وجود یوفو (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) در آسمان ایران

مجموعه : هوا و فضا
وجود یوفو (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) در آسمان ایران

یوفو در تهران

یوفو ها ستاره هاي روشنی میباشند که در آسمان هاي پایتخت ایران نیز دیده شده اند .

 

یکی از پرمدرکترین و مهم‌ترین مشاهدات و برخورد ها با یوفوها«اجسام پرنده ي شناسایی نشده» مربوط به سال 1976 و ایران هست، در ان زمان ایران یکی از پیشرفته ترین نیروهای هوایی دنیا را داشت.

 

در چهارگوشه ي ایران و خصوصا سمت شمال و به خاطر جاسوسی احتمالی شوروی رادارهایی بسیار پیشرفته نصب شده بود، در این حادثه یگان واکنش سریع ایران به وسیله ي فروند جنگنده ي اف4 وارد عمل شد، این یوفو در ابتدا توسط چشم دیده شد و چیزی در رادار دیدن نشد

 

اما پس از بلند شدن جنگنده ها آنها پیروز به شناسایی ان در رادار شدند، این یوفو به شکل ناگهانی و در اسمان تهران ظاهر شدو حداقل به مدت 15 دقیقه بر روی اسمان تهران بود.

 

این شی ناشناس در ساعت 12.5 شب به وقت تهران و به طور کاملا ناگهانی در ابتدا به وسیله ي دوربین شناسایی هوایی و سپس به وسیله ي رادار دیدن شد، در این مورد گزارش به شکل زیر نوشته شده بود:چیزی مثل ستاره اما با فاصله ي کمتر و بسیار نورانی تر که سرعتی بسیار چندان داشت.«عکس مربوط به ژنرال جعفری در سال 2007»

 

وجود یوفو (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) در آسمان ایران

در همان زمان و در موقعیت 74 کیلومتری شمال تهران کاپیتان محمدعزیزخوانی برای تعقیب این شی احضار شد اما با وجود این که در ابتدا عزیزخوانی میتوانسته انرا در رادار ببیند این شی به طور ناگهانی ناپدید می شود.

دقایقی بعد کاپیتان جعفری و دمیران برای تعقیب احضار شدند، جعفری که دوره دیده در امریکا ویکی از خلبانان بسیار قهار ایران بود با شکستن صوت در ارتفاعی بالا و با حداکثر سرعت به سمت این شی رفت ،جعفری به دلیل شکل عجیب شی در رادار و نور اطراف ان پیروز نشد طرحی درست از شکل احتمالی ان به مهراباد گزارش کند، دستور صادره تعقیب بود، در این حین فاصله ي اف4 و شی 46 کیلومتر بود در همین زمان اتفاق عجیبی افتاد شی دیگری از این یوفو جدا شد و به سمت جعفری امد!

 

جعفری که احتمال حمله میداد با مانوری سنگین سعی به قفل راداری و شلیک یک موشک به سمت شی دوم را کرد اما به شکلی عجیب تمام تجهیزات جنگنده ي او از کار افتاد و او نظارت اف4 را از دست او خارج شد، جعفری که نظارت سیستم شلیک را از دست داده بود با مانوری به سمت پایین و با سرعتی حدود 1.2برابر صوت شروع به دور شدن کرد اما جسم دوم با فاصله اي حدود 7کیلومتر و به مدت 45 ثانیه وی را تعقیب کرد تا در نهایت به سمت شی اصلی بازگشت «جعفری در گفتگو ي خود در سال 2007 با شبکه اي در امریکا عنوان کرد:::وقتی دیدم در حال تعقیب من هست در ذهنم گفتم اگر از 5 کیلومتر نزدیکتر شد اجکت می کنم!»

 

بالافاصله پس از رفتن شی دوباره بازرسی اف4 به دست جعفری افتاد جعفری باردیگر به سمت شی اصلی بازگشت و با حداکثر سرعت به سمتش رفت اما چیزی اتفاق افتاد که خودش آن گونه می گوید:

 

دفعه ي دوم تعقیب فاصله ام را اکثر کردم و با احتیاط بیشتری حرکت کردم اما چیزی اتفاق افتاد که باور نمی کردم، زمانی که من برای تعقیب برگشتم فاصله ي شی از من حدود 55 کیلومتر بود اما در یک لحظه«نه یک ثانیه،چون کمتر بود!» این شی به فاصله ي 113 کیلومتری من رفت!

 

درنهایت به جعفری دستور فرود در مهراباد داده شد و نکته ي عجیب این بود که در همان زمان و محدوده وسائل ارتباطی و راداری یک هواپیمای مسافربری بوئینگ 747 که از مسیر تبریز در حال حرکت بوده از کار افتاده بود!

این حادثه توسط نیروی هوایی امریکا یه طور کامل تحلیل شد و گزارش ان در 4 صفحه به ایران داده شد، نیروی هوایی ایران هم در گزارشی 18 صفحه اي به شرح کامل این حادثه پرداخت، در این گزارش جعفری تاکید می‌کند که این شی دارای خصوصیاتی بود که در هیچ هواپیمایی وجود ندارد، او همینطور نورانی بودن شی و سرعتش را بسیار عجیب و مهیب عنوان کرد.

 

در ان زمان هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی امریکا بود و او برروی این حادثه خصوصا به دلیل درگیری نظامی ان بسیار حساس شد و دستور ارسال یکی از پیشرفته ترین آواکس هاي امریکا به ایران را داد، این آواکس در 1 هفته ي حضورش در ایران تمام اسمان ایران را اسکن کرد و چیزی پیدا نکرد. «صفحه ي اول گزارش سازمان هوایی امریکا با عنوانی بسیار دیدنی!»

 

 

وجود یوفو (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) در آسمان ایران

در گزارش ایران ذکر شده:این شی دارای نورهایی به رنگ قرمز، نارنجی بوده و سرعتی بیش از 3.5 ماخ داشته!وبه آخرین بار در همدان و توسط رادار پایگاه نوژه شناسایی شده، دیدنی هست بدانید در زمان همین اتفاق و پس از ناپدید شدن این شی بر فراز تهران پایگاه نوژه دو فروند اف 4 دیگر را جهت بررسی ارسال کرد که آنها چیزی پیدا نکردند.

درگزارش تالاب همچینی دلیلی برای از کارافتادن تجهیزات جنگنده و رفتار شی دوم ذکر نشده اما احتمال یک میدان مغناطیسی بسیار قوی عنوان شده هست.

 

وجود یوفو (اجسام پرنده ی شناسایی نشده) در آسمان ایران

این حادثه یکی از معدود حوادثی بود که توسط سازمان اطلاعات هوایی امریکا بررسی شد که در ان عنوان شد:

1-این شی به طور متوالی در مناطق گوناگون تهران دیده شد
2-کیفیت و ارزش برخی از گزارش دهندگان بالا ست«خلبان-مسئول رادار مهراباد»
3-رادار شناسایی این شی را تایید می کند
4-اختلال مغناطیسی گزارش شده برروی جعبه ي سیاه هردو هواپیما ضبظ شده هست
5-کاپیتان جعفری پس از این حادثه به مدت دو روز دچار مشکل کم بینایی در شب شد
6-مانورهای اجرا شده توسط یوفو بسیار سنگین و تاحدی غیرممکن به نظر می‌رسد

 

جعفری بعدها و در سال 2007 عنوان کرد:این شی به حدی سریع و مانورپذیر بود که در همان لحظه ي اول به انسانی بودنش شک کردم حتی اگر این شی تولید بشر بود باید بدون سرنشین بوده باشد چراکه بدن انسانتحمل ان مانورهارا ندارد!

در گزارش ایران همچینی سوالی درباره ظهور ناگهانی این شی برروی تهران و نحوه ي گذر ان از لایه هاي راداری ایران عنوان شده.

 

در همان سال ایران شوروی را مقصر احتمالی معرفی کرد اما شوروی شدیدا این صحبت را رد کرد.

 

با دقت به گزارش هایي از همدان و در همان زمان به نظر می‌رسد این شی از فراز همدان نیز عبور کرده باشد، این حادثه در ابتدا به شکل محرمانه باقی ماند اما پس از 5ماه اطلاعات ان به بیرون درز کرد.

جدیدترین مطالب سایت