خطرات هک‌ شدن از ربات‌های خانگی

خطرات هک‌ شدن از ربات‌های خانگی

خطرات ربات‌های خانگی

 

در روز جدید با حمله به ربات هاي خانگی نرم افزار هاي خانگی آن ها را هک نمودن محققان با انجام چند آزمایش ساده دریافتند که ربات‌هاي محبوب خانگی ساخت شده توسط چهار شرکت صاحب‌نام در این صنعت به آسانی هک شده و در صورت نیاز قادر به انجام حرکات خطرناک و غیرقابل نظارت میباشند.

به گزارش تالاب: و به نقل از دیلی میل، کارشناسان یک شرکت فعال در اساس ایمنی ربات‌ها در سیاتل کشور آمریکا با بررسی اوضاع امنیت نرم‌افزاری ربات‌هاي خانگی پرفروش دنیا دریافتند که نه تنها تمامی این ربات‌ها از طریق اینترنت قابل هک شدن میباشند، بلکه برخی از آن ها حتی قادرند از طریق بازوی رباتیک جمجمه صاحب خود را خرد کنند.

 

در این پروژه تحقیقاتی همینطور مشخص شد که احتمال هک شدن و نظارت مستقیم ربات از طریق اینترنت یا گیرنده وای‌فای بسیار چندان هست و شخص هکر می تواند نظارت ربات را برای انجام هر کاری در اختیار بگیرد.

 

یکی از خطرناک‌ترین سناریوهای موجود در این تحقیق، همکاری انسان با ربات در کارخانجات و صنایع تولیدی هست. بعنوان مثال کارشناسان شرکت IOActive توانستند برنامه بازرسی ربات‌هاي صنعتی فعال در یک کارخانه راکه در کنار کارگران مشغول به فعالیت میباشند هک کرده و کدهای دستوری جدید را با هدف آسیب رساندن به کارگران اعمال کنند.

 

هشدارهای پی‌درپی دانشمندان در مورد خطرات احتمالی ناشی از هک شدن ربات‌هاي خانگی و صنعتی از این جهت حائز اهمیت هست که حوزه کاری ربات‌ها روز به روز در حال گسترش هست.

 

در این پروژه مشخص شد که احتمال آسیب‌دیدگی کسانی که به طور مستقیم و در محیط کار با ربات‌ها فعالیت می کنند اکثر از همۀ هست، هرچند که کاربران خانگی نیز باید مراقب زندگی با ربات‌هاي غیرقابل پیش‌بینی باشند و حداقل در مواقعی که به ربات‌ها نیازی ندارند، آن ها را در اوضاع کاملا خاموش قرار دهند.

 

جدیدترین مطالب سایت