روش ساخت حمام برای پرندگان در منزل

روش ساخت حمام برای پرندگان در منزل

نحوه درست کردن حمام برای پرندگان

 

تولید حمام برای پرندگان اگر دوست دارید پرنده ها را جذب ویلا یا باغ تان کنید میتوانید یک حمام پرنده بسازید اگر دوست دارید پرنده ها را جذب ویلا یا باغ تان کنید میتوانید یک حمام پرنده بسازید. یک حمام پرنده که در جای دقیقی قرار داده شده باشد و مفید ساخته شده باشد میتواند گونه هاي جدیدی از پرندگان را به حیاط یا باغ تان بیاورد. محل قرار گرفتن آن خیلی مهم هست، به طوریکه پرنده باید با مشاهده آن احساس امنیت کند. تولید حمام پرنده را می‌توان در چند مرحله انجام داد.

تصمیم بگیرید که حمام پرنده را کجا می‌خواهید قرار دهید. پرندگان باید به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و با آن احساس راحتی و امنیت کنند.

حمام پرنده را خیلی نزدیک به درختان کوتاه و پرشاخه قرار ندهید. گربه ها که شکارچیان طبیعی پرندگان میباشند به راحتی میتوانند نزدیک انها پنهان شوند. پرندگان به احتمال چندان از نزدیک شدن به این گیاهان خودداری می‌کنند.

 

حمام پرنده را دور از مناطق خیلی باز و گسترده قرار دهید، چون پرندگان بزرگ تر میتواند در این مناطق به سرعت پایین بیاید و پرنده ها را شکار کند یا فراری دهند. پرندگان چندان از حمامی که در جای امنی نباشد بهرهگیری نمی‌کنند.

 

حمام پرنده را جایی قرار دهید که سایه ظهر «حدود ساعت 1 بعد از ظهر» آن را فرا بگیرد. برخی مواقع قرار گرفتن در آفتاب مهم هست. در جستجوی مکانی باشید که تعادل نور داشته باشد که مطمئن شوید حمامی می سازید که پرندگان دوست دارند از آن بهرهگیری کنند.

 

 

روش ساخت حمام برای پرندگان در منزل

تصمیم بگیرید که حمام پرنده را کجا می خواهید قرار دهید

یک تیرک چوبی در زمین قرار دهید. برای طراحی این حمام پرنده ساده، از تیرک صندوق پست «یا نمونه آن» بهرهگیری کنید.

با بهرهگیری از بیل در محلی که میخواهید حمام پرنده را قرار دهید یک گودال حفر کنید. این گودال باید به اندازه کافی برای قرار دادن تیرک چوبی بزرگ باشد.

 

تیرک را در جای خود قرار دهید. «میتوانید آن را با بتن یا خاک در جای خود محکم کنید» اطراف پایه آن را با خاک پر کنید. خاک را با بیل یا با دست هایتان می‌توانید بریزید و یا روی آن راه بروید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم قرار گرفته هست.

 

روش ساخت حمام برای پرندگان در منزل

تیرک را در جای خود قرار دهید و با بتن یا خاک محکم کنید

حمام پرنده را روی تیرک قرار دهید. میتوانید از هر ظرفی که بتوان در آن آب ریخت بهرهگیری کنید؛ مثلاً یک ظرف سفالی، درب سطل زباله یا یک سنگ مقعر. ظرفی که در یا لبه داشته باشد که پرندگان بتوانند از آن بعنوان جایی برای ایستادن بهرهگیری کنند، برای اینکار برترین هست.

 

با مته سوراخ هایي در ظرف ایجاد کنید. با بهرهگیری از قدرت دریل ظرف را با پیچ به تیرک وصل کنید. اینکار کمک میکند که آب از ظرف نشتی نکند.

 

برای این که ثبات بیشتری به ظرف بدهید، یک سنگ در آن قرار دهید. اینکار به خصوص برای ظرف هاي سبک تر مثل درب آلومینیومی ماهیتابه، مهم هست. با اینکار همینطور جایی دیگر برای ایستادن پرندگان درست میکنید.

 

روش ساخت حمام برای پرندگان در منزل

برای اینکه ثبات بیشتری به ظرف بدهید، یک سنگ در آن قرار دهید

نکات و هشدارها

ظرف را پر از آب نگه دارید. اگر آب آن را دو بار در روز عوض کنید، پرندگان جذب استخر تازه اي که در اختیارشان قرار داده اید خواهند شد!
اگر از یک ظرف سنگین یا شکننده بهرهگیری کنید، «مثلاً سفالی» باید از کسی بخواهید که برای بالا بردن آن کمک تان کند.

 

جدیدترین مطالب سایت