دانستنی هایی راجب سال 2012

مجموعه : دانستنیها
دانستنی هایی راجب سال 2012
سال 2012-بر اساس شواهد علمی موجود و مدارك تاریخی، نظریه هایی وجود دارد که به وقوع حوادثی در سال 2012 پرداخته است که این حوادث به احتمال زیاد باعث نبودی جهان می شود.

 

 سال2012 :بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط كنونی زمین و بحرانهای موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بر روی حقایق و حوادثی می پردازند كه می تواند روزی منجر به یک حادثه و اتمام حیات بر روی سیاره آبی شود.

 

به اعتقاد برخی نظریه ها پایان یافتن جهان كه در تقویم باستانی اقوام مایا تاریخ آن سال 2012 ذكر شده است می تواند به دلایل مختلفی به واقعیت تبدیل شود. نشریه تلگراف نیز با توجه به این نظریه ها و مدارك به بررسی برخی از این دلایل و میزان احتمال تحقق این حوادث پرداخته است.

 

 

سال 2012,2012,حوادث سال 2012, حوادث 2012

 

حوادث ناشی از حمله بیگانگان فضایی:

سال 2012 :این حوادث در ابتدا به موضوع بسیاری از آثار هنری علمی تخیلی تبدیل شد اما به تدریج محققان دریافتند كه نگرانی از حوادث ناشی از حمله بیگانگان به زمین رو به افزایش است. تعداد موارد مشاهده یوفوها افزایش پیدا كرده و نشانه ها و مدارك زیادی از مشاهده این پدیده های غریب ارائه شده است.

 

از جمله این شواهد تلاش دولتهای مختلف در سرتاسر جهان برای كنترل یوفوها طی 50 سال گذشته است. اما با وجود تمامی این شواهد و مدارك كه بسیاری آنها را خیالی و زاده توهم شاهدان می دانند، احتمال وقوع حمله بیگانگان به زمین تا سال 2012 تنها 0.1 از 10 تخمین زده شده است.

 

 

حوادث ناشی از برخورد با زمین:

سال 2012 :هزاران انجمن اینترنتی و سایتهای مختلف اعلام كرده اند زمانی در اوایل قرن 21 میلادی حادثه ای رخ می دهد که در آن سیاره ای ناشناخته با زمین برخورد كرده و یا از فاصله ای بسیار نزدیك از كنار زمین عبور خواهد كرد و در نتیجه تمدن را نابود كرده و یا خسارات و دگرگونی های عظیم و جبران ناپذیری را بر روی زمین به جا خواهد گذاشت.

 

این سیاره با نام خیالی “نیبیرو” سیاره ای در منظومه خورشیدی فرض شده است كه در مداری نامنظم در حركت بوده و هر سه هزار و 700 سال یكبار به قسمتهای داخلی منظومه خورشیدی راه پیدا می كند.

 

شواهد بسیار كمی برای اثبات این نظریه ارائه شده است كه از آن جمله می توان به معرفی 10 سیاره توسط ناسا در سال 2005 اشاره كرد كه در خارج از منظومه خورشیدی به سر می برند و شاید تا سال 2012 به قسمتهای داخلی منظومه خورشیدی وارد شده و از نزدیكی زمین عبور كنند. با این همه احتمال وقوع این حادثه 0.2 از 10 تخمین زده شده است.

 

حوادث ناشی از بحران خورشیدی:

 سال 2012: این بحران یكی از معدود سناریوهایی است كه با انتهای تقویم مایانها در ارتباط است و می تواند پایه علمی داشته باشد. در این سناریو كه احتمال وقوع آن 0.3 از 10 برآورد شده است، حوادث ناشی از تابشهای شدید خورشیدی و یا انفجارهای گازی در دسامبرسال 2012 می تواند زمین را در خود غرق كرده و نوع بشر را به همراه اكو سیستم زمین نابود سازد.

 

تا كنون شواهدی مبنی بر وقوع چنین پدیده ای در سال 2012 ارائه نشده اما ارتباطاتی میان دوره های 11 ساله خورشیدی و چرخه زمانی تقویم مایانها یافته شده است. با این حال با وجود اینكه شعله های خورشیدی می تواند برای برخی از تجهیزات، ماهواره ها و فضانوردان مشكلاتی را ایجاد كند اما از قدرتی كه بتواند زمین را حداقل تا سال 2012 ویران سازد برخوردار نخواهد بود.

 

تنها حادثه و خطر جدی كه از سوی خورشید زمین را تهدید می كند،حوادث ناشی از اتمام انرژی خورشید و بلعیده شدن زمین توسط این ستاره عظیم است كه آن نیز تا پنج بیلیون سال آینده ممكن خواهد بود.

 

حوادث ناشی از تغییر قطبهای مغناطیسی:

سال 2012 :بسیاری معتقدند قطبهای مغناطیسی زمین در سالهایی نه چندان دور تغییر خواهند كرد و بر الگوی چرخش مداری زمین تاثیر گذاشته و فاجعه ای بزرگ را به وجود خواهد آورد. این افراد مداركی از تغییر قطبی زمین در گذشته ارائه كرده و معتقدند این تغییرات را می توان با مطالعه نقاط خورشیدی و تئوری میدانهای مغناطیسی مشاهده كرد.

 

در عین حال برخی معتقدند مایانها و مصریان باستان نیز از وقوع چنین پدیده ای در آینده آگاه بوده اند اما این راز امروزه توسط دولتها مخفی باقی مانده است. محققان دانشگاه پرینستون و تولوس در فرانسه با بررسی مدارك مختلف دریافته اند كه سیاره زمین در حدود 800 میلیون سال پیش دورانی را برای متعادل سازی قطبهای خود پشت سر گذاشته است. تغییر زاویه 50 درجه ای در قطب شمال طی 20 میلیون سال از جمله شواهد و حوادثی است كه محققان به آن دست یافته اند و بر همین اساس معتقدند امكان وقوع چنین پدیده ای وجود دارد اما طی یك میلیون سال آینده و درصد احتمال وقوع آن یك از 10 خواهد بود.

 

حوادث ناشی از انفجار ابر آتشفشان:

سال 2012 :انفجار ابر آتشفشانی یكی از عظیم ترین انفجارهایی خواهد بود كه در تاریخ بشر دیده شده و در اثر افزایش میزان ماگما در هسته زمین و عدم وجود راه فرار از این منطقه از زمین به وجود خواهد آمد. نتیجه چنین انفجاری پراكنده شدن میزان زیادی از گازهای سمی در اتمسفر زمین و پوشانده شدن قسمتهای زیادی از خشكی ها توسط ماگماها خواهد بود. تصاویری كه توسط ماهواره ها طی سالهای گذشته به ثبت رسیده است نشانه هایی از تغییر را در سنگهای مذاب زیر زمینی نمایش می دهد كه می تواند درصد احتمال این انفجار را یك از 10 ساخته و مدارك علمی را برای اثبات این نظریه ارائه دهد.

 

حوادث ناشیی ازكاهش ذخایر نفتی(نقطه اوج نفتی):

سال 2012 :حوادث ناشی از كاهش ذخایر نفتی جهانی قطعا واقعیتی است كه می تواند به فروپاشی سرمایه گذاری و اقتصاد جهانی منجر شود. اما نظریه نقطه اوج نفتی درباره موضوع افزایش تقاضا در برابر میزان تولید بحث می كند بر اساس این نظریه زمانی فرا خواهد رسید كه تقاضای این منبع انرژی از میزان تولید آن پیشی خواهد گرفت. به گزارش مهر، برخی معتقدند این پدیده در حال حاضر آغاز شده است اما برخی دیگر آغاز آن را سال 2012 اعلام كرده اند. با این همه و با وجود تلاش برای تولید منابع جایگزین انرژی احتمال وقوع این پدیده 4 از 10 محاسبه شده است.

