آشنایی با ماهی پوفر فیگور 8

آشنایی با ماهی پوفر فیگور 8

پوفر فیگور۸ دارای رنگی قهوه ای تا سبز بر روی بدن و قسمتی سفید رنگ در زیر شکم است. بر روی بدن این ماهی خط هایی زرد رنگ به شکل های مختلف وجود دارد که چهره ای زیبا به این ماهی بخشیده است. چندین نقطه ی سیاه با حاشیه ی زرد رنگ نیز بر روی دم و دماغ ماهی وجود دارد. پوفر فیگور۸ از جمله ماهیان لب شور است.

 

این بدان معنی است که زیستگاه طبیعی ماهی در آب های شور و نیمه شور است. اما توانایی زندگی در آب های شیرین را نیز دارا می باشد.

 

بهترین شرایط برای زندگی این ماهی، آکواریومی با آب نیمه شور، به همراه گیاه و تزئینات سنگی و همچنین به همراه کفی پوشیده از سنگ های بسیار ریز است. پوفر فیگور۸ در بیشتر مواقع رفتاری پرخاشگرانه با سایر هم نوعان خود انجام می دهد.

 

به همین دلیل توصیه به می شود که این ماهی با هم نوعان خود در یک آکواریوم نگهداری نشود. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۷٫۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷٫۰ تا ۸٫۰ برای این ماهی مناسب است.

 

در زمان تولید مثل، تخمریزی در کف آکواریوم یا بر روی سنگی صاف انجام می پذیرد. پس از تخمریزی، ماهی نر به مدت ۷ روز از تخم ها مراقبت می کند تا لاروها از تخم خارج شوند.

 

لازم به ذکر است که ماهی پوفر تنها در آب نیمه شور تخمریزی می نماید و تخمریزی این ماهی در آب های شیرین تا به حال مشاهده نشده است.

 

ماهی پوفر فیگور۸ باید با انواع نرم تنان مانند میگو، کرم خاکی، کرم خونی و جانداران ریز اقیانوس تغذیه شود.

 

ماهی پوفر فیگور۸ با ماهیانی چون آنجل مونو، اسکات، ماهی تیرانداز و سایر گونه های پوفر سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت