محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کردند

مجموعه : اخبار علمی
محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کردند

تحقیقات جدید محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کرده است، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه اجتماعی تر و خوش بین‌تر باشید بیشتر زندگی می‌کنید.

 

محققان در نتایج تحقیقات جدید خود نشان دادند که ویژگیهای شخصیتی چون اجتماعی بودن، خوش بین بودن، آسان گرفتن امور زندگی، لذت از خنده و فعال بودن در فعالیتهای مختلف می تواند نقش مهمی در طول عمل داشته باشد.

 

نیر بارزالی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین طی بیانیه ای گفت:

 

وقتی کار کردن با افراد صدساله را آغاز کردم فکر کردم که باید زمان طولانی را در مسیر این تحقیق سپری کنیم چرا که آنها افرادی بدخلق هستند، اما وقتی شخصیتهای ۲۴۳ نفر از افرادی را که ۱۰۰ سال سن داشتند را بررسی کردیم به ویژگیهایی رسیدیم که به طور واضح نشان دهنده رویکرد مثبت آنها نسبت به زندگی بود.

 

این تحقیق بخشی از پروژه طول عمر ژنها در کالج پزشکی آلبرت انیشتین است که دربرگیرنده ۵۰۰ نفر ۹۵ ساله و پیتر و ۷۰۰ نفر از فرزندان آنها است. در این تحقیق ژن این افراد مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که چرا برخی از آنها از طول عمر برخوردارند و برخی دیگر خیر.

 

محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کردند

تحقیقات پیشین از این جمعیت سایر علل ژنتیکی از طول عمر این افراد را نشان داده است که در آن میان می توان به مکانیسمهای ترمیم سلولی اشاره کرد. تحقیق دیگری به این نتیجه رسیده است که صدساله ها الزاما از نظر عادات بهداشتی با سایرین تفاوتی ندارد.

 

این درحالی است که تحقیقات جدید نشان می دهد سطح خجالتی بودن افراد یا رویکردهای باز آنها به تجربیات تازه از مکانیسمهای ژنتیکی نشأت می گیرد که از سوی دیگر بر میزان سلامتی آنها نیز تأثیر گذار است.

 

از این رو، نیر بارزالی و همکاران وی سنجش کوتاهی از شخصیت این افراد داشتند و در این میان ۲۴۳ نفر از صدساله ها را بررسی کردند، گروهی که متوسط سن آنها ۹۷٫۶ سال بود و ۷۵ درصد آنها را زنان تشکیل داده بودند.

 

نیر بارزالی درباره این گروه گفت: اکثر آنها افرادی اجتماعی، خوش بین و آسان گیر هستند، آنها خنده را بخش مهم زندگی می دانند و سهم مهمی در شبکه های اجتماعی دارند. آنها احساسات خود را آزادانه بیان می کنند.

 

علاوه بر این موارد در تحقیقی از گروه صدساله ها مشخص شد که این افراد شخصیت عصبی ندارند و در مقایسه با سایر گروه ها بسیار باوجدان و وظیفه شناس هستند.

 

براساس گزارش دیسکاوری، بارزالی تصریح کرد: برخی از شواهد نشان می دهد که شخصیت می تواند بین سن ۷۰ تا ۱۰۰ سالگی تغییر کند، بنابراین ما نمی دانیم که آیا صدساله هایی که در این تحقیق شرکت کردند

 

در تمام دوران زندگی خود چنین شخصیتی داشته اند یا نه اما نتایج همچنین نشان می دهد ابعاد ژنتیکی شخصیت می تواند نقش مهمی در داشتن طول عمر استثنائی و سلامتی داشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت