تولید برق توسط عینک آفتابی

مجموعه : اخبار علمی
تولید برق توسط  عینک آفتابی

فناوری تولید برق توسط عینک آفتابی

در فناوری اخیر توانسته اند با ساخت برق توسط عینک آفتابی که با بهرهگیری از انرژی خوشیدی برق ساخت میکند. محققان آلمانی عینک آفتابی مجهز به سلول هاي خورشیدی ارگانیک ساخته اند. این عینک قابلیت ساخت ۲۰۰ میلی وات برق دارد.

 

به گزارش تالاب: به نقل از نیواطلس، برای آنکه بتوان تلفن همراه را هنگام حرکت با انرژی خورشیدی شارژ کرد، تنها راه ممکن آن هست که کاربر سلول هاي خورشیدی را مثل لباس به تن کند.

 

درهمین راستا محققان موسسه کارلزرو در کشور آلمان عینک آفتابی ساخته اند که با بهرهگیری از انرژی خوشیدی برق ساخت می‌کند. در حقیقت شیشه هاي این عینک اضافه بر محافظت از چشم بعنوان سلول خورشیدی عمل میکنند.

 

در این محصول به جای سلول هاي خورشیدی سیلیکونی، سلول ها از نوع ارگانیک آن ساخته شده هست. این نوع سلول ها شفاف، انعطاف پذیر و سبک میباشند. میتوان آن ها را در اشکال و رنگ هاي گوناگون نیز ساخت. هریک از سلول هاي خورشیدی حدود ۶ گرم وزن و ۱.۶ ضخامت دارند. این سلول ها به طور تجاری برای آن ساخته شده اند که در قاب عینک جا بگیرند.

 

قاب این عینک نیز دارای بخش هاي الکترونیکی مثل میکرو پردازشگر، دو حسگر و دو صفحه نمایش هست. شیشه هاي عینک نیروی مورد نیاز برای فعال کردن این بخش هاي الکترونیکی را فراهم سازی میکنند.

 

هر یک از شیشه هاي عینک حدود ۲۰۰ میلی وات برق در فضای بسته می‌توانند ساخت کنند. هر چند این میزان الکتریسیته عمده عمده به نظر نمیرسد، اما برای روشن کردن دستگاهی مثل سمعک یا گام شمار کافی هست.

 

می‌توان از این فناوری در پنجره ساختمان ها نیز بهرهگیری کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت