دانستنی های لیمو عمانی

مجموعه : دانستنیها
دانستنی های لیمو عمانی

دانستنی های لیمو عمانی

لیمو عمانی همان لیمو ترش معمولی خشك شده است . اما شهرت آن به اسم لیمو ” عمانی ” به دلیل این است كه شهر عمان پایتخت كشور اردن معروف ترین نوع لیمو را دارد .

 

كشورهای اردن، لبنان و فلسطین بین سایر كشورها از نظر محصولات مركباتی ، بسیار به نام هستند و طعم و عطر این محصولاتشان مثل پسته دامغان یا سیب اهر و یا زعفران قائن و خربزه مشهد!!

 

شهرت جهانی دارد. ولی بعضی ها به اشتباه، این لیمو را لیموی عمانی می نامند. چنانكه میدانید كشور عمان فاقد هر نوع محصولات مركباتی معروف است و زیتون این کشور بسیار معروف است !‌

 

در مورد استفاده از لیمو عمانی نیز همانطور كه قبلا توضیح داده ام، بهتر است به جای سوراخ كردن پوست لیمو با چنگال، لیمو را با چاقو از وسط ببرید و هسته های آن را خارج كنید و به همین صورت داخل خورش استفاده كنید تا به جای طعم پوست لیمو ، از طعم و عطر خود لیمو بهره مند شوید .

 

بعضی ها نیز از گرد لیمو عمانی استفاده می كنند كه در بعضی از خوراك ، باعث كدر و تیره شدن رنگ خوراك میشود . و معروف ترین روش استفاده از لیمو عمانی نیز همان روش خیساندن در آب ولرم و بعد سوراخ كردن پوست لیمو و استفاده از آن داخل خورشهاست كه راجع به این موضوع قبلا كاملا توضیح داده ام .

 

در این روش بیشتر از آنكه عطر و مزه لیمو داخل خورش شود ، خورش مزه پوست لیموی خشك شده میگیرد و روش زیاد جالبی به نظر نمیرسد . (( البته با نهایت احترام به پیشكسوتانی كه همچنان از این روش استفاده می كنند عقیده و تجربه و تحقیقات شخصی را بیان كردم ))

 

ولی خوب در هر صورت از هر كدام از روشها كه استفاده می كنید ، دقت داشته باشید كه لیمو عمانی در خورش بیشترین مقدار چربی را به خود جذب میكند و بهتر است هنگام میل كردن غذا ، از خوردن لیموی داخل خورش صرف نظر كنید .

 

جدیدترین مطالب سایت