

 

جدیدترین مطالب سایت