نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

مجموعه : دانستنیها
نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

نکاتی جالب در مورد قلب انسان

در این جا دانستنی هاي‌ جالبدر مورد قلب انسان را بخوانید . سلامت قلب انسان نقش مهمی در سلامتی و ادامه حیات انسان دارد. قلب را بعد از مغز انسان مهمترین عضو بدن می‌توان نام برد.

 

– حقایقی مهم راجع به قلب

تا کنون فکر کرده‌اید که ورای تپش هاي‌ متمادی قلب چه حقایق جالبی نهفته است؟ عملکرد قلب و ارتباط ان با سلامت روح از دیگر شگفتی هاي‌ این ارگان حیاتی است.

 

– نحوه عملکرد قلب انسان

 

نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

 

هرروز قلب شما درحدود 100000 هزار مرتبه می‌تپد و به این ترتیب 2000 هزار گالن خون در تمام نقاط بدن توزیع می‌شود. میتوان گفت که قلب مسئولیت ایجاد جریان خون درحدود 64 کیلومتر رگ هاي‌ خونی رابه عهده دارد تا از این طریق ارگان ها و بافت هاي‌ بدن را تغذیه شوند.

 

هر نوع آسیب به قلب یا دریچه هاي‌ ان باعث کاهش قدرت پمپ قلب، افزایش فشار و عملکرد ان برای تامین نیازهای بدن میشود. با این وصف میتوان گفت که تنها راه حفظ سلامت قلب ؛ حفظ سلامت تمام ارگان ها است که از طریق تغذیه سالم، وعده هاي‌ غذایی متعادل و انجام تمرینات بدنی منظم حاصل میشود.

 

– علائم حمله قلبی در زنان و مردان

زمانی که صحبت از قلب میشود نمی‌توان گفت که زنان و مردان از این حیث در تساوی به سر می‌برند.برای مثال وزن قلب مردان 283 گرم است درحالی که این مقدار برای زنان 226 گرم می‌باشد.

 

نه تنها از نظر اندازه قلب زنان و مردان متفاوت می‌باشد، بلکه علائم وجود مشکلات قلبی زنان نسبت به مردان ناشناخته تر و نامحسوس تر می‌باشد.اغلب زنان در هنگام بروز حملات قلبی دچار علائمی نظیر تهوع، سوء تغذیه و درد شانه میشوند. یعنی میتوان گفت که الزاماً درد قفسه سینه تنها علامت بروز حمله قلبی نیست.

 

نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

 

تصویر سه بعدی ضربان قلب تهیه شده توسط دستگاه اولترا سونوگرافی

 

بیماری قلبی بزرگ ترین عامل مرگ و میر زنان و مردان می‌باشد و هردو جنس باید توصیه هاي‌ زیر را جدی بگیرند.

 

1- عدم استعال دخانیات
2- نظارت فشار خون و کلسترول
3- توجه به علائم ناشی از بروز مشکلات قلبی

 

– خنده بهترین دارو برای قلب

خنده از ته دل باعث افزایش جریان خون «20%» به تمام نقاط بدن میشود. بهمین خاطر است که میگویند خنده بهترین پادزهر در مقابل استرس می‌باشد. در هنگام خنده دیواره رگ هاي‌ خونی به حالت اتساع و استراحت در می اید.

 

نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

 – استرس و حمله قلبی در صبح دوشنبه

احتمال بروز حملات قلبی در صبح دوشنبه بیشتر سایر زمان ها در طول هفته است. از مدت هاي‌ دور پزشکان می‌دانستند که صبح هنگام زمان ابتدایی حمله قلبی است. این زمان را زمان مسحور کننده می‌نامند.زیرا سطح هورمون استرس«کورتیزول» در ابتدای روز در حداکثر میزان خود است.

 

دراین وضعیت پلاک هاي‌ کلسترول که در دیواره عروق جای گرفته از محل خود جدا شده و باعث بلوک شدن مسیر جریان خون به قلب می‌شود. افزایش فشارخون و عملکرد قلب در نتیجه کارهای روزمره آخر هفته ؛ قلب را آماده حمله در اوایل هفته میکند.

 

بهمین خاطر کاهش استرس دراین راستا بسیار مفید است. روش هایي مثل یوگا، مدیتیشن، ورزش ؛ خنده و بودن درکنار سایر افراد خانواده همگی میتواند به کاهش استرس منجر شود.

 

نکاتی جالب در مورد قلب انسان + نحوه عملکرد قلب انسان

 

– نقش آمیزش جنسی در سلامت قلب

زندگی زناشویی فعال و پر شور احتمال مرگ ناشی از حملات و بیماری هاي‌ قلبی در مردان رابه نصف کاهش می‌دهد. رسیدن به اوج لذت «سه تا چهار مرتبه در هفته» نقش بارزی در پیش گیری از حملات قلبی و سکته مغزی دارد.

 

این نوع تاثیر در زنان ناشناخته است اما بطور کلی میتوان گفت که داشتن شور جنسی و ارتباط زناشویی سرشار از عشق برای حفظ سلامت کل بدن لازم است.

 

این فرایند بهترین ورزش ممکن است که باعث مصرف 85 کالری در نیم ساعت می‌شود . اگر انجام آمیزش به سختی صورت میگیرد میتواند علامت جدی در مورد مشکلات قلبی باشد.برای مثال محققان معتقدند که عدم توانایی نعوظ احتمال بروز حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

 

به سلامت قلب خود اهمیت دهید و از همین رو از شما دعوت می‌کنیم از مطالب زیر در مورد انسان بخوانید .
جدیدترین مطالب سایت