آشنایی با ماهی داتنوید

آشنایی با ماهی داتنوید

شرایط نگهداری ماهی داتنوید

 

ماهی داتنوید بومی مناطق جنوبی آسیا است. زادگاه این ماهی بیشتر به تایلند نسبت داده می شود.

 

داتنوید با نام های دیگری مانند ماهی تایگر سیامی، داتنوید تایگر و همچنین داتنوید طلائی نیز شناخته می شود. دلیل محبوبیت این ماهی خط های روی بدن اوست که ظاهر پلنگ مانندی به او می دهد. همچنین فرم بدن غیر معمول او نیز از جمله دلایل محبوبیت این ماهی است.

 

آشنایی با ماهی داتنوید

 

برای نگهداری داتنوید در آکواریوم های خانگی به آکواریومی بزرگ نیاز است. زیرا این ماهی تا ۵۵ سانتی متر در طبیعت و تا ۴۰ سانتی متر در آکواریوم رشد می کند. آکواریومی با حداقل حجم ۱۸۰ گالن برای نگهداری این ماهی مناسب است.

 

وجود فضاهای فراوان برای شنا کردن ماهی و جریان ملایم آب در آکواریوم  شرایط مناسبی را برای ماهی داتنوید مهیا می کند. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۸٫۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

 

آشنایی با ماهی داتنوید

 

ماهی داتنوید موجودی نیمه پرخاشگر است.

 

نگهداری داتنوید با ماهی های کوچک تر از او امری غیر ممکن است.

 

چرا که ماهی های کوچک تر تنها یک غذا برای داتنوید به حساب می آیند. این ماهی  با ماهی های بزرگ همچون پیکاک باس، آروانا، نایف، ماهی سر سوسماری و کت فیش های بزرگ سازگاری دارد.

 

با این حال نگهداری این ماهی با سایر هم نوعان خود در گروه های سه تا شش نفره بهترین انتخاب است. داتنوید از جمله ماهیان رودخانه ای بزرگ است که گاهی عادت های بد طبیعی خود را در آکواریوم نیز انجام می دهد. از جمله این عادت ها بیرون پاشیدن آب از درون آکواریوم است.

 

رژیم غذایی ماهی داتنوید در طبیعت شامل ماهی های کوچک زنده است. اما در آکواریوم می توان از غذاهای مختلف برای تغذیه ی این ماهی استفاده نمود. غذاهایی مانند کرم خاکی، کرم خونی منجمد، دل گوساله، انواع میگو و حتی غذاهای خشک بسته بندی برای این ماهی مناسب است.

 

جدیدترین مطالب سایت