آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

بهترین و کاربردی ترین تفنگ های تک تیر انداز جهان که تاکنون ساخته شده است را با مشخصات کامل به شما معرفی خواهیم نمود. در این پست قصد داریم تا شما را با لیست 10 گانه ای از مرگبار ترین اسلحه های‌ تک تیرانداز از گذشته تا به امروز آشنا کنیم.

 

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان

1- تفنگ 10 SR25

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

SR25 یک اسلحه ی نیمه اتوماتیک است و تک تیر اندازی ویژه محصول شرکت Knight Armament میباشد . 60 درصد از قطعات این تک تیر انداز قابل تعویض با مدل های‌ دیگر این شرکت می باشد که می تواند توانایی آن را افزایش و آن را قابل اعتماد تر سازد . عمده به کارگیری این تک تیرانداز در جریان جنگ افغانستان و همچنین در طی بحران تیمور شرقی بوده است .


2- تفنگ L42 Enfield

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

L42 Enfield یک تک تیرانداز کلاسیک و شگفت انگیز طراحی شده برای نیروی های‌ نظامی ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و همچنین نبرد استقلال ایرلند میباشد . به گزارش تالاب این اسلحه در سال 1895 به وجود آمد و میتوان گفت با توجه به دقت آن همچنان به حیات خود ادامه می دهد. این تک تیرانداز قدیمی میتواند اهداف را در فاصله ی 1800 متری مورد هدف قرار دهد .


3- تفنگ M21

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

M21 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آمریکایی ساخت شرکت Springfield Armory و Rock Island Arsenal میباشد . این اسلحه در سال 1969 برای ارتش کشور کشور آمریکا که در جنگ ویتنام به یک تک تیرانداز دقیق نیاز داشت طراحی و ساخته شد . نسخه ی بهبود یافته از این اسلحه به یک تلسکوپ قابل تنظیم مجهز شده که قابلیت اطمینان و دقت بیش تری را به این اسنایپر بخشیده است . برد مفید این اسله 822 متر و وزن این اسلحه 5.27 کیلوگرم است . چند قبضه از این اسلحه در جنگ عراق نیز مورد استفاده قرار گرفت .


4- تفنگ PSG1

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

PSG1 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آلمانی ساخته شده توسط شرکت هکلرکوخ میباشد . ایت تفنگ دقیقا همان معماری ژ-3 اسلحه ی معروف شرکت هکلرکوخ را داراست . این اسلحه تک تیرانداز با هدف دقت بالا برای یگان های‌ پلیس کشور کشور آلمان جهت درگیری با گروه های‌ تروریستی طراحی و ساخته شده است . این تک تیرانداز بیش تر به دلیل قتل عام سال 1972 شهر مونیخ و آمادگی در برابر حوادث این چنینی طراحی شد . برد موثر این اسلحه 800 متر و وزن آن 7.2 کیلوگرم میباشد . PSG1 با قیمتی ده هزار دلاری یکی از گران ترین اسلحه ها در رده ی خود می باشد .


5- تفنگ Dragunov SVD

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

Dragunov SVD یکی از آن اسلحه هایی که احتمالا همه ی ی ی شما با نام آن آشنا هستید . این اسلحه ساخت جماهیر شوری است و یکی از معروف ترین و معروف ترین تک تیراندازهایی است که تاکنون ساخته شده است . به گزارش تالاب این تک تیرانداز از پر افتخار ترین اسلحه ها به دلیل نوع طراحی و ساخت است . دراگونوف به عنوان یک سلاح پشتیبانی تفنگداران نیروهای شوروی جهت هدف قرار دادن دشمن از فاصله ای دور طراحی شده است . از این اسلحه در جنگ های‌ بسیاری استفاده شده که میتوان به جنگ ایران و عراق ، جنگ ویتنام ، جنگ یوگسلاوی ، نبرد اوستیای جنوبی در سال 2008 و الان نیز در سوریه و عراق در حال استفاده است . وزن دراگانوف 4.30 و برد آن 800 متر میباشد .


6- تفنگ Mosin–Nagant

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

موسین ناگانت یکی از دقیق ترین اسلحه های‌ تک تیرانداز 5 تایی گلنگدنی میباشد . این سلاح توسط ارتش سلطنتی روسیه طراحی و تولید شده است . این تفنگ در میدان های‌ نبرد بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است که از معروف ترین آن ها میتوان به جنگ جهانی اول و دوم ، جنگ ویتنام ، جنگ های‌ کره اشاره کرد . از زمان ساخت این اسلحه در سال 1891 تا به امروز 37 میلیون قبضه از آن تولید شده است . این اسلحه مدل های‌ متفاوتی دارد که اسنایپر تنها یکی از نمونه های‌ آن میباشد و به همین خاطر رقم دقیقی برای برد موثر این اسلحه ذکر نشده اما توان شلیک از مسافت 800 متر در مدل های‌ مختلف این اسلحه وجود دارد.


7- تفنگ AS50

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

AS50 یک تفنگ جدید ضد زره است که با قابلیت استفاده از مهمات انفجاری میتواند هدف را در فاصله ای بسیار دور مورد اصابت گلوله قرار دهد . این اسلحه در سال 2007 توسط شرکت بریتانیایی Accuracy International ساخته شده است . AS50 برای تفنگداران انگلیسی و ملوانان آمریکایی تولید شده است . برد این اسلحه 1500 متر میباشد که رقم بسیاری بالایی است اما در عوض وزن بالای آن یکی از معایب آن است که حمل و نقل این اسلحه ی 12 کیلویی را با مشکل خواهد کرد .


8- تفنگ L115A3

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

L115A3 یک تفنگ گلنگدنی ساخت بریتانیا و محصول همان شرکت اسلحه ی اسلحه ی شماره ی 7 یعنی Accuracy International میباشد . این اسلحه کاربران بسیاری دارد که از آن ها میتوان به تفنگداران کشور های‌ انگلیس و کشور کشور آلمان ، پلیس سلطنتی مالزی ، نیروهای ویژه نروژ و کره جنوبی ، گروه آلفا روسیه و ارتش سنگاپور اشاره کرد . این اسلحه ی با وزنی 6.5 کیلوگرم ، بردی در حدود 1100 متر دارد . این اسلحه در جنگ های‌ عراق و افغانستان مورد استفاده گسترده قرار گرفته است .


9- تفنگ BARRETT- M82

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

Barrett M82 یک تیر انداز قدرتمند ساخت ایالات متحده کشور کشور آمریکا میباشد . این سلاح به عنوان یک تک تیرانداز ” یک شلیک یک کشته ” شناخته می شود . این اسلحه همان طور که از نام آن پیداست ساخت شرکت برت فایر آرم ” Barrett firearms ” میباشد .

 

این اسلحه به دلیل دارا بودن بردی 1800 متری یکی از بهترین ها در میان تک تیراندازهای کنونی جهان میباشد . این اسلحه آنقدر قدرتمند است که می تواند در دیواری نفوذ و هدف را با دقت هر چه تمام تر مورد اصابت قرار دهد .

 

سرعت خروج گلوله در این اسلحه 853 متر بر ثانیه می باشد و خشاب این اسلحه اجازه ی شلیک 10 گلوله را میدهد همچنین وزن این اسلحه 14 کیلوگرم میباشد .

 

این اسلحه تاکنون در کشور های‌ بسیاری مورد استفاده قرار گرفته که از آن ها میتوان به ایالات متحده ، انگلستان ، نروژ ، لهستان ، تونس ، ترکیه ، کشور امارات متحده ، قطر ، آرژانتین ، شیلی ، کانادا ، کشور کشور مکزیک و … اشاره کرد .


10- تفنگ CheyTac Intervention M200

آشنایی با 10 تفنگ تک تیرانداز خطرناک جهان (مشخصات + عکس)

CheyTac Intervention M200 از دوربرد ترین تک تیراندازهای مدرنی محسوب می شود که تاکنون در جهان ساخته شده است. این اسلحه توسط شرکت چی تاک ساخته شده و برد آن 2000 متر میباشد که با توجه به مدل های‌ دیگر آن این رقم به 2300 متر نیز افزایش پیدا می کند .

 

به گزارش تالاب این اسلحه مجهز به یک مسافت سنج لیزری است که میتواند فاصله را تا 6 کیلومتر محاسبه کند مجهز شدن به دوربین دید در شب و سنسور اندازه گیری از دیگر ویژگی های‌ M200 می باشد . وزن این اسلحه 14 کیلوگرم است و به جزء کشور سازنده ی آن توسط نیروی دیگر در سطح جهانی مورد استفاده می گیرند که عبارتند از :

گروه ضد تروریستی GROM لهستان
نیروهای ویژه ترکیه
نیروهای ویژه SRR-61 اردن
یگان های‌ ویژه دریایی آرژانتین

 

تفنگ نقش مهمی در بالا بردن کارایی نیروی نظامی دارد . امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. از دیگر مطالب ما در زمینه تفنگ دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت