10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی دنیا

برترین هلی کوپترهای جنگی در سال 2017 بسیار سریع میباشند و در شناسایی اهداف و عملیات نجات بسیار فوق العاده عمل می‌کنند. تعداد زیادی از کشورها با صرف هزینه هاي گزاف در این اساس سعی در حفاظت از مرزهای کشور خود از طریق هوا دارند.

 

به گزارش تالاب: برترین هلی کوپتر جنگی سال 2017 متعلق به ارتش ایتالیا هست؛ نام این هلی کوپتر آگوستا A129 مانگوستا هست. از این هلی کوپتر در دوران جنگ بهرهگیری هاي زیادی میشود

 

که میتوان به عملیات لجستیکی و نجات و عملیات تهاجم به دشمن اشاره کرد. این هلی کوپترها از جنگ جهانی دوم تاکنون مورد بهرهگیری قرار گرفته اند. انواع مختلفی از این هلی کوپتر در آسمان وجود دارد که هر یک برای مصارف خاصی ساخته شده اند.

 

برترین هلی کوپترهای جنگی در سال 2017 بسیار سریع میباشند و در شناسایی اهداف و عملیات نجات بسیار فوق العاده عمل میکنند. تعداد زیادی از کشورها با صرف هزینه هاي گزاف در این اساس سعی در حفاظت از مرزهای کشور خود از طریق هوا دارند.

 

یکی از مزایای بهرهگیری از هلی کوپترهای قدرتمند،قدرت مانور بالا و غیرقابل پیش بینی بودن آن در هوا هست.بنابراین کشورها از انواع گوناگون هلی کوپترها در ناوگان هوایی خود بهرهگیری میکنند اما بعضی از آن ها واقعا سریع و عملیاتی میباشند که در ادامه به بررسی 10 مورد از برترین هلی کوپترهای حال حاضر دنیا در سال 2017 میپردازیم.

 

10. میل می-24 هایند – روسیه

می 24 نه تنها یک هلی کوپتر جنگی محسوب می‌شود بلکه بعنوان خودرو آتش بر روی دشمن نیز میتوان بر روی آن حساب باز کرد. این هلی کوپتر در حال حاضر در نیروی هوایی روسیه مورد بهرهگیری قرار میگیرد. از این هلی کوپتر بعنوان آتش سنگین بر روی دشمن و همینطور امور مربوط به حمل و نقل نیرو و تجهیزات نیز بهرهگیری میشود.

 

از نظر ظاهر، این هلی کوپتر بسیار شبیه به هلی کوپتر آمریکایی Ah-64 هست اما از نظر عملیاتی با آن متفاوت هست چرا که قادر به حمل 8 سرباز با خود نیز هست. می – 24 هایند در سال 1971 برای نخستین بار به سفارش ارتش شوروی سابق ساخته شد.

 

در حال حاضر بالغ بر 1500 عدد از این نوع هلی کوپتر در بیش از 50 کشور دنیا مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد. این هلی کوپتر پس از سال 1991 ساخته نشد ولی مدلهای پیشین آن همچنان مورد بهرهگیری قرار میگیرند و همچنان بعنوان یکی از برترین هلی کوپترهای حال حاضر دنیا نیز شناخته می‌شوند.

 

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان


 

9. بوئینگ AH-64E نگهبان آپاچی – امریکا

این هلی کوپتر در واقع نسخه پیشرفته تر از بوئینگ AH-64 هست. این هلی کوپتر به سفارش ارتش امریکا ساخته شد و جایگزین هلی کوپترهای کبرا AH-1 شدند. این هلی کوپتربا رادار بازرسی آتش و آنتنی محکم تر به روز شده هست.

 

بعضی تغییرات نیز در کابین خلبان، وسایل ارتباطی،تجهیزات و سیستم هاي ناوبری و سیستم مدیریت جنگ این هلی کوپتر اعمال شده هست که به بهبود عملکرد آن کمک کرده هست. در حال حاضر کشورهایعربستان،تایوان،عراق،هندوستان، اندونزی از این هلی کوپتر بهرهگیری میکنند و کره جنوبی به تازگی سفارش خرید آن را به ایالات امریکا داده هست.

 

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

 


 

8. می – 28N – شکارچی شب – روسیه

این هلی کوپتر تولید شرکت روسیه اوریجین هست و در تعداد زیادی از عملیات ها در عراق و روسیه و الجزایر شرکت کرده هست.پره هاي این هلی کوپتر بسیار کارا و بهینه میباشند، و از دو کابین خلبان به شدت محافظت شده و زرهی و مقاوم در برابر حملات هوا به هوا و زمین به هوا در آن بهرهگیری شده هست.

