اختراع دستگاه خانگی برای شمارش سلول‌ های خون

مجموعه : اخبار علمی
اختراع دستگاه خانگی برای شمارش سلول‌ های خون

دستگاه هوشمندبرای شمارش سلول‌های خون

 

 

اختراع دستگاه هوشمندی که در عرض 60 ثانیه میزان تقریبا تمام سلولهای خونی را برسی نماید یک کمپانی مستقر در کالیفرنیا به نام Athelas، آزمایش خون جدیدی راکه از نظر بالینی معتبر بوده و می تواند در منزل توسط خود بیمار مورد بهرهگیری قرار گیرد، توسعه داده هست.

 

به گزارش تالاب و به نقل از مدیکال اکوئیپمنت، این شرکت ادعا میکند که دستگاه استوانه‌اي شکل آن ها که این آزمایش را انجام می دهد، شباهت به اسپیکر هوشمند اکو Echo آمازون داشته و می تواند تقریبا تمام انواع سلول‌هاي خونی را در عرض 60 ثانیه به طور دقیق بررسی کند.

 

برای بهرهگیری از این فناوری اخیر کافیست تا بیمار سر انگشت خود را سوراخ کرده و تنها یک قطره از خون خود را بر روی نوار مخصوص این دستگاه قرار دهد.

فرآیند بهرهگیری از این دستگاه همانند دستگاه‌هاي تست قند خون هست.

 

 

پس از قرار دادن قطره خون بر روی نوار مخصوص دستگاه، نوار را در دستگاه قرار داده و این دستگاه با بهرهگیری از تصویربرداری کامپیوتری نتایج آزمون آزمایشگاهی شمارش کامل خون «CBC» را ارائه می دهد.

 

این اطلاعات به یک اپلیکیشن اندروید یا iOS و در صورت لزوم به دکتر متخصص بیمار ارسال می شود.

این ابزار اخیر به پزشکان و بیماران اجازه میدهد که به راحتی و به صورت هرروز بر درمان و یا پیشرفت مریضی خود کنترل کنند.

 

 

شمارش کامل خون «Complete Blood Count» یا در اصطلاح پزشکی CBC آزمایشی هست که اطلاعات کلی درخواستی دکتر یا دیگر متخصصان علوم پزشکی درمورد سلول‌هاي خون بیمار را ارائه میکند. برای انجام اینکار یک تکنسین، مشابه خون بیمار را گرفته و تعداد تقریبی و نوع سلول‌هاي خونی در هر واحد حجم «میلی‌لیتر » را گزارش میکند. همینطور متغیرهای کمی مثل میزان هموگلوبین خون و حجم متوسط گلبول‌هاي قرمز نیز توسط دستگاه آزمایش‌کننده گزارش میشوند.

 

در حال حاضر، Athelas با پزشکان متخصص انکولوژی همکاری میکند و این دستگاه را به بیماران سرطانی واگذار کرده تا بر روند شیمی درمانی خود بازرسی کنند.

 

 

Athelas همینطور در حال مذاکره با بیمارستان‌ها و شرکت‌هاي دارویی هست، چرا که تعداد زیادی از دست‌اندرکاران در صنعت مراقبت‌هاي بهداشتی از تست خون دقیق، سریع و ارزان‌تر استقبال میکنند.

 

جدیدترین مطالب سایت