بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

مشخصات کامل ماشین پژو 3008

پژو یکی از مارک هاي مشهور شرکت فرانسه در ایران هست که امروزه تعداد ماشین هایش در ایران بسیار بالا رفته هست . پژوه 3008 یک خودروی وارداتی شاسی بلند می باشد که بسیار شیک و مدرن هست این خودرو به تازگی وارد ایران شده هست ظاهر این خودرو فراتر از آن چیزی می باشد .

 

که تصورش را می نمایید هست شاسی بلند فرانسوی رنگ زیبایی دارد و بدنه منحصر بفردی بین همۀ شاسی بلند ها دارا می باشد شاید در نگاه اول، اکثر ما با شنیدن نام پژو ۳۰۰۸، به یاد برادر آن، یعنی ۲۰۰۸ بیفتیم.

 

به گزارش تالاب همان خودرویی که چند وقت جدید تیتر اخبار رسانه‌‌هاي ایران شده هست اما در حقیقت پژو ۳۰۰۸، خودرویی با مشخصات فنی بالا‌تر و ابعادی اکثر نسبت به مدل ۲۰۰۸ هست.

 

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

ماشین پژو 3008

 

این شاسی‌بلند فرانسوی توانسته از دید ۵۸ روزنامه‌نگار حوزه خودرو از ۲۲ کشور اروپایی، خودرو سال شود. در فهرست نامزد خودروهای سال اروپا، نام ماشین‌هاي آلفارومئو جولیا، سیتروئن C3، مرسدس‌بنز E کلاس، نیسان مایکرا، تویوتا C-HR، ولوو S90 و V90 در دیده می‌شد.

 

خودروهای پژو ۳۰۰۸، آلفارومئو جولیا و مرسدس‌بنز E کلاس به ترتیب پیروز به کسب ۳۱۹، ۲۶۹ و ۱۹۷ امتیاز شدند.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

این پنجمین بار هست که خودروهای ساخت پژو پیروز به کسب خودرو سال اروپا می شوند. پیش از این، مدل‌هاي ۵۰۴، ۴۰۵، ۳۰۷ و ۳۰۸ پژو، بعنوان خودروهای سال اروپا شناخته شده بودند. در این ارزیابی، جوانب مختلفی از این ماشین مانند طراحی داخلی، خارجی و عملکرد خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت. حالا در ادامه، دقت شما را به ویژگی‌هاي این خودرو جلب می کنیم.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

پژو ۳۰۰۸ توانسته بعنوان یک خودرو باپرستیژ، با طراحی منحنی و المان‌هاي طراحی تاثیرگذار نظر افراد را به خود جلب کند. در بخش‌هایي از این خودرو مانند کناره‌هاي جلوپنجره و شیشه‌هاي ماشین، نوار کرومی دیده میشود که حس یک خودرو شکیل را منتقل می کند.

 

چراغ‌هاي LED جدید در این مدل، طراحی شکسته‌اي دارد که سبک‌طراحی پست‌‌مدرنی را برای این فرانسوی مغرور، دست‌وپا می کند. این خودرو در چهار تریم Active، Allure، GT Line و GT فروخته می شود.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

بررسی ماشین پژو 3008

 

در نمای جلو، چراغ‌هاي کشیده و زاویه‌دار با خطوط شکسته دیده میشود که به جلوپنجره‌ ذوزنقه‌اي نشانه رفته‌‌اند. فرم چراغ‌هاي مه‌شکن و دریچه‌هاي هوای زیر سپر، ظاهر یک خودرو اسپرت و جسوری را به ۳۰۰۸ میدهد.

 

در نمای کناری شاهد خطوط شانه‌اي سیال و منحنی روی گلگیر و بالای رکاب هستیم. نمای پشتی پژو ۳۰۰۸، حس یک خودرو مدرن و امروزی را به بیننده منتقل میکند.

 

فرم دیجیتالی درون چراغ‌هاي عقب، یک‌پارچگی شیشه عقب با شیشه‌هاي جانبی، خط منحنی بالای سپر، از عناصر تاثیرگذار در جلوه مدرن این ماشین هست. به‌طور کلی، زبان طراحی پژو ۳۰۰۸ در این ارزیابی، به‌روز و شیک تلقی شده و به لطف همین ویژگی‌ها، توانسته امتیاز بالایی را در این سنجش به خود اختصاص دهد.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

در بخش طراحی داخلی، پژو ۳۰۰۸ کابینی دل‌نشین با امکانات رفاهی متنوعی دارد. این خودرو از سبک طراحی i-Cockpit جدید پژو تبیعیت کرده تا سرنشینان حس خوبی هنگام سواری ماشین داشته باشند. صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، فرمان کوچک با کلیدهای گوناگون بازرسی و سامانه نظارت دنده خودکار از ویژگی‌هاي این ماشین هست.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

مشخصات ماشین پژو 3008

 

این خودرو از سیستم infotainment بهره می برد. سامانه اینفوتینمنت باعث می شود تا دارندگان موبایل‌هاي هوشمند با سیستم‌ عامل‌هاي iOS و اندروید به بخش مدیا ماشین متصل شوند و از امکانات متعددی بهره ببرند.

 

این اتصال توسط برنامه‌هاي Android Auto برای کاربران اندرویدی و Car Play برای صاحبان تلفن همراه اپل صورت می‌پذیرد. فضای بار پژو ۳۰۰۸ معادل۵۲۰ لیتر حجم دارد که نسبت به رقبای خود کمی اکثر هست. طراحی کابین، امکانات و تجهیزات رفاهی پژو ۳۰۰۸ باعث میشود تا سرنشینان این خودرو از هر بابت، احساس راحتی کنند.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

پژو ۳۰۰۸ در دو مدل پیشرانه بنزینی و چهار مدل دیزلی به بازار عرضه میشود. بنا به اطلاعات کاتالوگ رسمی پژو ۳۰۰۸، پیشرانه اول از نوع ۱٫۲ لیتری با قدرتی معادل ۱۳۱ اسب‌بخار هست.

 

پیشرانه نوع دوم، ۱٫۶ لیتر حجم دارد و می تواند ۱۶۵ اسب‌بخار، قدرت ساخت کند. این حداکثر قدرت تنها در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه قابل دستیابی هست. پیشرانه‌هاي دیزلی این ماشین هم در دو نوع ۱٫۶ لیتر با قدرت‌هاي ۹۸ و ۱۱۸ اسب‌بخار و دو مدل ۲ لیتری با قدرت‌هاي ۱۴۸ و ۱۷۸ اسب‌بخار به بازار عرضه شده هست.

 

مدل قدرتمند بنزینی و دیزلی به جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته خودکار مجهز شده‌اند. این در حالی هست که دیگر مدل‌هاي استاندارد پژو ۳۰۰۸، جعبه‌دنده دستی دارند.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

در کاتالوگ رسمی پژو، شتاب صفر تا صد مدل‌ قدرتمند ۱٫۲ لیتری، ۱۰٫۵ ثانیه و مدل قدرتمند ۱٫۶ لیتری، ۸٫۹ ثانیه اعلام شده هست. حداکثر سرعت مدل ۱٫۲ لیتری، حدود ۱۸۸ کیلومتر بر ساعت و مدل ۱٫۶ لیتری، حدود ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت ذکر شده هست. پژو ۳۰۰۸ در تست تصادف موسسه یوروان‌کپ «Euro Ncap» پیروز به کسب ۵ ستاره ایمنی کامل شد.

بررسی و مشخصات خودروی پژو 3008 و رونمایی در ایران

انتقاد ماشین پژو 3008

 

در بازار رقابتی شدید شاسی‌بلندها، ماشین‌هاي زیادی رقیب پژو ۳۰۰۸ وجود دارند. نیسان قشقایی، سئات آتکا «Ateca»، فولکس‌واگن تیگوان «Tiguan» و کیا اسپورتیج، تنها تعدادی از خودروهای رقیب میباشند.

 

با این حال، پژو ۳۰۰۸ به‌خاطر قیمت مناسب، امکانات و تجهیزات رفاهی متنوع، طراحی مدرن و دوست‌داشتنی و مشخصات فنی مناسب توانست در ارزیابی برترین خودروهای امسال بعنوان خودرو سال اروپا، برنده میدان شود. قیمت پایه این خودرو از ۲۱٫۷۹۵ یورو شروع میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت