ماهی سیچلاید دارف

ماهی سیچلاید دارف

آشنایی با ماهی سیچلاید دارف

سیچلاید دارف (کوتوله) با نام سیچلاید آپیستوگراما (اشاره به ظرافت و زیبایی ماهی) نیز نامگذاری می شود.این نوع سیچلاید به هفتاد گونه تقسیم شده است که بیست گونه همچنان مورد مطالعه و ارزیابی دانشمندان قرار می گیرند.

 

این ماهی به آکواریومی با حداقل حجم ۱۱۴ لیتر دارای تراکم انبوه گیاهی نیاز دارد.فراهم کردن مکان هایی برای پنهان شدن ماهی و همچنین فراهم کردن مکان هایی باز برای شنای ماهی در آکواریوم ضروری است.

 

بهتر است که برای پوشاندن کف آکواریوم این ماهی از شن کنار دریا استفاده شود.این ماهی با وجود این که دارای خلق و خوی نیمه پرخاشگرانه است در مقابله با سایر سیچلاید های بزرگتر از خود دچار مشکل می شود.

ماهی سیچلاید دارف

به همین دلیل نباید آن را با ماهی های بزرگتر از خودش نگهداری نمود.دمای ۲۲ تا ۳۰ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۵ تا ۷ برای این ماهی مناسب است.

 

سیچلاید دارف تخمگذار است و ترجیح می دهد در حفره هایی که در کف آکواریوم ایجاد می کند تخمریزی نماید.در صورتی که ماهی نر آماده برای جفتگیری باشد اما ماهی ماده این آمادگی را نداشته باشد، ماهی نر به شدت ماهی ماده را اذیت می کند. ماهی ماده با این رفتار ماهی نر مقابله می کند تا زمانی که تخمریزی انجام شود.

 

سیچلاید دارف از دسته ماهیان گوشتخوار است و باید آن را با غذاهایی مانند کرم خونی منجمد و میگوی زنده یا فریز شده تغذیه نمود.

 

این ماهی با ماهی هایی همچون بارب، دانیو، انواع لوچ ها، ماهی رنگین کمانی و سیچلاید های آمریکای جنوبی هم اندازه ی خود سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت