خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

 

شپرد نام یک نژاد ژرمن و آلمانی است که در ایراناز سگ های پلیس از انها استفاده میشود در ادامه میتوانید با خواندنی هایي در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن تالاب را دنبال نمایید.

 

غالباً بعنوان سگ کار ازآن استفاده می‌شود. به شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خودرا از انسان به ارث برده است !

 

استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شپرد سگ اجتماع دوستی است و نباید وی را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس میکند که لازم باشد.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

مجله تالاب : شمه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می‌آید و با کودکان بسیار مهربان است.

 

به سهولت میتوان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله، سگ نگهبان، سگ پلیس، راهنمای نابینایان، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد.

 

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

سگ های گرگی حیواناتی باهوش، چابک، فعال، فرمانبردار، منطقی و مهربان نسبت به صاحب خود بوده، بی قرار نسبت به اموختن و با کودکان به سهولت تماس برقرار کرده و از استعداد تربیت پذیری بالایی برخوردار هستند.

 

 

سگهای این نژاد شخصیتی ممتاز داشته، باوجود داشتن بی باکی، جسارت و اعتماد به نفس بالا در برخورد با دشمنان، در برابر صاحب خود بسیار متواضع و مودب هستند.

 

این نژاد به علت خصوصیات اخلاقی منحصر بفردش، برای انجام انواع کارها مورد تعلیم و تربیت قرار گرفته است ودر نواحی مختلف جهان بعلت جثه قوی، هوش بالا و محاسن اخلاقی استثنایی اش، ازآن بعنوان نگهبان، استفاده در جنگها، به منظور غریق نجات در رودخانه ها و دریا ها، جهت نجات بهمن زدگان در کوه های پر از برف و یا جهت نجات افراد به دام افتاده در آتش سوزی ها و زمین لرزه ها و نیز بعنوان سگ پلیس جهت ردیابی ردپای مجرمین استفاده می‌شوند.

 

از آنجا که سگ های ماده ژرمن شپرد حیواناتی صبور و آرام هستند، از آنها به منظور رهنمونی و هدایت نابینایان نیز استفاده میشود. متوسط طول عمر حیوان درحدود 12 تا 13 سال است.

 

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

وزن ، ارتفاع

وزن در نرها : «30-40» ک.گ در ماده ها : «30-40» ک.گ
ارتفاع در نرها : «60-65» س.م در ماده ها : «55-60» س.م

 

مشکلات سلامتی

مشکلات کپل « باسن» و آرنج در آنها رایج است بنابر این قبل خرید توله سگ از سلامت والدین نسبت به این بیماری خاطرجمعی حاصل نمایید. بیماریهای خونی ، مشکلات هضم غذا ، صرع ، اگزما و کوتاه ماندن اندام قابل ذکر می باشد.

 

شرایط نگهداری

برای زندگی در آپارتمان مناسب است به شرطی که به آن اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود. در داخل خانه آرام است اما یک حیاط بزرگ برای زندگیش مناسب خواهد بود.
به برس كشيدن روزانه نياز دارد ، تمرين و تحرك بدني بسيار زياد و بيش از همه ی نياز به كاري براي انجام دادن دارد.

 

فعالیت بدنی

فعالیت و جست و خیز رادوست دارد. گاهی اوقات به تعلیم و آموزش علاقه نشان میدهد و از کشتی گرفتن و مبارزه لذت میبرد.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

طول عمر

حدود 13 سال.

 

آراستن

ریزش مو دراین نژاد خصوصاً در فصل ریزش مو زیاد می باشد. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد. شست و شوی دو بار درسال کافی است تا از خشک شدن و از بین رفتن روغن طبیعی پوست پیشگیري شود.

 

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

تاریخچه

در میان سگهای قدیمی گله و مزارع و همینطور از جمله ملازمان و همراهان انسان طی قرون گذشته این نژاد توسعه بسیار زیادی یافته است. ژرمن شپرد توانست از سال 1914 از کشور آلمان به تعداد زیادی از نقاط جهان انتقال یابد.

 

نام این نژاد در زبان آلمانی “Deutscher Schaferhund” – در زبان انگلیسی “German Shepherd” در فرانسه “Berger allemande” و “Chien loup” ودر زبان ایتالیایی به آن “Pastore Tedesco” میگویند که تمامی این اسامی به معنی چوپان آلمانی است.

 

این نژاد رابا نام آلساتیان نیز می شناسد. در مورد منشا پیدایش این نژاد نظریه های گوناگونی وجوددارد و به اعتقاد بعضی از پرورش دهندگان، این نژاد نتیجه آمیزش گونه های مختلف سگهای گله آلمانی است و بعضی نیز آن را حاصل آمیزش سگ گله با گرگ می‌دانند.

 

سایت تالاب : به عقیده بعضی محققان، در اوایل دهه 1900 یک افسر شوالیه ارتش کشور آلمان به نام ماکس فون استفان دریک برنامه پرورش سگ، نژادهای گوناگونی از سگ های محلی چوپان و نگهبان را ترکیب کرده و این نژاد را بوجود آورده است.

 

ولی به یقین و بدون درنظر گرفتن منشا پیدایش آن، نخستین بار درسال 1882 در شهر هانور کشور آلمان، نخستین سگ ژرمن شپرد با موی بلند به نمایش گذاشته شد ودر سال 1889، نخستین نمونه مو کوتاه این سگ، با خصوصیات سگهای فعلی این نژاد در عملیات امداد و نجات صلیب سرخ و نیروی پلیس، بعد از جنگ جهانی اول باز می‌گردد.

 

این سگ، اصالتا یک سگ چوپان است که در طی سال ها نگه داری و پرورش، به قابلیتهای عملیاتی زیادی دست پیدا کرده است.

 

گروه

سگهای کاری – چند منظوره- سگهای نگهبان ، سگهای آموخته با تفنگ

 

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

مشخصات ظاهری

از لحاظ ظاهری، حیوانی تنومند با چهره ای مغرور است و هوش و ذکاوت زیادش از نوع نگاه مهربان ودر عین حال پر ابهتش به خوبی قابل درک است. ارتفاع بدن در جنس نر درحدود 60 تا 65 سانتیمتر ودر ماده ها بین 55 تا 60 سانتیمتر است.

 

وزن نرهای بالغ درحدود 35 تا 43 کیلوگرم بوده ودر مواردی به بیش از این مقدار می‌رسد. ولی میانگین وزن نرها در دوران بلوغ کامل در چیزی درحدود 5/36 کیلوگرم است.

 

وزن حیوانات ماده در دوران بلوغ، بین 27 تا 35 کیلوگرم و به طور میانگین 5/29 کیلوگرم خواهد بود. سگهای این نژاد به طور کلی دارای بدنی نیرومند، عضلانی و متوازن بوده و بین رشد قسمت جلویی و پشتی بدن تعادل چشم نوازی مشاهده میشود.

 

عضلات قوی و استخوان بندی محکمی داشته و دارای پیشانیی کمی محدب قیافه ای استخوانی و قوی هستند که آدمی را تحت تاثیر قرار میدهد. سر حیوان نر مشخصا مردانه ودر ماده کاملا زنانه است. چشمها با اندازه ای متوسط و بادامی شکل، کمی به‌ صورت مایل قرار گرفته و بیرون زده نمی باشد.

 

گوشها تا سن 4 تا 6 ماهگی و گاهی بیشتر، افتاده و آویخته بوده و بعد ازآن به شکل متعادل، ایستاده و راست شده و حالت نوک دار پیدا میکند. گوشها با جمجمه متناسب بوده، در ناحیه قاعده ای پهن شده و به سوی جلو باز است ودر دوران دقت و دقت حیوان، حالت ایستاده کاملی بخود میگیرد.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

پوزه قوی و کشیده بوده و خط فوقانیش موازی با خط فوقانی جمجمه می‌باشد. بینی سیاه رنگ است و غیر سیاه بودن آن، نشانه وجود ناخالصی نژادی قلمداد می‌شود. گردن قوی، عضلانی و کشیده است و اندازه آن متناسب با سر بوده، فاقد چین خوردگی های شل پوستی می‌باشد.

 

جدوگاه بلندتر از سطح عقب بوده و دارای شیبی به سوی سطح تراز پشتی می‌باشد. پشت صاف بوده و بدون هیچ پستی و بلندی، به خوبی رشد یافته و نسبتا کوتاه است.

 

سینه از جناغ شروع شده، کاملا پر است، مستحکم و جا دار بوده، فضای زیادی برای شش و قلب در بر داشته و به سوی پایین و بین پاها امتداد می‌یابد. دم پر مو است و به شکلی صاف از کپل شروع شده و به سوی پایین میرود ودر دوران استراحت حیوان آویخته است.

 

دست ها و شانه ها عضلانی بوده و ران عریض و محکم می‌باشد.

یک سگ ژرمن شپرد، سگی یورتمه رو است و ساختار بدنش طوری تکامل یافته است که نیازهای کاری اش را برطرف کند. راه رفتن یک حیوان اصیل، کشیده، ارتجاعی، زیبا و بدون تقلا، نرم و دارای وزن است که حداکثر میزان راه رابا حداقل قدم برداشتن طی میکند.

 

با هماهنگی و توازن به گونه ای حرکت میکند که مشابه حرکت ممتد یک اتومبیل خوب و روان بنظر می‌آید. راه رفتن معمولی، نرم و مداوم است و با قدرت زیاد بخش پشتی بدن حمایت می‌شود.

 

در حال یورتمه کامل، بخش پشتی باید محکم موزون باقیمانده، بدون تاب خوردن، پیچ خوردگی، حرکت شلاقی و سوسکی باشد.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

پوشش

یک ژرمن شپرد ایده آل، پوششی دو لایه، صاف، خشن با طولی متوسط دارد که نزدیک بدن خوابیده است. قسمتهای سر هم چون بخش داخلی گوشها و قسمت جلوی صورت، همینطور پاها و پنجه ها با مو های کوتاهی پوشیده شده، ولی گردن دارای موهایی بلند و ضخیم‌تر است.

 

قسمت پشت دست ها و پاها تا حدودی مو های بلند تری دارد که به سوی مفاصل دست و پا کشیده می‌شود. سگهای ژرمن شپرد رنگ هاي متغیری دارند و تعداد زیادی از رنگها در آنها مجاز شمرده میشود.

 

ولی به طور کلی رنگ آنها غالباً مخلوطی از مشکی تا خاکستری به همراه رگه های کرم، بلوطی و طلایی است. رنگ هاي آبی، جگری و سفید یک دست، از علائم ناخالصی نژادی محصوب میشوند.

 

در ناحیه شکمی، سر و بخش داخلی دست و پاها رنگ پوشش، زرد- خاکستری و یا بلوطی می‌شود. موی بدن ممکن است بلند و ضخیم باشد.

 

سر

قوی و بدون زوایای نامناسب است. اندازه آن در تناسب با سایر اعضاء بدن می باشد. درسگهای نر این نژاد سر بطرز مشخص مردانه است.

 

چشمها دارای اندازه متوسط بادامی شکل که برجسته نبوده و بطرز مختصری مورب قرارمی گیرد. رنگ چشمها تیره است. گوشها در تناسب با اندازه سر بوده و به سوی جلو باز میشود ودر هنگام دقت حالت افراشته پیدا میکند.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

دم

حداقل به مفصل خرگوشی میرسد اما نه آنقدر بلند که تا وصط متاتارس ادامه داشته باشد. زیر دم مو های بلند تری وجوددارد و به‌صورت آویخته با کمی خمیدگی حمل میشود.

 

در دوران حرکت یا تحریک، دم افراشته شده و به سوی بالا حمل میگردد ولی هرگز بالاتر از خط افق دیده نمیشود. جراحی های اصلاحی روی دم ممنوع است.

 

گردن

مسیر خط شکم به طرز متوسطی به سوی کمر بالا میرود. کمر چنانچه از بالا مورد مشاهده قرار گیرد پهن و قوی است. فاصله مابین دنده آخر و جلوی ران «درنمای جانبی» چندان مطلوب نیست. کپل طویل و تدریجی شیب دار میگردد.

 

دم پرپشت و طول آن تا پشت زانو ادامه می‌یابد.

 

دم به طور مناسبی با کفل ممزوج می‌شود و حالتی رو به پائین دارد. در حالت استراحت دم در حالت آویخته و وضعیتی کمی منحنی دارد. «شبیه به شمشیر» در دوران تحریک یا در هنگام حرکت حالت انحنا از بین رفته و دم افراشته می‌گردد. دمهای فر خورده از ارزش حیوان می کاهد.

 

دست ها

ستیغ کتف طویل و زاویه ای مورب دارد. بازو به‌ صورت عمودی با کتف مفصل می‌شود. کتف و بازو به خوبی عضلانی هستند. از هر سمتی که حیوان مورد مشاهده قرار گیرد دست ها عمودی قرارمی گیرند و سطح مقطع استخوان ‌ها بیشتر تخم مرغی شکل است تا گرد.

 

پاها

رانها پهن و از عضلات مناسبی برخوردار می باشند. استخوان ران با ستیغ کتف موازی است و این در حالی است که استخوانهای ساق پا نیز با بازو موازی قرارمی گیرند.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

پنجه ها

کوتاه و متراکم و انگشتان منحنی هستند. بالشتک کف پنجه ضخیم و مستحکم است. ناخنها کوتاه و سیاه رنگ می باشند.

 

دم

دم پرپشت و طول آن تا پشت زانو ادامه می‌یابد. دم به طور مناسبی با کفل ممزوج می‌شود و حالتی رو به پائین دارد. در حالت استراحت دم در حالت آویخته و وضعیتی کمی منحنی دارد. «شبیه به شمشیر» در دوران تحریک یا در هنگام حرکت حالت انحنا از بین رفته و دم افراشته می‌گردد. دمهای فر خورده از ارزش حیوان می کاهد.

 

موها

خشن بوده و و کاملا در روی بدن قرار می‌گیرند. گاهی اوقات موهایی که شبیه پشم هستند دیده می‌شود.ریزش مو دراین نژاد خصوصا در فصل ریزش مو بسیار است. شانه کردن روزانه مناسب است. نباید آنها را زیاد استحمام کرد شست و شوی دو بار درسال کافی است تا از خشک شدن روغن طبیعی پوست پیشگیري شود.

 

رنگ

رنگ در سگهای ژرمن شفرد متمایز است و تقریبا اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگ هاي خیلی کم رنگ و پریده و یا سفید یک دست قابل قبول نمی باشد.