 

بهینه سازی صورت گرفته در پره هاي این هلی کوپتر اثر مستقیم در مصرف سوخت بهینه آن شده و این هلی کوپتر را قادر می سازد تا ارتفاع 3600 متری به پرواز در آید.

 

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان


 

 

7.Z-10 چین

این هلی کوپتر در واقع نخستین مشابه از هلی کوپترهای تولید چین هست که در سال 2008 رونمایی و مورد بهرهگیری قرار گرفت.طراحی و تولید این هلی کوپتر با همکاری و مشارکت شرکت هاي معتبر یوروکوپتر و آگوستا و راشا کوپتر صورت گرفته هست.

 

Z-10 یک مشابه کامل از هلی کوپتر جنگی پیشرفته به شمار می‌رود و ماموریت اصلی آن مقابله با هلی کوپترهای ضد گلوله هست. بهرهگیری از این هلی کوپتر در نزاع هاي هوایی سنگین، و جنگهای هوایی که نیاز به کاهش قابلیت دید در رادار دشمن دارد، پیشنهاد شده هست.

 

به روزرسانی هاي زیادی در این هلی کوپتر اعمال شده هست که میتوان به سیستم ضد موشک HJ-9 10 میلی متری و ضد گلوله رهگیری تانک اشاره کرد.موشک هاي TOW-2A و موشک هوا به هوای TY-90 بر روی این هلی کوپتر بی اثر میباشند.

 

از این هلی کوپتر میتوان به خودرو جنگی استانداردی یاد کرد که بدنه اي باریک و کم عرض دارد و کابین هاي خلبانان به صورت پشت سر هم در آن تعبیه شده اند. تیرانداز کابین جلویی و خلبان و هدایت کننده هلی کوپتر در کابین پشتی قرار میگیرند. Z-10 همینطور قابلیت حمل راکت را نیز دارد.

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

 


 

6. بل AH – 1Z viper – آمریکا

این هلی کوپتر بسیار انعطاف پذیر و قدرتمند از دو موتور بهرهگیری می‌کند و بعنوان هلی کوپتری چند منظوره همواره مطرح بوده هست.طراحی این هلی کوپتر بر مبنای طراحی پایه مدل سوپر کبری AH-1W هست.

 

در سال 2010 نخستین باری بود که این هلی کوپتر را در آسمان می‌دیدیم اما پروسه تکمیل تولید آن تا سال 2012 به طول انجامید. AH-1Z به سفارش نیروی دریایی ایالات امریکا ساخته شده هست.

 

در این هلی کوپتر از سیستم چرخان، 4 پره، سیستم اخیر رهگیری هدف بهرهگیری شده هست.این هلی کوپتر در واقع قسمتی از برنامه توسعه H-1 هست که به نام زولو کبرا نیز شناخته می‌شود. در این هلی کوپتر از فناوری مادون قرمز و دید در شب بهرهگیری

شده هست.10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

5. میل می – 28 هاوُک – روسیه

می -28 هاوک در واقع یک هلی کوپتر روسی همۀ منظوره هست که در تمامی شرایط آب و هوایی و شب و روز در جنگ ها می‌توان از آن بهرهگیری کرد. از سال 1970 پروسه تولید این هلی کوپتر شروع شد و در سال 2006 از آن در ارتش روسیه بهرهگیری شد. این هلی کوپتر یکی از انواع به شدت ضد گلوله و زرهی در دنیا هلی کوپترها به شمار می‌رود.

 

از مواردی که در این هلی کوپتر به روز شده میتوان به کنون 30 میلی متری، سیستم فرار اضطراری، راکت هاي غیرقابل رهگیری،هشت موشک ضد آینه آتاکا اشاره کرد. این هلی کوپتر دو سرنشینه هست

 

که از یک رگبار باربت و چند راکت در دو بال آن بهرهگیری شده هست.تعداد کمی از این هلی کوپترها در حال حاضر در دنیا مورد بهرهگیری قرار میگیرد؛ اگرچه تعداد کمی از آن ها در کنیا در حال حاضر مورد بهرهگیری قرار می‌گیرند.

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان


 

4. AH-64D – آپاچی – آمریکا

بوئینگ AH-64D یکی از قدرتمندترین ادوات جنگی ضد گلوله حاضر جنگ خلیج فارس به شمار میرود.این هلی کوپتره 4 ملخه با دو موتور توسط شرکت دفاعی بوئینگ و فضا و امنیت ساخته شده هست. انی هلی کوپتر برای شرایط سخت جنگی و انواع شرایط آب و هوایی برای ارتش امریکا ساخته شده هست.

