کارکرد اولین چاپگرهای سه بعدی جهان

کارکرد اولین چاپگرهای سه بعدی جهان

چاپگر سه بعدی جهان با توانایی چاپ در شرایط خلاء .

 

محققان براي شبيه سازی شرايط خلاء، چاپگر جديد خود را در مخزنی حرارتی و خلاء مورد آزمايش قرار دادند با بهرهگیری از اين چاپگر سه بعدی در شرايط مافوق خلاء آلياژ‌هاي پليمری چاپ كنندیک شرکت تولیدی با تولید و بهرهگیری از چاپگر سه بعدی که می‌تواند در شرایط دشوار و شبیه به فضا مورد بهرهگیری قرار بگیرد، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

 

براساس گزارش تالاب ساينتيفيك امريكن، شركت Made in Space پیروز شدند با بهرهگیری از اين چاپگر در شرايط مافوق خلاء آلياژ‌هاي پليمری چاپ كنند و اميدوارند اين فناوری جديد امكان طراحی و تولید فضاپيماهای پيشرفته تر و تلسكوپ هاي فضايی پيچيده تر را فراهم آورد.

 

شركت پشتيبان اين پروژه كه آرچي‌نات نام دارد، در سال 2010 بعنوان شركتي فضايي متخصص در زمينه توليد چاپگرهای سه بعدی قابل بهرهگیری در شرايط خلاء فضا تاسيس شد. اين شركت تاكنون توانسته امكان پذير بودن چاپ قطعات در شرايط خلاء را به نمايش بگذارد.

 

اين شركت در سال 2010 تعدادي ابزار را در ايستگاه فضايی بين المللی چاپ كرد،‌از جمله ابزاري كه فضانوردان می توانستند از آن ها در فعاليت هاي هرروز خود بهرهگیری كنند و در صورت نياز به آن ها لازم نبود كه تا ارسال محموله بعدي از زمين انتظار بكشند. درحال حاضر دو چاپگر سه‌بعدي در ايستگاه فضايي وجود دارند اما هيچ يک از انها تاكنون نتوانسته اند حريم امن ايستگاه را رها كرده و شرايط خلاء شديد و نوسان دمايی بيرون از آن را تجربه كنند.

 

محققان براي شبيه سازی شرايط خلاء، چاپگر جديد خود را در مخزنی حرارتی و خلاء مورد آزمايش قرار دادند و توانستند در اين شرايط آلياژی به طول 85 سانتيمتر را چاپ كنند.

 

با اين همۀ چاپ سه بعدی تنها بخشی از اين پروژه بلند‌ پروازانه‌ هست. آرچی نات فناوری چاپ سه بعدی را با بازوهای روباتيكی كه برای سرهم‌ بندی قطعات چاپ شده توسط چاپگرها مورد بهرهگیری قرار می گيرند، تلفيق شده هست و همين تركيب میتواند رويكرد بشر در اكتشافات فضايی را متحول سازد.

 

اين شركت اميدوار هست در آينده بتواند سازه هايی بزرگ را در فضا بنا كند و زمينه تولید تلسكوپ هاي بزرگ‌تر را در فضا فراهم آورد. تلسكوپ هايی غول پيكر كه بتواند نشانه هاي وجود حيات را با دقتی بی سابقه رصد كند.

 

مرحله بعدی اين پروژه آزمايش عملكرد تلفيقی چاپگر و بازوهای روباتيک و انجام پروازی آزمايشی به مدار زمين هست و در صورت موفقيت، اين فناوری در اواسط 2020 به فضا فرستاده خواهد شد.

 

جدیدترین مطالب سایت