گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

برایداشتن اعصابی آرام ونیز تسکین اعصاب میتوان از گیاهانی بهرهگیری نمود با نگه داری این گیاهان در منزل آرامش بیشتری داشته باشیماگر می‌خواهید در منزل حس و حال بهتری داشته باشید یکی از گیاهانی که در این مقاله معرفی کرده ام را بخرید و در گوشه اي از منزل نگه داری کنید. این گیاهان خانگی از نظر علمی اثبات شده هست که تقویت کننده روحیه میباشند و اضافه بر این مزیت دکور منزلتان را زیباتر می‌کند.

 

اسطوخودوس

هزاران سال هست که علم پزشکی از این گیاه برای آرامش اعصاب، درمان سردرد، درد زایمان، بیخوابی، و پیش گیری از افسردگی به کار میبرد. عطر آرامبخش این گیاه در معالجات آروماتراپی «رایحه درمانی» نیز به کار برده میشود. اضافه بر تمام اینها دانشمندان اثبات کرده اند که عطر اسطوخودس روی کاهش ضربان قلب دانش آموزانی که در شرایط پر استرس میباشند نیز موثر هست.

 

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

عطر آرامبخش اسطوخودوس در معالجات آروماتراپی «رایحه درمانی» نیز به کار برده میشود

 

آلوئه

آلوئه توسط مصری به گیاه ابدیت نام گذاری شده هست و در قبل در کنار درب ورودی منزل قرار می دادند تا از ورود ارواح شیطانی و خبیث پیش گیری کنند. کلی تر بگویم این گیاه انرژی مثبت به منزل ها می آورد و از نظر علمی نیز هوای منزل را پاکیزه میکند و شب ها اکسیژن منتشر می‌کند و باعث می‌شود خواب راحت تری داشته باشیم و صبح ها کمتر حس بدخلقی داشته باشیم.

 

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

گل آلوئه انرژی مثبت به منزل ها می آورد و از نظر علمی نیز هوای منزل را پاکیزه میکند

 

پیچک انگلیسی

این گیاه خوشگل و رمانتیک هوای منزل را تصفیه میکند. پیچیک عوامل سرطان زا مانند دود سیگار را به خودش جذب میکند و داخل منزل فضای سالم و پاک تری را برای تنفس ایجاد میکند. نگه داری این گیاه بسیار آسان هست و نیاز به آبیاری و نور چندان ندارد.

 

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

پیچیک عوامل سرطان زا مثل دود سیگار را به خودش جذب می کند

 

ریحان

این گیاه خوشبو و خوشمزه با برگ هاي ابریشمی اش حاوی مقدار زیادی ماده اورگانیک به نام لینالول هست که معمولا در رایحه درمانی به کار برده می‌شود. گروهی از دانشمندان ژاپنی اثبات کرده اند که لینالول فعالیت ژن هایي که در موقعیت هاي پر استرس فعال می‌شوند را کاهش می‌دهد. بنابراین هر جا چشمتان به برگ هاي ریحان خورد بایستید و آن را ببوئید.

 

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

هر جا چشمتان به برگ های ریحان خورد بایستید و آن را ببوئید

 

لیلی صلح

این گیاه با گل هاي سفید و زیبایی که دارد قارچ هاي سمی پراکنده در فضا را از بین می‌برد و گازهای سمی مانند مونواکسید کربن و فرمالدئید را خنثی می‌کند. در واقع این گیاهان تصفیه کننده ارگانیک هوا میباشند که آرامش بیشتری را در منزل ها فراهم میکنند.

 

گیاهانی برای تسکین اعصاب و آرامش بخش

گیاه لیلی صلح با گل های سفید و زیبایی که دارد قارچ های سمی پراکنده در فضا را از بین می برد

 

جدیدترین مطالب سایت