AH-64D از سیستم نظارت آتش و فناوری الکترونیک آرت بهرهگیری میکند. این هلی کوپتر دو سرنشینه ساخته شده هست که مکان قرارگیری کابین این دو خلبان در دماغه آن بود. از سیستم هاي دید در شب و رهگیری هدف در این هلی کوپتر بهرهگیری شده هست.

 

این هلی کوپتر بعنوان سریع ترین هلی کوپتر دنیا مطرح هست و اکنون در کشور های ژاپن،سنگاپور،هلند،اسراییل،امارات متحده عربی،یونان بهرهگیری میشود. با عملکرد بینظیر موتور این هلی کوپتر شاهد بحبوحه گیری 15895 فوتی هستیم.این هلی کوپتر با 16 موشک AGM-114 و 76 راکت هوا به هوای 70 میلی متری مجهز شده هست.

 

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان


 

3. هوکوم B – روسیه

هوکوم B در واقع نسخه بهبود یافته هلی کوپتر هوکوم Ka-50 هست و به طور رسمی بعنوان سریع ترین و تهاجمی ترین هلی کوپتر سال 2017 گزینه شد. نام دیگر این هلی کوپتر، کاموف Ka-52 هست و دلیل قابلیت مانور بالای این هلی کوپتر، دو روتور کنترای چرخان در آن هست.

 

این هلی کوپتر نه تنها سریع هست بلکه قدرتمند نیز محسوب میشود و در برابر شلیک گلوله هاي رگبارهای 23 میلی تری نیز مقاوم هست. هوکوم B از کنون 30 میلی متری و موشک هاي ضد تانک 13 ویخر و چند راکت غیرقابل رهگیری هوا به هوا و موشک هاي هوا به هوا بهرهگیری میکند.

 

ارتش روسیه از این هلی کوپتر به تازگی بهرهگیری میکند؛ پروسه تولید این هلی کوپتر از سال 2008 شروع شده بود. نکته منحصر به فرد این هلی کوپتر این هست که قادر به تبادل اطلاعات و داده با دیگر نیروها به طور سری و شناسایی اهداف می باشد.

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

 


 

2. ببر یوروکوپتر – فرانسه آلمان

این هلی کوپتر در حال حاضر در ارتش فرانسه و کشور آلمان بهرهگیری میشود؛ ببر یوروکوپتر یک هلی کوپتر میان وزن محصوب میشود که از سال 2002 مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد. این هلی کوپتر محصول مشترک فرانسه و کشور آلمان هست. وقتی برای نخستین بار از این هلی کوپتر در کشور آلمان بهرهگیری شد، نام ببر بر روی آن نهادند و پس از آن کشور های فرانسه و اسپانیا نیز همین نام را بر آن گذاشتند.

 

به تازگی از این هلی کوپتر در جنگ افغانستانفمالیفلیبی بهرهگیری شده هست.برترین فناوری مورد بهرهگیری در این هلی کوپتر HOT-3 نام دارد؛ اگرچه از تکنولوژی هاي دیگر از جمله راکت هاي ضد تانک تریت و کنون 30 میلی متری و موشک هاي هوا به هوای میسترال و گرچه موشک هاي غیرقابل رهگیری بهرهگیری شده هست. از نکات مهم دیگر این هلی کوپتر می‌توان به دو موتور MTU توربومکا رولزرویس MTR390 در آن اشاره کرد.

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان


 

1.آگوستا A129 مانگوستا – ایتالیا

این هلی کوپتر تهاجمی در غرب اروپا ساخته می‌شود و در سال 1990 به ایتالیا تحویل داده شد. پروسه تولید این هلی کوپتر در سال 1992 متوقف شد چرا که نیازهای عملیاتی آن دوران و پایان جنگ سرد و مشکلات مربوط به فراهم سازی بودجه، این مورد را ایجاب می‌کرد. این هلی کوپتر قادر به ایستادگی در راکت هاي 30 میلی متری هست و طراحی آن بسیار سبک بوده هست.

 

این هلی کوپتر قادر به حمل راکت هاي غیر قابل رهگیری و حتی TOW هست و هدف از تولید آن، مقابله با تانک ها و موشک هاي ضد تانک بود.این هلی کوپتر، در دماغه خود از کنون 20 میلی متری بهرهگیری می‌کند که برای دفع حملات از زمین و پشتیبانی آتش نیروها به کار می‌رود.

 

از دیگر نکات مورد دقت در این هلی کوپتر، ضد گلوله بودن آن هست. به تازگی نسخه دیگری از این هلی کوپتر موسوم به A129 توسط ارتش ترکیه در حال تولید هست.

 

10 مدل از سریعترین هلی‌کوپترهای جنگی برتر جهان

 

جدیدترین مطالب سایت