آیا میدانید روغن ماهی اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند؟

مجموعه : دانستنیها
آیا میدانید روغن ماهی اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند؟

پزشكان در یك مطالعه تازه تاكید كردند اسیدهای چرب امگا ـ ۳ كه در روغن ماهی یافت می شوند قابلیت آن را دارند كه از آسیب های مغزی پیشگیری كرده و حتی به ترمیم مجدد صدمات وارد شده به اعصاب (نورون ها) كمك نمایند.

 

وقتی رشته های عصبی بر اثر حادثه ای آسیب می بینند، فردی كه دچار این آسیب دیدگی شده درد، ضعف و حتی فلج عضلانی را تجربه می كند كه ممكن است به ناتوانی جسمی منجر شود و سرعت بهبود یافتن آن نیز بسیار كند است.

 

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه لندن در این باره خاطرنشان كردند: اسیدهای چرب امگا ۳ می توانند نقش مهمی در سرعت بخشیدن به روند بهبود آسیب های عصبی ایفا كنند.

 

این مطالعه روی سلولهای عصبی peripheral متمركز شده است. این نورون ها در واقع وظیفه انتقال سیگنال ها بین مغز و نخاع و باقی قسمت های بدن را بر عهده دارند.

 

این سلولها قابلیت آن را دارند كه ترمیم شوند اما با وجود پیشرفت های اخیر در زمینه تكنیك های جراحی، بیماران معمولا فقط زمانی بهبود پیدا می كنند كه جراحت آنها اندك باشد.

 

در این مطالعه تایید شد كه مصرف این نوع چربی های مفید می تواند در بهبود آسیب های عصبی و در نتیجه بهبود برخی مشكلات نورولوژیك تاثیرات سودمندی داشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت