رباتی که کلوچه‌هایی عالی را تولید می‌کند

رباتی که کلوچه‌هایی عالی را تولید می‌کند

ربات کلوچه پز

 

برنامه نویسی هوش مصنوعی  رباتی برای پخت کلوچه هاي خوشمزه “گوگل” در آزمایشی طرز تهیه یک کلوچه شکلاتی خوشمزه را به هوش مصنوعی رباتش یاد داد که به رایانه‌ها این امکان را میدهد که آن را به یکدیگر آموزش دهند.

 

به گزارش تالاب و به نقل از دیلی‌میل، “گوگل” به روشی غیر معمول دست زده هست که به هوش مصنوعی پیشرفته خود دستور پخت کلوچه‌هاي شکلاتی را می‌آموزد!

 

“گوگل” در حال آموزش به یک هوش مصنوعی به نام “ویزیر” «Vizier» هست که این ربات به دیگر ربات‌ها آموزش دهد تا دیگر انسان نیازی به اینکار نداشته باشد.

 

برنامه نویسی هوش مصنوعی با داده‌ها از طریق آزمون و خطا کسل کننده و وقت گیر هست، بنابراین شرکت گوگل با بهرهگیری از یک نوع اتوماسیون آموزشی، یک شبکه عصبی به نام “Vizier” را برای کمک به یکی دیگر از شبکه‌هاي عصبی به نام “hyperparameter tuning” را به کار گرفته هست.

 

رباتی که کلوچه‌هایی عالی را تولید می‌کند

برای آموزش “ویزیر”، گوگل وظیفه آن را با قالب‌بندی دستورالعمل پخت کلوچه شکلاتی، با دقت به بازخوردی که از تست کننده‌هاي طعم گرفته، تعریف کرد.

 

“گوگل” ابتدا به پیمانکاران مسئولیت داد تا برای کارکنانش کلوچه شکلاتی تهیه کند. سپس دستور پخت را به چند سرآشپز ماهر داد تا برای تست کننده‌هاي طعم، کلوچه بپزند.

 

نظرات همۀ انها در قالب یک نظرسنجی جمع‌آوری شده و به “ویزیر” داده میشود تا این نتایج را برای تنظیم بهتر دستور پخت در مراحل بعدی تجزیه و تحلیل کند.

 

“گوگل” این روش را بعنوان یک روش آموزشی پیروز برای تدریس “ویزیر” در مورد نحوه ارائه مشاوره به سایر سیستم‌ها برای به کارگیری برترین روش برای انجام یک کار یافت.

 

نتیجه اینکه کلوچه‌هاي شکلاتی در طول زمان به طور قابل توجهی بهبود یافته و پخت‌هاي بعدی بسیار مورد دقت قرار گرفتند که به نظر نویسندگان خوشمزه بود.

 

این آزمایش همینطور محققان را به قابلیت‌هاي دیگر “ویزیر” واقف کرد؛ از جمله اینکه چگونه می‌توانست به سرعت تفاوت بین اندازه‌هاي گوناگون را درک و دسته بندی کند و مثلا اینکه کره به میزان خیلی کم باعث خرد شدن کلوچه‌ها میشود.

 

این ربات که کلوچه‌هایي فوق العاده را ساخت می کند، یک توانایی بسیار نادر در سیستم‌هاي محاسباتی را نشان می دهد و در حال حاضر بعنوان یک پلتفرم ارزشمند برای تحقیق و توسعه اثبات شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت