نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

پژو 2008 در ایران

 

برای اولین بار پژو 2008 در ایران رونمایی شد در ادامه میتوانید با نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب اوایل سال 1380 خودرویی کوچک و متمایز از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سالها نه خبری از وفور خودرو های چینی بود، نه اثری از ترافیک خودرو های چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم میخورد و شاید بهمین علت پژو 206 مبدل به یک خودروی کوچک و زیبا در چشم نسل جوان شد.

 

کره‌اي‌ها با عرضه طیف وسیعی از آپشن‌ها، کشور آلمان‌ها با استناد بر قدرت فنی و چینی‌ها با عرضه قیمت‌هاي به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که نیت ندارد سهم بازار خودرا در خیابان‌ها و جادهای ایراناز دست بدهد، تمرکز خودرا بر ورود3 خودروی 2008 301 و 208 نهاد که تنها از این خودروها فعلاً پژو 2008 است که به صورت مونتاژ مشترک به بازار راه پیدا کرده است.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

پس از ورود پژو 2008 به بازار بررسی فنی این خودروی نیمه شاسی بلند فرانسوی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام دریک عصر یک روز پاییزی پیروز به تست آن شدیم که در ادامه این پست نتایج آنرا می‌خوانید.

 

اتاق و نمای بیرونی

اگر از دور نگاهش کنید، چراغ‌هاي کشیده و فرمت کلی درب موتور تنها مواردی هستند که شما رابه یاد یک مدل از اعضای خانواده پژو می اندازند. با این وجود 2008 از بدو ساخت تجاری یعنی سال 2013 خودرا جای گزین مدل 207 SW در سگمنت B خودرو های اروپائی معرفی کرد.

 

2008 در بدو ورودش در آن سالها غوغا کرد ودر کمتر از 6 ماه 25 هزار دستگاه آن در فرانسه و 35 هزار دستگاه، در دیگر نقاط اروپا به فروش رسید.

 

اما سال گذشته، پژو تصمیم گرفت پس از سه سال و نیم به ارتقاء این اتومبیل بپردازد و بهمین علت نمایشگاه خودرویی 2016 ژنو به این منظور انتخاب شد.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

هنگامیکه از بیرون اتومبیل را ورانداز کردیم، مثل هر خودروی دیگری چراغ‌ها و ظاهر نظرمان را جلب کرد. چراغ‌هاي قوس‌دار به همراه فرورفتگی دربخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ي طراحی پژو مبدل شده است و پژو در مدل‌هاي دیگر خود نیز ازآن بهره می برد. اما 2008 پژو به چراغ‌هاي LEDروزتاب و مه‌شکن‌هاي جلو و عقب نیزمجهز است.

 

به گزارش تالاب هرگز نمیتوان جلو پنجره این اتومبیل رابا 206 مقایسه کرد، اما باید گفت که این جلو پنجره در مقایسه با نسل قبل افزایش قابل توجهی از ابعاد را تجربه می کند. از دیگر سو، تغییر سپرها با دریچه‌هاي بزرگ، نمای روبه‌روی ماشین را تغییر داده ودر مجموع می توان آنرا رضایت‌بخش عنوان کرد.

 

گلگیرها نیز شکلی رسمی‌تر بخود گرفته‌اند. با این وجود پژو ادعا کرده کل ظاهر 2008 نیرومند و خوش‌ساخت عرضه شده است که اینبخش رابه سلیقه شما وا می گذاریم.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

اگر در موتور را بالا بزنیم شاهد یک پیشرانه توربوشارژ 1.6 لیتری توربو شارژ هستیم. موتوری نیرومند که با گشتاوری حدود 240 نیوتن‌متر حدود 163 اسب‌ بخار قدرت دارد. و انحصاری فقط برای بازار ایراناز این نوع موتور در پژو 2008 استفاده شده است . در اصل همان موتوری است که اینک در پژو 508 نیز عرضه می شود. در واقع شما میتوانید با پرداخت هزینه کمتر برای یک پژو 2008، از موتور یک 508 گرانتر بهره ببرید. از دیگر سو وزن کمتر این خودرونسبت به 508؛ چابکی، انعطاف و شتاب بیشتری را برایتان فرآهم می کند.

 

گیربکس به کار رفته در پژو 2008 نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که با فناوری کوئیک شیفت هماهنگ میشود.

 

هنگامیکه پشت فرمان اتومبیل بنشینید، می توانید بخش کوچکی از فناوری “آی- کاکپیت” پژو را مشاهده نمایید. فرمان کوچک و اسپورت، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و آمپر هد-آپ از جمله امکاناتی است که بخشی از حال و هوای “آی- کاکپیت” رابه ما انتقال دادند.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

فرمان نیز برقی طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. البته با افزایش ارتفاع فرمان به سوی بالا، احتمالا بخش از دید خود به کنسول آمپر را از دست خواهید داد بنابر این سعی کنید مرکز فرمان رابا سطح قفسه سینه خود هماهنگ کنید.

 

لذت و هیجان فضای داخلی با طیف دکمه‌هاي متمایز بیشتر خواهد شد. دکمه‌ها حکایت از امکانات بیشتر در 2008 دارند. آینه‌هاي جانبی تاشو و برقی عرضه شده‌اند و شیشه‌هاي جانبی نیز برقی هستند و به قفل مخصوصاً برای مواقع لزوم یا محافظت کودکان مجهزند.

 

پژو 2008 در زمینه صندوق بار نیز فضای خوبی را در اختیار مالک خود می گذارد که این فضا با تا کردن صندلی‌هاي اتومبیل در ردیف عقب افزایش قابل ملاحظه ایی مییابد.

 

اما اگر انتظار دارید در حین رانندگی مثل تعداد زیادی از کراس‌ها در قشری بالاتر از زمین قرار گرفته و حس شاسی بلند را داشته باشید ،پژو 2008 کمی نا‌ امیدتان می کند. ماشین روی رینگ‌هاي 16 اینچی سوار است و لذا شاید نتواند به درستی حس حضور دریک خودروی شاسی بلند رابه شما تلقین کند.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

حسگر کمکی پارک عقب ماشین خوب عمل کرده و به هنگام راننده را در جریان می گذارد.دوربین دید عقب نیز در دوران پارک ماشین جزئیات خوبی را در اختیار ما گذاشت.

 

پژو 2008 را می توان یک خودروی اروپائی باکیفیت با موتور نیرومند و با آپشن هاي نسبتا مناسب دانست که در مقایسه با خودرو های چینی یک سر گردن بالاتراست .

 

این ماشین به تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی جواب میدهد ولی باید در زمینه عرضه خدمات پس از فروش به مالکان آن دقت ایی مخصوصاً ایی شود و از همین حالا مدیران ایران اتومبیل به فکر تامین قطعات یدکی آن بطور کامل در نمایندگی ها باشند تا ماشین گاهی به علت یک قطعه معمولی مدت ها در تعمیرگاه ها خاک نخورد .

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

به گزارش تالاب در پایان می توان گفت که با دقت به این که قیمت خودرو های کره ایی ، ژاپنی و یا برندهای اروپائی در طی چند ماهه گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و احتمالا دیگر نیز به قیت هاي گذشته باز نخواهد گشت « با دقت به تجربه » می توان پیشبینی کرد که در آینده میل به خرید خودروهایی مثل 2008 و یا رنو کپچر برای افرادی که نمی‌خواهند در رده قیمتی 100 الی 130 میلیون تومان یک خودروی چینی خریداری کنند افزایش یافته و بخشی از بازار در دست این گروه از خودروها باشد.

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

نگاه کلی به پژو 2008 شاسی بلند برای اولین بار در ایران

 

منبع : asriran.com

جدیدترین مطالب سایت