خوراکی های همراه در سر جلسه کنکور

مجموعه : دانستنیها
خوراکی های همراه در سر جلسه کنکور

خوراکی های همراه در سر جلسه کنکور

برای حضور در سرجلسه کنکور می‌توان از خوراکی ها مجاز بهرهگیری نمود مشابه از این خوراکی ها را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم برای جلسه کنکور چه خوراکی هایي همراه ببریم؟

با نزدیک شدن به روز کنکور عملکرد سیستم مغزی و کاهش اضطراب اهمیت مضاعفی پیدا میکند و مصرف بعضی مواد خوراکی سرجلسه کنکور حافظه را ارتقاء می بخشند

 

خوراکی های جلسه کنکور

در واپسین روزهای مانده به بزرگ ترین مارتن علمی کشور، در کنار مطالعه و دوره کردن مطالب باید کنترل و دقت ویژه اي بر مواد خوراکی مصرفی و نیز ساعات استراحت خود داشته باشید.

 

در این روزها از خوردن خوراکی هاي فست فود، غذای غیر خانگی و امتحان کردن خوراکی هاي اخیر خودداری کنید زیرا ممکن هست دچار آلرژی، مسمومیت خوراکی، مشکلات گوارشی و نیز کاهش توان ذهنی شوید.

 

در عوض مصرف مواد خوراکی سالم و خانگی شامل انواع میوه و سبزیجات، دانه هاي آجیل، مکمل هاي ویتامینی تحت کنترل دکتر، خوراک هاي دریایی و لبنیات می‌تواند به تقویت بنیه شما، افزایش انرژی و گیرایی ذهنی و درک بهتر مفاهیم و نکات کلیدی درس ها کمک کند.

 

منابع انرژی مغز انسان از مواد زیر تشکیل می شود:

 

20درصد گلوکز، 35 درصد کل ویتامین ها و املاح معدنی، 40 درصد آب و 50 درصد چربی که مغز به انها نیاز دارد.

 

برای موفقیت در جلسه آزمون پس از صرف یک وعده مغذی صبحانه، میتوانید خوراکی هاي زیر را به مقدار کم همراه با خود به جلسه امتحان ببرید و در باز هاي زمانی که دچار احساس خستگی شدید، از این خوراکی ها بهرهگیری کنید.

 

نکته مهم همراه بردن حجم کم خوراکی و دقت به این نکته هست که خوراکی باعث نوچ یا چرب شدن دستان شما، لکه شدن برگه امتحانی، ایجاد حساسیت ، تشنگی یا سرفه در شما نشود.

 

در کنار خوراکی هاي جامد همراه داشتن آب یا آبمیوه هاي طبیعی کم شکر، چای سبز با لیمو و نعناع همراه با مقداری نبات نیز می‌تواند در افزایش بازده ذهنی در فرد امتحان دهنده بسیار موثر باشد.

 

دانه هاي آجیل یک خوراکی کم وزن و مقوی هست و یک پیشنهاد فوق العاده برای به همراه داشتن در جلسه امتحان، از جمله دیگر خوراکی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سیب، ماست در ظروف در بسته و کم حجم، زغال اخته، شاه توت، تمشک، مقداری ساقه اسفناج، شکلات کم شیرین، ساقه کوچک کلم بروکلی، تخم مرغ و موز.

خوراکی های همراه در سر جلسه کنکور

این خوراکی ها همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت حافظه و ذهن، پیش گیری از خستگی و کاهش سطح تمرکز، تغذیه مفید سلول هاي مغزی و تقویت خون رسانی به این عضو مهم در بدن میباشند.

 

از دیگر خواص این خوراکی ها دارا بودن آهن، نیترات، فلاونول ها، مواد ضد استرس، آرام بخش اعصاب، پیشگیري از بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب هست.

 

همراه داشتن خوراکی هاي بسیار شیرین چون انواع کیک و شیرینی و شکلات می‌تواند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون، احساس تشنگی و ضعف شود به همین علت مصرف بیش ازحد این خوراکی ها در جلسه امتحان پیشنهاد نمیشود.

 

جدیدترین مطالب سایت