 

حوادث ناشیی ازنابودی نسل زنبورها:

سال 2012 :36 درصد از كندوهای زنبور در ایالات متحده در زمستان 2008 به دلیل حادثه ای به نام اختلال نابودی كلونی زنبورها از بین رفتند. این حادثه كه طی آن تمامی زنبورهای كارگر یك كندو به صورت ناگهانی می میرند و تنها زنبور ملكه به جا می ماند در چندین كشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیك، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا رواج یافته است. تا كنون دلایلی مانند آفتها، تغییرات شدید جوی و امواج تلفن همراه عوامل بروز این اختلال اعلام شده اند اما تاثیر هیچ یك از آنها تا كنون به اثبات نرسیده است و از آنجایی كه تا كنون درمانی موثر نیز برای كنترل این اپیدمی ارائه نشده است، پیش بینی می شود نظریه انقراض زنبورها به زودی به واقعیتی تلخ تبدیل شود.

 
اخبار حوادث حوادث حوادث سال 2012

با توجه به این حقیقت كه پرورش بسیاری از محصولات كشاورزی از جمله سویا، پنبه، دانه های روغنی مانند بادام، انگور، سیب و گلهای آفتابگردان نیازمند حضور زنبورها بوده و فعالیتهای این حشرات كوچك بر روی تولید 30 درصد از غذای جهان تاثیری مستقیم به جا می گذارد، بالاترین احتمال نابودی حیات در اثر پدیده ای طبیعی به این نظریه ارائه شده و 7 از 10 تخمین زده شده است.

 

نظر ناسا درباره حوادث آخر الزمان سال 2012

سال 2012 : ناسا در پاسخ به اینکه آیا وقوع حوادثی در تاریخ دسامبر سال 2012 صحت علمی دارد چنین آورده است:

 

هنوز عقاید خام و حوادث شایع شده در مورد “ترس سال 2000 ” یا مشکل Y2K از یاد نرفته است. مطابق یافته های دانشمندان سال 2012 سال پایان زمین نیست و شروع انقلاب زمستانی خواهد بود.

 

داستان حوادث آخر الزمان ابتدا به ساکن به عقاید سومریها در عهد باستان بر می گردد که آنها معتقد بودند که نی- بی- رو یا کوتوله قهوه ای سیاره ای خواهد بود که به زمین برخورد خواهد نمود و به آن Doomsday  یا روز قیامت می گفته اند.

 

مطابق محاسبات باید این امر در ماه می سال 2003 رخ می داد که چنین نشد و بنابراین، این تاریخ به 2012 چرخش خورده است.این داستان به تمام شدن تقویم محاسبه شده توسط قوم مایا گره خورده و همگان این باور غلط را پیدا کرده اند که بنابر این 2012 (سال انقلاب زمستانی زمین ) سال پایان عمر زمین خواهد بود.( انقلاب زمستانی کوتاه‌ترین روز سال در نیمکره شمالی است (اول دی ماه) و شروع رسمی زمستان محسوب می‌شود.

 

خورشید در این زمان در پایین‌ترین ارتفاع در آسمان قرار دارد چرا که در این زمان جهت محور قطب شمال سیاره ما که نسبت به سطح مداریش دارای انحراف است، در جهت خورشید قرار ندارد. از هنگام انقلاب زمستانی به بعد روزها بتدریج بلندتر می‌شوند و در طول شش ماه زمین در طرف دیگر خورشید قرار می‌گیرد و ساکنان نیمکره شمالی انقلاب تابستانی را در بلندترین روز سال (اول تیرماه) تجربه خواهند کرد)

 

نکته ای که در تقویم قوم مایا وجود دارد اینکه تقویم رومیزی آنها تا این تاریخ است و این بدان معنی نیست که پایانی برای زمین تصور کرده اند. دقیقا شبیه تقویم رومیزی برای انسانهاست که آخرین روز هر تقویم دسامبر است و این یعنی فردایش روز از نو و روزی از نو می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت