جالب ترین روش بیدار کردن زنان از خواب

مجموعه : دانستنیها
جالب ترین روش بیدار کردن زنان از خواب

جالب ترین روش بیدار کردن زنان از خواب

نتایج یك بررسی آماری در انگلیس نشان می‌دهد زنان با استشمام بوی قهوه خیلی بیشتر احتمال دارد كه از خواب بیدار شوند در حالی كه مردان ترجیح می‌دهند با محركی مثل بوی غذاهای سرخ شده از رختخواب خود خارج شوند.

 

فیل آترتون از كارشناسان شركت اسلوم برداون، تولید كننده لوازم تخت خواب كه این نظرسنجی را انجام داده است، می‌گوید:

 

این مطالعه نشان می‌دهد كه بوهای مختلف می‌توانند مانند محرك‌های تاثیرگذار عاملی برای بیدار كردن افراد از خواب به هنگام صبح باشند اما استفاده از این روش مستلزم آن است كه هر فردی حساسیت و محرك خاص خود را برای بیدار شدن از خواب پیدا كند.

 

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، این نظرسنجی تایید می‌كند كه به طور كلی 26 درصد از انگلیسی‌ها با تحریك بوی قهوه از خواب برمی‌خیزند در حالی كه 27 درصد از مردان انگلیسی با استشمام بوی تخم‌مرغ، سوسیس یا گوشت كبابی سریعتر بیدار می‌شوند. در واقع این بوهای خوشمزه از آشپزخانه، مردان را به هیجان آورده و از خواب بیدار می‌كنند.

 

23 درصد از زنان انگلیسی نیز در این نظرسنجی اظهار داشتند كه بوی ژل استحمام بهترین محركی است كه احساس سنگین خواب آلودگی را در هنگام صبح از آنها دور می‌سازد.به گزارش تالاب برخی از افرادی هم كه روحیه رومانتیك‌تری دارند تاكید می‌كنند كه بوی گل رز در اتاقشان، آنها را به هنگام صبح از خواب بیدار می‌كند.

 

آترتون در این باره تصریح كرد: احساس ما از بوها بسیار قدرتمند است و می‌تواند تاثیر شگفت انگیز و فوق‌العاده‌ای روی خلق و خو و رفتارهای ما داشته باشد. برخی از بوها و رایحه‌های خاص می‌توانند ذهن و روحیه ما را شفاف‌تر كرده و روان ما را بیدار سازد. بنابراین دانستن این مطلب كه مردم با چه بوهایی بیشتر بیداری را احساس می‌كنند یا راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوند، موضوعی جالب و هیجان انگیز و درعین حال كارآمد است.

 

جدیدترین مطالب سایت