سياه يكدست ، پشت سياه بهمراه طلايي تا خاكستري روشن ، خاكستري بهمراه لكه های قهوه ای رنگ.

 

اندازه

مناسب ترین ارتفاع در مورد سگهای نر در بالاترین قسمت شانه 60 الی 65 سانتیمتر ودر سگهای ماده 55 الی 60 سانتیمتر می باشد. طول بدن ژرمن شفرد بیش از ارتفاع آن است و این نسبت در برترین حالت 5/8 الی 10 سانتیمتر می باشد.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

نکات تربیتی شپرد

نخستین درسی که هر سگ خونگی باید بلد باشه نظارت ادرار و مدفوعش در محیط خانه هست برای آموزش این قضیه ي مهم اول باید صبر و حوصله داشته باشیم چون این درس مخصوصا در توله ها به دوران نیاز داره.

 

در سه ماهه ي اول زندگی توله ها عمل دفع به صورت رفلکسی غیر ارادی هست پس تنبیه شدید حیوان در چنین مواردی بی فایده بوده و حیوان متوجه علت عصبانیت شما نمیشه.

 

ما از همین دوران برای عادت دادن حیوان به کاری که باب طبع خودمون هست استفاده می‌کنیم. لازمه ي انجام اینکار اینه که شما برنامه ي تغذیه ای وابسته به دوران برای حیوان داشته باشید.تا کارتون آسان تر و حرفه ای تر و دقیق تر انجام بشه.سیستم گوارش سگ ها به این نحو عمل میکنه: تخلیه ي مدفوع بین ۱۰-۲۰ دقیقه پس از تغذیه ي جدید پس ما ۱۰ دقیقه پس از هر وعده ي خوراکی دوران داریم

 

تا به آموزش بپردازیم و اگر این آموزش در سن پایین شروع کرده باشیم مشکلمون با این مسئله به سهولت حل میشه.پس از این که شما به سگتون غذا دادین پس از گذشت ۵ دقیقه اونو به محلی که قراره آموزشش بدین تا اونجا مدفوع کنه انتقال بدید و صبر کنید نا این عمل انجام بشه در توله ها چون تعداد وعده های تغذیه ای زیاد هست ممکنه اینکار تا ۶ بار در روز هم صورت بگیره ولی صبر داشته باشید چون به سختیش می ارزه. البته روش هایي نظیر استفاده از اسپری ها هم هست که بازده خوبی نداره و من از این روش بیشتر پاسخ گرفتم.

 

در صورتی که سگ بزرگی نیاز به آموزش داشته باشه باید از تنبیهات ملایم و غیر فیزیکی بهره بگیریم ولی یادمون باشه تنبیه تنها در همان زمانی که حیوان داره مرتکب اشتباه میشه موثر هست و اگر از زمانش گذشت دیگه حیوان شما متوجه علت تنبیه نمیشه و شما هم بهتره این عمل رو خارج از زمانش انجام ندید.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

توضیحات

جرمن شپرد جز سگهای گارد هست و از جمله نژادهای نیرومند است. در ظاهر تفاوتی را در میان نر و ماده این نژاد قابل تمایز است , نرهای این نژاد از بدنی عضلانی تر , قویتر و از استخوان بندی درشت تری برخوردارند , در ماده از بدنی لاغر تر و با استخوان بندی ریزتری نسبت به نر برخوردار است.

 

طرفداران و دارندگان جرمن شپهرد , دوست دارند که اشرافیت , ویژگی منحصر به فرد و به خسوس چشمان , فرم گوشها و هوشیار بودن جرمن شپهرد را تحسین کنند.

 

ویژگی هایي چون هوش حیرت آور , نترس و دلير بودنشان که به سهولت در صورتشان قابل دیدن هست , در جرمن شپهرد ها بسیار بارز هست.

 

سایت تالاب : یک جرمن شپهرد ایده آل هم بازی مناسبی برای کودکان هست و هم به خوبی از آنها مراقب میکنند. او علاقه ي وافری به توپ تنیس دارد و عاشق آوردن توپ تنیس هست , آنقدر مشغول بازی اش می‌شود که تنها زمانی که پس ازآن , آن را خواهید یافت , چهره ي خواب و آلود و خسته یک جرمن شپهرد بسیار فعال هست.

 

اشتیاق آنها برای بازی کاملا مشخص هست , اما در همان حال ودر اوج بازی اش , خواهید دید که حواسش به اطرافش هست و به خوبی از خانواده ي خود و دوستانتان در برابر تهدید های مختلف , تا پای جان , محافظت میکند.

 

جرمن شپهرد جز نژادهایی است که وابستگی و نزدیکی و صمیمت خاصی نسبت به خانواده اش دارد , این تعبیر ایست که دارندگان این نژاد به آن معترفند. زمانی که جرمن شپهرد عاشق کسی شود , با استقبالی همراه با صدای ووو ووو ووو روبه‌رو خواهد شد « این آوازی است که اکثر جرمن شپهرد ها برای محبوب های خود , میخوانند » و دمی که با سرعت در حال حرکت هست را خواهد دید , حتی زمانی که صاحبش فقط برای چند دقیقه به بیرون رفته و برگشته باشد. آنها سگهای خانواده ي وفاداری هستند , آنها عاشق تمام اعضای خانواده هستند و به تساوی بهآنها محبت و از آنها مراقبت میکنند.

 

آنها قادر به تمایز قائل شدن بین دوستان و خانواده اش هستند و اگر دوستی از اعضای خانواده را یک بار بعنوان دوست شناخته باشند , دفعه ي بعد , آن دوست , از استقبال جرمن شپهرد حیرت زده میشود

 

, حتی اگر آن دوست را فقط سالی چند بار دیده باشد , باز با دیدنش , وی را به یاد می آورد و این مطلب نشان دهنده ي حافظه ي فوق العاده ي جرمن شپهرد هست , اگر چه شناختن کسی بعنوان دوست اتوماتیک وارانه شکل نمی‌گیرد و مستلزم برخورد صحیح و آموزش های پایه ای است.

 

این که جرمن شپهرد جز دسته سگهای گارد هست را هیچ گاه نباید فراموش کرد. این نژاد , جز نژادهایی که هر شخصی را دوست خود نمیداند ودر غالباً موارد , بقیه را تهدید کننده و مزاحم خود و خانواده اش میداند , اگر چه اگر صاحب آن , شما را بپذیرد , جرمن شپهرد بشما نگاه می‌کند و شما را برانداز میکند تا ببیند که شما قابل اعتماد هستید یا نه , اگر شما را کاملا قابل اعتماد ببیند , آنوقت شاید شما رابه لیست اش بعنوان دوستش اضافه کند. هیچ گاه سعی نکنید جرمن شپهردی را گول یا فریب بدهید , چون حتی اگر شما را بعنوان دوست خودش دانسته باشد

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

, هوش بالفعل و حیرت آور آنها باعث می‌شود که به سهولت متوجه شود که شما نیت فریب دادنش را داشته اید.

 

جرمن شپهرد میتواند تک صاحبی شود , اما این احتمال خطر را برای بقیه افراد به شدت افزایش میدهد. بعضی از متخصصان این نژاد معتقدند که این ویژگی , خصوصیتی ذاتی و ارثی است , اما عده ي دیگری معتقدند که این اتفاق زمانی رخ میدهد که سگ در زمانی کودکی اش اجتماعی نشده باشد و بهمین علت به یک فرد بسیار وابسته میشود , آنوقت می‌توان آن را تک صاحبی دانست « اگر چه به دلایل متعددی , دور نگه داشتن نژادهای گارد از انسان ها, باعث کاهش قدرت نگهبانی و گاردی سگ می‌شود و مشکلات دیگری رابه همراه خواهد داشت.

 

باید بدانیم که به هرحال , مربیان حرفه ای , پرورش دهنده گان حرفه ای و متخصصین , همگان معتقدند که اجتماعی شدن هر نژادی با انسانهایی از سنین مختلف , از جنسیت های مختلف , نقش بسیار مهمی را در آینده ي آن ایفا میکنند.

یکی از مشاغل تاریخی و دائمی جرمن شپهرد , بعنوان پلیس و مجری قانون بوده است , این شغل به خاطر , قدرت حفاظت غریزی , بی اعتمادی به غریبه ها , میل به انجام کار و هوش و قدرت یادگیری بالای آن هست در منزلتان , جرمن شپهرد زمانی که فردی نیت نزدیکی به خانه , ملک و ماشینتان را داشته باشد , پارس می‌کند.

 

اگر آن شخص برای جرمن شپهرد آشنا و قابل خاطرجمعی باشد , صدای پارس متفاوتی آمیخته با شادی , شور و هیجان را می‌شنوید. اگر چه , اگر آن فرد , مزاحم باشد , پارس آن تا زمانی که آن فرد محل را ترک کند , ادامه خواهد داشت مگر آنکه شما به آن بگویید : کافیه , ممنون !

 

این ویژگی اشان باعث شده که با نژاد آلرت فوق العاده ای روبه‌رو باشید.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

جایگاه جرمن شپهرد در میان سگهای گارد مشخص هست و به طور غریزی از اموال و املاک محافظت می‌کند ودر این امر آنقدر تبحر دارد که جز ۱۰ نژاد برتر سگهای گارد شناخته شده است.

 

اگر کسی آنقدر احمق باشد که اقدام به شکستن یا باز کردن در خانه و خانه ي شما بکند , جرمن شپهرد بدون لحظه ای درنگ اقدام به حمله میکند و به خاطر محافظت از خانه و خانواده اش , از هیچ کاری دریغ نمی‌کند و تا پای جانش از غریزه ي قدرتمندش , بهره می‌گیرد.

 

تعداد زیادی از توله های جرمن شپهرد , پر جنب و جوش , با طعم و ناز هستند ودر مواقعی کارهای بامزه ای از آنها سر می‌زند , بعضی از دارندگان آنها , تصور می‌کنند که احتمالا غریزه محافظت , در آنها وجود ندارد و یا به هر علتی از بین رفته است , بعضی دیگر تمام تلاش خودرا میکنند تا نشانه ای ازآن غریزه ي جرمن شپهرد در توله اشان بیابند و از هیچ کاری دریغ نمیکنند , متاسفانه این کم اطلاعی و کارهای اشتباهی که برای محک زدن توله اشان انجام میدهند , باعث بروز مشکلاتی در آینده برایشان خواهد شد.

 

تعداد زیادی از توله های جرمن شپهرد از ۱۰ تا ۱۴ ماهگی شروع به بروز احساس محافظت میکنند و پس ازآن کم کم دوران این احساس و هوشیاری و حس مراقبت آن افزایش مییابد.

 

دراین سن , آنها هنوز خام و جوان هستند و هنوز نمیتوانند مشابه جرمن شپهرد بالگی تصمیم گیری کنند. پس ازآن , زمانی که به سن ۱۸ تا ۲۴ ماهگی , غریزه ي محافظ بودن آن به اوج خود میرسد , آنوقت هست که صاحبش به سختی خاطرات کارها و شیطنت هایي ‪که در دوران توله بودن , انجام می داده است رابه دشواری به یاد خواهد آورد.

 

متاسفانه این مشکل نسبتا رایجی در مورد جرمن شپهرد در ایران هست , که کسانی که شناخت نا صحیح و ابتدایی در مورد این نژاد دارند , با دیدن توله ي آنها و شیطنت ها و بازی هایشان , یک دل نه , صد دل عاشقش میشوند و با این تصور که سگی است که همیشه هم آن گونه هست و جثه اش نیز آن چنان بزرگ نمی‌شود , را دارند , اما مشکل زمانی اتفاق میوفتد که آنها بزرگ میشوند و غریزه های خودرا پدیدار میکند , امیدوارم این مشکل در ایران به حد صفر نزول کند.

 

چند نژاد دیگر مشابه جرمن شپهرد , باهوش و از سطح یادگیری بالایی برخوردارند , بهمین علت جرمن شپهرد رابه یک سگ عالی کاری و گارد مبدل کرده است. یک جرمن شپهرد به اندازه ای باهوش هست که به راهکار های برطرف کردن مشکلات فکر کند. برای مثال , آنها راه های بسیاری برای این که چگونه در رابه ترفندهای مختلف باز کند , فکر میکند.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

جرمن شپهردها , میتوانند یاد بگیرند که چگونه , چه کاری را انجام بدهند , از ترفند های مختلف و پیچیده بهره می‌گیرند تا نحوه ي کشیدن وزنه و یا جست‌وجو کردن و یافتن چیزی رابه گونه های مختلف انجام دهند.

 

اکثر جرمن شپردها , به صاحبی نیازمندند که بهآنها وظیفه ای را محول کنند و هرروز آموزش نو و جدیدی را برایش به ارمغان ببرند. آموزش های پيروي پذیری و ابتدایی و پس ازآن , آموزشها و ترفندهای روزمره , جرمن شپهرد شاد و سر زنده ای رابه دنبال خواهد داشت.

 

جرمن شپرد در خانه فعال هست و اعضای خانواده ای را می طلبد که آنها نیز در حد خودش فعال و پر شور و هیاهوی باشند و بتواند در فعالیتش با آنها شریک باشد.

 

اگر ساعتهای طولانی ای تنها بمانند , در تعداد زیادی از موارد آنها رفتارهای تخریبی از خود نشان داده اند. این نژاد علاقه به کندن حفره در باغچه و حیاط , جویدن بوته ها و درختان کوچک در حیاط را دارند و اگر در خانه باشند , مشغول به جویدن مبلمان , فرش و… خواهند کرد.

 

صاحب این نژاد باید سگ خانواده بودن سگ خودرا از یاد نبرد و بداند که تنهایی طولانی مدت رفتارهای بدی را در سگ خود و همینطور عوارض مالی ای برای خودش رابه دنبال خواهد داشت.

 

سایت تالاب : اگر شما به کوهپیمایی , دوچرخه سواری , و یا ورزش هایي چون دویدن و… علاقه مندید و آنها را انجام می‌دهید و سگ خودرا نیز همراه خود میبرید , شکی نیست جرمن شپهردتان بسیار شاد و سرزنده خواهد بود. آنها سگهایی هستند که اگر کاری بهآنها سپرده شود , رفتار و برخوردهای بهتری را از آنها خواهید دید.

 

آنها به شرطی برای نگه‌داری در آپارتمان مناسبند که مشابه تمامی نژادهای متوسط , بزرگ , گارد و کاری دیگر , در طول روز از ورزشها و پیاده روی خود , بهره مند باشند , در اینصورت , آنها را در آپارتمان , هم چون در خانه ای بزرگ , سرزنده خواهید دید.

 

جرمن شپهرد ها نیازمند فعالیت و کاری برای انجام دادن هستند , چیزی که بتوانند به وسیله آن فعالیت فکر و ذهن خود رابه مساله کشیده و بدن خودرا مشغول سازند. کارهای بسیار متفاوتی هست که شما میتوانید به جرمن شپهرد خود بسپارید.

 

با استفاده از آموزش پيروي پذیری , بعضی از کارهایی راکه در زندگی روزمره اتان رخ میدهد را آموزش دهید و به آن یاد دهید که به کاری که شما میگویید بپردازد و همینطور به فرمان هایي که به آن میدهید , گوش دهد.

 

به آن یاد دهید تا روزنامه را برایتان بیاورد و همینطور زمانی که کلید یا مثلاً دمپایی خودرا میخواهید , با شنیدن نام آن دو , از هوش و حس بویایی خود استفاده کند تا آنها را در کمترین دوران ممکن برایتان بیاورد. به آن یاد دهید تا کودکان تان رابه اسمشان بشناسد و آنها رابه اسمشان برایتان پیدا کند.

 

مجله تالاب : میتوانید برای بالا بردن توانایی هایش از آموزشهای بسیاری بهره ببرید و هیچوقت دراین مسئله شک نکنید که جرمن شپهرد توانایی انجام کاری را نداشته باشد , مخصوصا فعالیت هایي که به هوش سرشار محتاج هست. با حفظ و انجام این فعالیت ها , سگی شاد را خواهید داشت.

 

جرمن شپهرد در دسته ي سگهای متوسط قرار دارد , از بدنی عضلانی و با استخوان بندی نسبتا درشتی برخوردار است. نرهای این نژاد وزنی درحدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم و قدی درحدود ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر و ماده ي جرمن , وزنی درحدود ۲۲ تا ۳۲ کیلوگرم و قدی درحدود ۵۵ تا ۶۰ سانتی متر دارند.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

زمانی که جرمن شپهرد به فرد نا بینایی کمک می‌کند , از او در قبال هر خطری محافظت میکند , منظور از خطر فقط فرد مزاحم یا… نیست , بلکه ارتفاع زیاد و یا خطراتی که در خیابان برای یک فرد نابینا ممکن است رخ دهد , هست , آنها می‌توانند , آموزشهای پيروي پذیری رابه خوبی قبول بکنند ودر جایی بخوابند که مراقب آن فرد باشد و همینطور تنها اسباب بازی های مخصوص به خودرا بجود , در عین حال , تمام کارها رابه نحو احسنت و کاملا درست به پايان برسانند

 

اما به یاد داشته باشید که آنها نژادهای قدرتمندی هستند و بدون آموزشهای لازم و پيروي پذیری به سهولت می‌توانند بکار خود مشغول شوند و شبیه هیچ کدام از جرمن شپهرد های حرف گوش کن و باهوشی که تا حالا در موردشان مطالب بسیاری شنیده اید , نباشند.

 

دراین حالت جرمن شپهرد باهوش , هوش خودرا در به انجام رساندن کارهای مورد علاقه ي خود بکار می‌برد. آموزش دادن , کمک می‌کند تا سگ بیاموزد قدرت و مهارت های خودرا , فقط در شرایطی که لازم هست و به شکلی که صاحب خود می پسندد , بکار گیرد.

 

حس بویایی جرمن شپهرد بسیار قوی و تیز هست , که به سختی میتوان آن را درک کرد. در حدی که این نژاد می‌تواند از حس بویایی خود بعنوان یک شغل بهره ببرد , مثل کشف مواد مخدر و یا… , یک جرمن شپهرد تفاوت بین دو ظرف ۷۰ لیتری که در یکی یک قاشق غذا خوری نمک حل شده رابا حس حیرت آور بویایی خود تشخیص دهد. مضمون ای که این توانایی اش را شگفت آور تر جلوه می‌دهد , آنست که نمک را میتوان تقریبا کاملا بی بو , دانست.

 

چشمان جرمن شپهرد به گونه ای طراحی شده است که وی را قادر می سازد در تاریکی , از دید خوبی برخوردار باشد , به گونه ای که تحرکات و حرکات اجسام رابه خوبی تشخیص میدهد و قدرت ردیابی آنها را در تاریکی دارد. آنها همینطور درک خوبی از عمق دارند.

 

سگها به طور کلی نزدیک بین هستند و به آرامی می‌توانند تمرکز خودرا تغییر دهند. این مسئله حقایق دارد که سگها کور رنگ هستند , اگر چه بعضی از آنها « نه همه ی آنها » می‌توانند بعضی از رنگها را ببینند , چشمان آنها به گونه ای طراحی شده است که به وضوح قدرت درک رنگ هاي ظریف خاکتری را در هنگام شکار در نور کم , تشخیص دهند.

