دانستنی هایی راجب تلویزیون lcd

مجموعه : دانستنیها
دانستنی هایی راجب تلویزیون lcd

تلویزیون LCD

تلویزیون lcd-نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD، اولین نوع از نمایشگرها بودند که ضخامت کم را به جهانیان معرفی کردند، و این نکته دست طراحان صنعتی را برای طراحی صفحه نمایش های باریک و فوق باریک که در ضمن کیفیت تصویر خوب ارائه می کرد را باز می گذاشت. در حالی که آنها عمق طیف رنگ و نسبت کنتراست بالای نمایشگرهای لامپ تصویری را ندارند، تلویزیون های LCD (ال سی دی)مدرن ، طیف خوبی از رنگ ها دارند که می تواند حتی اتاقهای روشن  را نیز نورانی نماید.

 

راهنمای خرید ​ تلویزیون  LCD (ال سی دی)

تلویزیون lcd-تلویزیون​ ال سی دی LCD TVLCD یا Liquid Crystal Display  یک نمایشگر نوری است که بر پایه خصوصیات نوری کریستال مایع در ولتاژهای مختلف ساخته شده است. کریستال مایع که حالتی از ماده با خصوصیات دوگانه جامد و مایع است ما بین صفحات شیشه​ای پلاریزه شده قرار می​گیرد و نور را با توجه ولتاژ وارده از خود عبور می دهد. کریستال مایع به کار رفته در بین سطوحتلویزیون LCD سمی است. در صورت تماس دست با کریستال مایع درون LCD شکسته، باید بی درنگ دست ها را با آب و صابون شست.

 

تلویزیون lcd, تلویزیونlcd, lcd تلویزیون, قیمت تلویزیون lcd, lcd قیمت تلویزیون, تلویزیون LcD, میز تلویزیون lcd

 

TFTتکنولوژی به کار رفته در LCD ها:

TFTمخفف Thin Film Transistor بوده و تکنولوژی به کار رفته در LCD ها برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا است. امروزه این تکنولوژی تقریبا در تمام LCD های تلویزیونی، کامپیوتری، نمایشگرهای موبایل، کنسول های بازی قابل حمل و بسیاری دیگر از محصولات مشابه به کار گرفته می شود. موضوع این تکنولوژی بیشتر نحوه ارسال تصویر و آدرس دهی برای نمایش تصاویر روی LCD می باشد.

 

نمایشگرهای درخشان در LCD های جدید

تلویزیون lcd-درتلویزیون های LCD به صورت کلاسیک در بیرونی ترین لایه، صفحه​ای مات و غیر صیقلی قرار می​گرفت تا از انعکاس نور محیط به چشم مخاطب جلوگیری نماید و در نتیجه دید بهتری حاصل گردد. در عین حال این روش اثرات جانبی از جمله پراکندگی و تفرق نور، تاری تصویر، کاهش کنتراست، شدت رنگ و زاویه دید را به همراه داشت. برای رفع این مشکلات به جای لایه مات در تکنولوژی های جدید از لایه ای صیقلی و شفاف استفاده می شود. برای کاهش انعکاس نور در این روش، یک پوشش رنگی بسیار ملایم روی لایه صیقلی وجود دارد. با این حال بازهم قدری انعکاس اجتناب ناپذیر است.

 

به این ترتیب با این تکنولوژی اشباع رنگ بیشتر، سیاه تیره تر و سفید روشن تر، و در نهایت تصویری شفافتر نسبت به گذشته حاصل میگردد، و تماشای فیلم را از تلویزیون LCD لذت بخش تر می​کند.

دانستنی هایی راجب تلویزیون lcd

 

تلویزیون lcd, تلویزیونlcd, lcd تلویزیون, قیمت تلویزیون lcd, lcd قیمت تلویزیون, تلویزیون LcD, میز تلویزیون lcd

سازندگان تلویزیون های LCD و سایر محصولاتی که دارای نمایشگر LCD هستند، مانند سازندگان لپ تاپ، نوت بوک، کامپیوتر All In One و قاب عکس دیجیتال، تکنولوژی نمایشگرهای درخشان با استفاده از لایه صیقلی را تحت نام های تجاری مختلفی به بازار عرضه کرده اند، اما در نهایت تکنولوژی به کار رفته در تمام آنها از اصولی که شرح آن در بالا آمده پیروی می کند.

 

مقایسه ایی بین تلویزیون LCD و پلاسما

 

مزایای تلویزیون LCD به تلویزیون پلاسما :

تلویزیون LCD قادر به نمایش پیکسل بیشتری نسبت به پلاسماهای هم اندازه خود می باشند، علاوه بر آن مصرف برق تلویزیون LCD حدود 30% کمتر از پلاسما است.

از اینها گذشته وزن تلویزیون LCD نیز بسیار کمتر از پلاسما است که این موضوع مساله حمل و نقل و نصب دیواریتلویزیون LCD را آسانتر می کند.

 

نقاط ضعف تلویزیون های LCD نسبت به پلاسما:

دراندازه های بزگتری تولید می شوند یعنی کمتر ۳۷ اینج ندارند (البته ۳۲ مدّت کوتاهی تولید شد) و هر چه  اندازه آن بیشتر می شود به نسبت، قیمت آن کاهش  می یابد.

 

نسبت کنتراست بالاتری دارند بعبارتی دیگر رنگ سیاه را سیاه تر و سفید را سفید تر نشان می دهند.

کیفیّت رنگ بهتری دارند. (کنتراست بالاتر و شفافیّت بهتر)

 

کیفیّت تصاویر متحرک و سریع در پلاسما بهتر است.

 

نقاط قوّت تلویزیون های LCD نسبت به پلاسما:

 

تلویزیون LCD حرارت کمتری تولید می کند( مصرف برق کمتر، ۳۰ درصد کمتر)

 

نداشتن پدیده burn-in of static images

 

نداشتن مشکل در ارتفاعات بالا

 

روشنی بیشتر تصاویر

 

‌پخش تصاویر با حرکت سریع

در تلویزیون LCD برخلاف پلاسما مشکل زمان پاسخ‌دهی وجود دارد. یعنی مدت زمانی طول می‌کشد تا تلویزیون LCD بتواند یک فریم را جایگزین فریم قبلی کند. این مسئله باعث می‌شود به هنگام پخش تصاویری که دارای صحنه‌هایی با حرکت سریع هستند، سایه‌ای از فریم قبلی روی صحنه باقی بماند.

 

البته این مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدل‌هایی با زمان‌های پاسخ‌دهی کمتر از هشت میلی‌ثانیه نگرانی‌ها از این بابت کمتر شده است. پلاسما به خاطر فناوری خاص خود اساساً این مشکل را ندارد .

 

طول عمر تلویزیون LCD

طول عمر تلویزیون LCD حدود 5.1 برابر بیشتر از رقیب پلاسمای خود می باشد. (لازم به یادآوری است که طول عمر یک صفحه نمایش زمانی است که روشنایی صفحه آن به نصف مقدار اولیه کاهش یابد)

 

زاویه دید در تلویزیون LCD

در مدل های اولیه ی تلویزیون LCD یکی از مشکلات زاویه دید بود. وقتی شما از کناره‌ها به تصویر تلویزیون LCD نگاه می‌کردید، دارای سطح روشنایی و رنگ متفاوت بود.این مسئله اکنون تا حدود زیادی حل شده و شما می‌توانید تلویزیون‌هایی با زاویه دید 178 درجه در بازار بیابید.

 

مصرف توان در تلویزیون LCD

تلویزیون LCD به خاطر منبع نور جداگانه‌ای که دارد، برای تولید نور انرژی زیادی صرف نمی‌کند. در صورتی که پلاسما انرژی بیشتری می‌طلبد که معمولاً دو برابر تلویزیون LCD است. به همین خاطر اگر مصرف انرژی اهمیت زیادی برای شما دارد،بهتر است تلویزیون LCD بخرید.

 

امکان استفاده در ارتفاع

تغییر ارتفاع در کار تلویزیون LCD اختلالی ایجاد نمی‌کند. به همین خاطر است که شرکت‌های هواپیمایی در هواپیماهای خود از ال‌سی‌دی استفاده می‌کنند.

 

در ارتفاع‌های بالاتر از 6500 پا کم شدن فشار هوا باعث ایجاد نویز در تلویزیون‌های پلاسما می‌شود که ممکن است چندان مورد پسند نباشد. به همین خاطر در ارتفاع‌های بالا سعی می‌شود از تلویزیون LCD استفاده شود .

 روشنایی تصویر

همان‌طور که در بالا اشاره شد، درتلویزیون LCD از یک منبع نوری جداگانه برای ایجاد نور استفاده می‌شود که می‌توان میزان نور آن را به سادگی با توجه به محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد، کم یا زیاد کرد.

 

در صورتی که در پلاسما هر سلول نور مورد نیاز خود را تولید می‌کند. به همین خاطر در محیط‌های پرنور و در فضای آزاد ممکن است دیدن تصاویر تلویزیون‌ها پلاسما اندکی سخت‌تر باشد. به همین جهت اکثراً ازتلویزیون LCD به عنوان تلویزیون‌های تبلیغاتی یا در محیط‌های پر نور استفاده می‌کنند .

 

جدیدترین مطالب سایت