آشنایی با ماهی گلدفیش بلک مور

آشنایی با ماهی گلدفیش بلک مور

شرایط نگهداری از ماهی گلدفیش بلک مور

 

گلدفیش بلک مور یکی دیگر از گونه های ماهی گلدفیش محسوب می شود.زیستگاه این ماهی آسیای مرکزی، ژاپن و چین است.اما امروزه این ماهی در سراسر دنیا تکثیر می شود.بلک مور از دسته گلدفیش های دم چادری محسوب می شود و دارای رنگ سیاه بر روی بدن است.

 

بلک مور به آکواریومی با حداقل حجم ۳۰ گالن دارای کفی شنی نیاز دارد.در آکواریوم این ماهی باید از گیاهان مقاوم در آب سرد استفاده شود.زیرا این ماهی شن و ماسه ی کف آکواریوم را جابجا کرده و ممکن است آن را یر روی برگ گیاهان بریزد.

آشنایی با ماهی گلدفیش بلک مور

به همین دلیل گیاهانی که از مقاومت خوبی برخوردار نباشند صدمه خواهند دید.بلک مور ماهی ای صلح جو است و نگهداری آسانی دارد.دمای ۱۸ تا ۲۴ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۵/۶ تا ۵/۷ برای این ماهی مناسب است.

 

ماهی گلدفیش در زمان تخمریزی حرکاتی عجیب از خود نشان می دهد که مشاهده ی این حرکات زمان تخمریزی را مشخص می نماید.

 

آشنایی با ماهی گلدفیش بلک مور

 

در هر بار تخمریزی حداکثر ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می شود که لاروها پس از پنج تا شش روز از تخم خارج می شوند.لازم است که لاروها با تکه های کوچک غذاهای زنده یا سایر غذاهای تولید شده برای لارو ماهی های تخمگذار تغذیه شوند.

 

گلدفیش ماهی ای همه چیز خوار است و می توان آن را با انواع غذاهای خشک یا زنده تغذیه نمود.اما به هر حال کمبود پروتئین در غذای ماهی تا ۳۰ درصد امکان مرگ و میر را افزایش می دهد.

 

بهتر است که این ماهی در کنار سایر گونه های گلدفیش نگهداری شود.

جدیدترین مطالب سایت