 

سگها حدودا ۶ برابر انسان , قدرت چشایی اشان قوی‌تر هست , آنها می‌توانند طعم هایي هم چون , شور , شیرین , تلخ و ترش را بفهمند.

 

گوش یک سگ به طور مستقل سبب حیرت انسان می‌شود , مشابه رادار هست.

 

آنها میتوانند صدا را در ۰.۰۶ ثانیه و صدایی را ۴ برابر دورتر از صدایی که ما می‌توانیم بشنویم را میشنوند و همین مسئله هست که فریاد زدن بر سگ را بی علت و بی مورد می‌داند.

 

البته لازم به ذکر است که ویژگی های گفته شده , مختص جرمن شپهرد نیست ودر نژادهای دیگری نیز به کیفیت های مختلف وجوددارد.

 

جرمن شپرد سگ نسبتا پر انرژی هست , سگی که نیازمند ورزش و پیاده روی روزانه هست. ۵ – ۶ کیلومتر پیاده روی می‌تواند یکی از ورزشهای مناسب برای جرمن شپهرد های توله و بالغ باشد , اما نمی‌توان این میزان را برای سلامتی یک سگ بالغ , کافی دانست.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

راه رفتن سریع , دویدن , آوردن توپ پرتاب شده ودر کنار دوچرخه , دویدن , ورزشهای مناسبی هستند.

 

همانطور که قبلا ذکر شد , یک جرمن شپهرد می‌تواند ویرانگر و خرابکار شود اگر کاری برای انجام دادن نداشته باشد. نظیر همین مورد زمانی است که ورزش کافی و مناسب روزانه نداشته باشد که این مطلب سبب شاد نبودن جرمن شپهرد میشود , تعداد زیادی از جرمن شپهرد ها میتوانند بی علت پارس کنند و هر چیز جالبی راکه میخواهند , بجوند.

 

اگر چه زمانی که جرمن شپرد تان از ورزشهای روزانه برخوردار باشد , در حقایق سگی سالم تر , شاد تر و بسیار آرام تر نیز خواهید داشت.

 

همانطور که می‌دانید ژرمن شپرد دومین سگ باهوش جهان است و هرکس از تنهایی رنج می‌برد من پیشنهاد می‌کنم یک ژرمن شفرد بخرد و به آن تمام اموزش ها را بدهد و با اینکار هم خودش از تنهایی در می اید هم یک سگ باهوش دیگر به جهان هدیه داده است

 

روش حمام کردن

1- فردی را بعنوان کمک انتخاب کنید وازاو بخواهید تا حیوان را هنگام شستشو محکم نگه دارد. قلاده حیوان را بازکنید و آن را در داخل وان قراردهید. از یک دوش دستی جهت پاشیدن آب روی پشت و اطراف بدن حیوان استفاده کنید.

 

2- مقداری شامپو روی پشت حیوان بریزید و آن را به همه ی جای بدن حیوان تا پائین پاها بمالید سپس سرحیوان را بشوئید. مراقب باشید که شامپو به داخل چشم سگ نرود.

 

در هنگام شستشو سعی کنید از پنبه یا پارچه کتانی که آن را بوسیله روغن های معدنی نظیر پارافین یا گلیسیرین آغشته گردیده درگوش استفاده کنید و آن را قبل ازاستحمام درداخل مجرای گوش حیوان قراردهید تا ازنفوذ آب به داخل مجرای گوش پیشگیری شود.

 

وقتی سر سگ خیس میشود غالباً سگ سر خود رابه اطراف تکان میدهد وآب رابه اطراف پخش می‌کند.

خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

3- حال حیوان را به طور کامل با آب بشوئید. از سر شروع کنید به سوی عقب ادامه دهید. آب بدن حیوان را بخوبی خشک کنید. در تابستان دویدن حیوان درهوای آزاد و سپس برس زدن آن برای بسیاری ازسگها کفاف میکند اما سگهای مو بلند باید با حوله خشک شوند.

 

4- در زمستان حیوان رابا حوله بخوبی خشک کنید ودر جای گرم نگه دارید و گرنه حیوان سرما میخورد. میتوانید از سشوار هم برای خشک کردن حیوان استفاده کنید اما باید ابتدا حیوان را عادت دهید تا ازصدا و گرمای آن نترسد. سشوار را خیلی نزدیک بدن حیوان نگیرید.

 

طرزبرخورد با گره ها وتوده های مو

گره های کوچک را میتوان با استفاده ازشانه دندانه باز از بین برد. در ابتدا باید با استفاده از شاه دندانه باز و سپس با شانه نرم آنها را شانه کرد. گره های بزرگ رابه این طریق نمی‌توان ازبین برد بلکه ابتدا باید یک شانه رابه زیرگره وارد کنید و سپس موی بالای شانه را بالا گرفته بوسیله قیچی کوتاه نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت