روش هایی برای نگهدای استاندارد از ماهی زیبای فایتر

روش هایی برای نگهدای استاندارد از ماهی زیبای فایتر

چگونه از ماهی فایتر محافظت کنیم ؟

 

ماهی هاي فایتر یکی از گرانترین ماهی هاي دنیا میباشند در ادامه می توانید با روش هایي برای نگهدای استاندارد از ماهی گرانقیمت فایتر تالاب را دنبال نمایید .

 

روش هایي برای نگهدای استاندارد از ماهی گرانقیمت فایتر , به گزارش تالاب ماهی فایتر که با نام جنگجوی سیامی نیز شناخته می شود، از ماهیان آکواریومی پرطرفدار هست که نگه داری ازآن آسان و به صرفه بوده، نیاز به فضای زیادی ندارد و می توان آنرا دریک تنگ کوچک یا حتی در گلدان بامبو نگه داری کرد.

 

همینطور نیاز به اکسیژن ماهی فایتر بسیار اندک هست و بنابر این برای نگه داری ازآن نیازی به پمپ هوا نیست.

 

ظاهر بسیار زیبای ماهی فایتر و قابلیت نگه‌داری ازآن در محیط آپارتمان و فضاهای کوچک ودر انتها قیمت پایین این ماهی از دلایل پرطرفدار بودن نگه‌داری ماهی فایتر هست.

 

همینطور ضروری به یاد هست تاکنون مریضی خاصی از این ماهی گزارش نشده، لذا با خیال راحت می توانید این ماهی را خریداری نموده و لذت نگه داری از یک حیوان خانگی کوچک در منزل را سنجیدن کنید.

 

در اینبخش از ستاره ما شیوه نگه‌داری ماهی فایتر در تنگ را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

 

روش هایی برای نگهدای استاندارد از ماهی زیبای فایتر

نحوه نگهداری ماهی فایتر در تنگ

نخستین مضمون در مورد نگه داری ماهی فایتر در تنگ این هست که شما نمی توانید دو یا چند ماهی فایتر را در کنارهم ودر یک تنگ نگه‌داری کنید زیرا این ماهی به هیچ وجه تحمل ماهی دیگر را نداشته ودر انتها ماهی قوی‌تر ماهی ضعیف را از بین خواهد برد.

 

حتی در مورد دو جنس نر و ماده نیز تنها زمانی که در مرحله ساخت مثل میباشند درکنار هم می‌مثل ودر مراحل بعد، امکان نگه‌داری آن ها درکنار یک دیگر نیست.

 

شرایط محیطی مورد نیاز ماهی فایتر

 

دما: مناسبترین دمای آب برای نگه داری ماهی فایتر در تنگ دمای بین 24 تا 27 درجه سانتی گراد هست.

 

اکسیژن: میزان اکسیژن مورد نیاز این ماهی پایین هست و اکسیژن مورد نیاز خودرا می تواند به سهولت از سطح آب فراهم سازی کند، بنابر این نیازی به پمپ هوا نیست. همینطور می‌توانید این ماهی را در تنگ آبی که ازآن همچون گلدان بامبو یا خزه نیز بهرهگیری می‌شود، نگه‌داری نمایید. دقت کنید که هرگز از گیاهان مصنوعی که برگ‌هاي تیز و برنده دارند و هنچنین سنگ‌هایي که گوشه‌هاي تیزی دارند در تنگ یا آکواریوم خود بهرهگیری نکنید.

 

آب: در مورد آب مورد نیاز ماهی فایتر، ضروری هست اجازه دهید آب شیر چند ساعت «دست کم ۶ ساعت» بماند تا کلر آن گرفته شود، زیرا کلر موجود در آب برای ماهی زیان آور بوده باعث اتلاف شدن آن می شود.

 

اگرچه می‌توانید از محلول‌هاي ضد کلر هم بهرهگیری کنید و کلر را سریعا از آب خارج کنید. این محلول‌هاي ضد کلر را می توانید از آکواریم فروشی‌ها تهیه کنید.

 

ضروری به یاد هست برای نگه‌داری ماهی فایتر در تنگ، از پر آب کردن تنگ تا لبه آن خودداری کنید زیرا، ماهی‌هاي فایتر توانایی این را دارند که تا حدود ۷.۵ سانتی‌متر به بیرون از آب بپرند! پس کمی فضای خالی در بالای تنگ باقی بگزارید تا ماهی نتواند ازآن خارج شود.

 

تنگ ماهی: با دقت به این که، ماهی‌هاي فایتر در طبیعت ودر کشتزاهای تایلند در شالیزاها زندگی می‌کنند، پس عادت به آب با عمق چندان نداشته ولی نیاز به فضای وسیعی دارند. پس در گزینه تنگ خود دقت نموده، تا حدی که امکان دارد آن‌ها را درون تنگ‌هاي بزرگ با سطح چندان نگه‌داری کنید.

 

غذا: غذای مورد نیاز ماهی فایتر، همان غذا هاي متداولی هست که به ماهیان آکواریومی داده می‌شود و می‌توانید آنرا از آکواریم فروشی‌ها تهیه کنید. مراقب باشید، که باقی مانده غذا داخل آب نماند و زمانی که ماهی شما غذا را نخورد، حتما غذای اضافی را از آب خارج کنید.

 

عوض کردن آب: در مورد نگه داری ماهی فایتر در تنگ نیازی به عوض کردن هر روز آب نیست. شما می توانید چند روز یک‌بار اندکی آب اخیر که کلر آن خارج شده هست رابه همان آب قبلی افزون کنید.

 

روش هایی برای نگهدای استاندارد از ماهی زیبای فایتر

 
حال که با شرایط نگه داری ماهی فایتر در تنگ آشنا شدید، می‌توانید ماهی خودرا خریداری نموده و آن رابه آرامی در تنگ رها کنید.
 

وقتی همه ی شرایط بالا را رعایت کردید و آب را مهیا نمودید، ماهی را همراه با ظرفش به آرامی روی آب تنگ قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه‌اي در همین حالت بماند تا آب داخل ظرف ماهی با آب داخل تنگ هم‌دما شود. زیرا اگر آب ظرف با آب آکواریوم تفاوت دما داشته باشد، وقتی آن رابه آب آکواریم بیندازید با شوک مواجه می شود و مقدور هست اتلاف شود.

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم، برای گرفتن این ماهی از آب، با یک ظرف کوچک ماهی را از آب بگیرید و به هیچ وجه از توری بهرهگیری نکنید، زیرا توری مقدور هست به باله‌هاي ظریف این ماهی صدمه بزند.

 

جدیدترین مطالب سایت