چگونه خاطره کنکور خوبی داشته باشیم

مجموعه : دانستنیها
چگونه خاطره کنکور خوبی داشته باشیم

روز کنکورتان را خاطره کنید

اگرنمی‌دانید دنیای بعد از کنکور را باید چه کار کنید و همۀ توان‌تان را برای درس خواندن گذاشته‌اید. ما به شما می گوییم بعد از کنکور چه کار کنید

 

به گزارش تالاب: اگرنمی‌دانید دنیای بعد از کنکور را باید چه کار کنید و همۀ توان‌تان را برای درس خواندن گذاشته‌اید. ما به شما می گوییم بعد از کنکور چه کار کنید؟

 

ابتدا باید به شما تبریک بگویم. شما یکی از غول‌هاي زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید و حالا وارد دنیای کنکورداده‌ها شده‌اید. حتی اگر نتیجه کنکورتان هم مفید نباشد بالاخره برای یکبارهم که شده با یکی از هیولاهای زندگی‌تان روبرو شده‌اید و فهمیده‌اید که این‌قدرها هم چیز عجیب و غریب خطرناکی نیست. حالا وقت آن هست که برای بعد از کنکورتان برنامه ریزی کنید. بهتر هست برای سه ماه هم که شده این کلمه را از زندگی‌تان خارج کنید.

 

چگونه بعد از کنکور زنده بمانیم؟

اگر از آن دسته هستید که میخواهید باقی تابستان را با تکرار این کلمه سر کنید و برای رسیدن نتیجه کنکور روزشماری میکنید این گزارش را نخوانید. اما اگر نمی دانید با خلاء کنکورچه کنید و دوست دارید تابستانتان را خوش بگذرانید و به کارهایی برسید که زمانش را نداشته‌اید با ما همراه باشید.

 

روز کنکورتان را خاطره کنید

به محض آنکه برگه‌هاي پاسخنامه را تحویل مراقبان آزمون دادید با کنکور خداحافظی کنید و دیگر به آن فکر نکنید. هرکس از شما پرسید چطوربود؟ یک «نمی دانم» تحویل بدهید و بروید دنیای تازه‌اي را آغاز کنید.

 

از دوستانی که درمورد امتحان و درست یا غلط بودن سوالات حرف میزنند دوری کنید و حتی نخواهید صدایشان را بشنوید.

بهتر هست چند همراه مانند خودتان پیدا کنید که دلشان نخواهد دوباره از کنکور و امتحان صحبت کنند.

 

اگر حوزه امتحان دور نیست بهتراست از پدر و مادرتان بخواهید که بعد از امتحان خودتان به منزل برگردید و بچه مدرسه‌اي بودن را همان‌جا تمام کنید.

 

بعد از خروج از حوزه امتحانی به نخستین آبمیوه فروشی بروید و یک لیوان آبمیوه خنک بنوشید تا حسابی حالتان جا بیاید.

بعد از کنکور یک خاطره درست و حسابی بسازید. با دوستانتان قرار استخر بگذارید یا این که سینما بروید و یک فیلم مفید راکه به خاطر کنکور نمی‌توانستید مشاهده نمایید تماشا کنید.

 

اگر به منزل رفتید به جای خلوت کردن و داخل اتاق نشستن همیشگی در جمع خانواده باشید و سعی کنید به آن ها کمک کنید. یک روز کار منزل می تواند حسابی فکرتان را از کنکور دور کند تا بفهمید سخت تر از کنکور هم وجود دارد!

 

کتاب هاي درسی و کمک درسی را فورا از طبقات کتابخانه تان بردارید به دورترین جای ممکن منزل بفرستید تا دوباره شما را یاد کنکور نیندازد. می توانید حتی از دیگر اعضای خانواده بخواهید که اینکار را برای شما انجام بدهند که اصلا حتی چشم تان هم به آن ها نیفتد.

 

حرف زدن درباره کنکور را قدغن اعلام کنید

همۀ قرار هست بدانند شما کنکورتان را چه کار کرده اید؟ میخواهند بدانند چه پیش‌بینی دارید. انها که بچه کنکوری دارند در چشم و هم چشمی‌هاي کنکوری با منزل شما تماس خواهند گرفت. اما شما هیچ حرفی در این مورد ندارید.

 

اگر می توانید حتما یک سفر همراه خانواده بروید تا حال و هوایتان عوض شود. سفر با دوستان ممکن هست دوباره بحث کنکور را پیش بکشد.

 

اگر نمیتوانید سفر بروید سعی کنید برنامه‌هاي تفریحی بگذارید. استخر، بانجی جامپینگ، پینت‌بال میتواند گزینش‌هاي خوبی برای یک تفریح هیجان انگیز باشد.

