معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

خودرو رنو کولئوس یک خودروی شاسی بلند  است که به تازگی در نمایشگاه تهران رونمایی شد در ادامه با معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران  و مشخصات آن در سایت تالاب همراه شوید.

 

خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران رونمایی شد تا در مرحله بعدی شاهد قدم گذاشتن این خودروها به جاده های ایران باشیم. نمایشگاه خودروی تهران 95 از امروز شروع به کار کرد و در نخستین روز برگزاری آن، شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران، نسل دوم شاسی بلند این برند فرانسوی را رونمایی کرد.

 

رنو کولئوس جدید (Renault Koleos) خودرویی زیبا و لوکس است که از نظر تجهیزات، امکانات فنی و طراحی در سطح بالایی قرار دارد. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های شاسی بلند جدید بازار ایران و قیمت آن خواهیم پرداخت.رنو Koleos اولین تجربه شرکت رنو در کلاس شاسی بلندهای متوسط است که می‌توان آن را ترکیبی از رنو تلیسمان

 

و نیسان ایکس تریل دانست. رنو کولئوس جدید در نمایشگاه پکن 2016 معرفی شد و از پلتفرم یکسانی با تلیسمان یعنی CMF-CD بهره می‌برد و موتور و گیربکس آن نیز با نیسان ایکس تریل مشترک است. نسل اول کولئوس نتوانست به موفقیت زیادی در بازار ایران دست پیدا کند

 

اما این بار با تغییرات اساسی و پیشرفت قابل توجه به کشورمان آمده تا خاطرات بد قبلی را فراموش کند. حتی ابعاد خودرو نیز تغییر کرده و آن را در کلاس شاسی بلندهای متوسط (سگمنت D) قرار داده است.

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

رنو کولئوس جدید دارای طراحی عضلانی و جذاب‌تری نسبت به نسل قبل بوده و برخلاف برادر ژاپنی‌اش یعنی نیسان ایکس تریل، محافظه‌کارانه‌ طراحی نشده است. کابین خودرو بسیار جادار و راحت طراحی شده و سرنشینان عقب نیز از فضای کافی برخوردار خواهند بود. سیستم صوتی آمریکایی BOSE بر روی خودرو قرار گرفته

 

که کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. ظرفیت صندوق عقب نسل جدید کولئوس نیز 550 لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به 1690 لیتر می‌رسد.

 

از ویژگی‌های جالب این خودرو می‌توان به سنسوری اشاره کرد که در زیر سپر عقب قرار گرفته و با استفاده از آن، امکان باز کردن درب صندوق عقب بدون دخالت دست و با تکان دادن پا زیر سپر عقب فراهم می‌شود. قابلیت روشن کردن موتور و بخاری و کولر از بیرون خودرو و از طریق کارت مخصوص رنو از دیگر امکانات نسل جدید کولئوس به شمار می‌رود.

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

در حال حاضر خودروهای هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، دی اس 6، هوندا CR-V و تویوتا راو 4 رقبای جدی رنو کولئوس جدید هستند که در ادامه، مقایسه‌ای بین این خودروها انجام خواهیم داد.

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

پیشرانه تنفس طبیعی، یکی از نکات مثبت رنو کولئوس جدید است که سازگاری خوبی با شرایط سوخت و آب و هوای ایران دارد. با این حال، استفاده از  گیربکس خودکار متغیر پیوسته CVT هم مزایا و معایبی دارد. مصرف پایین سوخت، انتقال قدرت روان و عدم وجود ضربه در زمان تعویض دنده از مزایای این گیربکس است و از جمله معایب

 

آن نیز می‌توان به افزایش صدای موتور در دورهای بالا، کاهش لذت رانندگی در مقایسه با گیربکس‌های اتوماتیک معمولی و مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری این نوع گیربکس‌ها در ایران اشاره کرد.

 

تاکنون نتایج تست ایمنی نسل جدید رنو Koleos از سوی موسسه‌های معتبر منتشر نشده است اما با توجه به سابقه درخشان رنو در بخش ایمنی و همین‌طور پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل خیالمان از این بابت راحت خواهد بود. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این خودرو، سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند است که امکان انتخاب سه حالت 2WD، 4WD Auto و 4WD Lock را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

به گزارش تالاب با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند و فاصله 210 میلی‌متری کف خودرو از سطح زمین، رنو کولئوس از قابلیت آفرود خوبی هم بهره می‌برد. در مجموع رنو کولئوس جدید را نمی‌توان هم‌سطح کیا سورنتو، هیوندای سانتافه و تویوتا راو 4 دانست اما می‌تواند با خدمات پس از فروش مناسب شرکت نگین خودرو به فروش خوبی در بازار ایران دست پیدا کند. قیمت فروش این شاسی بلند فرانسوی در ایران، 199 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

معرفی خودرو رنو کولئوس در نمایشگاه تهران و مشخصات آن

 

برخی از ویژگی‌های رنو کولئوس جدید

 

 استاندارد آلایندگی یورو 5

 گنجایش 5 سرنشین

 فرمان برقی Column-EPS

 سیستم تعلیق جلوی مک فرسون استرات

 سیستم تعلیق عقب مولتی لینک

 ترمز ABS

 سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

 سیستم کمکی ترمز BA

 مخزن سوخت 60 لیتری

 وزن خودرو: 1607 کیلوگرم

 

جدیدترین مطالب سایت