 

تا چند روز اخبار نبینید. چون ممکن هست با گزارش‌هاي حسینی بای و مواجه شوید. اما اخبار ورزشی می تواند حال و هوایتان را حسابی عوض کند.

 

چگونه بعد از کنکور زنده بمانیم؟

اتاقتان را دوباره از نو بچینید تا شباهتی به روزهای گذشته از کنکور نداشته باشد. اگر می توانید دکور اتاق تان را عوض کنید.

بعد از چند روز جواب سوالات کنکور در سامانه سنجش قرار میگیرد. خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان اینکار را نکنید که بروید گزینش‌هایتان را با پاسخ درست سوالات مقایسه کنید. این بدترین کاری هست که می توانید انجام دهید.

 

اگر میتوانید به خرید بروید و چند لباس رنگی تازه بخرید و ظاهرتان را حسابی سرحال کنید.

به آرایشگاه بروید و مو هاي سرتان را مرتب کنید. همۀ اهل منزل به خوبی به یاد دارند که شما هنگام درس‌خواندن چه رفتار خشنونت باری با آن ها داشتید و چقدر با خودکار و مداد کف سرتان را خارانده‌اید.

 

بعد از کنکور تجربه‌های تازه کسب کنید

شما بعد از کنکور وارد دنیای تازه‌اي شده‌اید. دنیایی که دیگر در آن قرار نیست. هر روز هفته را به مدرسه بروید. قرار نیست. در صف‌هاي مدرسه از جلو نظام بگیرید یا این که ناظم‌هاي مدرسه ناخن‌هایتان را چک کنند. حالا زمان آن رسیده‌هست که تجربه‌هاي تازه‌اي داشته باشید.

 

همۀ وقت دوست داشتید چه کاری یاد بگیرید؟ خیاطی؟ نجاری؟ حالا فرصت آن هست که این علاقه‌ها را جدی بگیرید و دنبال نمایید. حتی اگر مدتی کار کردن در یک فست فود به طور رایگان باشد تا بالاخره از راز آن ها یاد بگیرید.

 

کتاب و فیلم میتوانند همراهان بسیار خوبی برایتان باشند. کتاب و فیلم به شما این فرصت را می دهند که به جای یک‌بار چندین بار زندگی کنید.

 

یک مهارت هنری و ورزشی را انتخاب کنید و پای آن بایستید. طوریکه تبدیل به یکی از المان‌هاي شخصیتی شما شود.

گشت و گذارهای بعد از کنکور و امتحان کردن علاقه‌هایتان فصت بسیار مناسبی‌ست که به رشته مورد علاقه‌تان فکر کنید تا انتخاب رشته هوشمندانه‌تری داشته باشید.

 

تصورتان از دانشگاه را واقعی کنید

این جمله کلیشه‌اي را هزاربار شنیده‌اید اما این بار یک بار دیگر آن را بخوانید و بدانید این جمله اگرچه کلیشه‌اي و نخ نما شده‌هست اما واقعیت دارد.

 

حالا که کمی استرس‌ها و نگرانی‌هایتان فروکش کرده‌هست. بهتر هست گذشته از رسیدن نتایج نخست به رشته‌هاي مورد علاقه‌تان فکر کنید و بدانید آیا واقعا خودتان را در رشته‌اي که خواهان تحصیل در آن هستید پیروز میبینید؟ یا این که اطرافیان روی شما تاثیر گذاشته‌اند. یا رشته موردنظر را به خاطر چیزی به جز علاقه انتخاب کرده‌اید.

 

شبکه‌هاي اجتماعی فاصله‌ها را حسابی کم کرده‌هست. شما می توانید با تحصیلکرده‌هاي رشته‌هاي موردنظرتان در این شبکه‌ها روبرو شوید و دیده‌ها و شنیده‌هاي حقیقی آن ها از رشته موردنظر را با تصوراتتان مقایسه کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

 

بهتر هست بروید واحدهای درسی رشته موردنظر را در اینترنت جستجو کنید و مشاهده نمایید آیا توان رویارویی با چنین دروسی دارید؟ به طورمثال تصور علاقه‌مندان به رشته کامپیوتر با انچه در واقعیت وجود دارد بسیار متفاوت هست. پس بد نیست حداقل ب

خشی از دروس اصلی رشته موردنظر را دانلود کنید و بخوانید.

 

از بازار کار رشته موردنظر اطلاعات کسب کنید. به طور مثال اگر علاقه‌مند با پتروشیمی و مهندسی شیمی هستید بدانید در برترین حالت محل کار شما در آینده خارج از خواهد بود. آیا توان چنین رفت و آمدی خواهید داشت. آیا میل آن را دارید که برای فعالیت‌هاي بهتر در این رشته از شهر و محل زندگی‌تان دور شوید.

 

جدیدترین مطالب سایت