کامپیوترهای مایع به زودی وارد بازار میشوند !

کامپیوترهای مایع به زودی وارد بازار میشوند !

نگاهی به مخترع شدن رایانه های مایع

 

 رایانه هاي مایع یکی از مهم‌ترین اختراع هاي قرن می تواند باشد در ادامه بیشتر دنبال می کنیم . 

 

کامپیوترهای مایع بزودی وارد بازار می‌شوند ! پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون می‌گویند ماده جدیدی اختراع کرده اند که در عمل یک ترازیستور مایع هست و راه را برای ساخت رایانه هاي مایع هموار میکند. اگرچه این اختراع برای رویارویی با بعضی مریضی ها و بازرسی آن ها و همینطور ساخت ربات هاي ناب نیز خوب هست.

 

تا به حال تنها نظیر از مواد مایع در صنعت الکترونیک را میکروسوئیچ هایي متشکل از لوله هاي شیشه اي نرم و باریک تشکیل می دادند که فاقد تساهل پذیری بالا بودند اما ترانزیستورهای مایع اخیر، سوئیچ هاي پیچیده اي متشکل از آلیاژ فلزات غیرسمی میباشند و میتوان با بهرهگیری از انها انواع مدارهای برقی را طراحی کرد.

 

محققان میگویند در آینده با بهرهگیری از همین ترانزیستورهای مایع رایانه هاي مینیاتوری و بسیار کوچکی طراحی خواهند کرد که با بدن انسان سازگاری دارند و میتوانند به درون بافت هاي بدن تزریق شوند و برای انجام اموری همچون بازگرداندن کارکردهای مغز به افراد بعد از وقوع سکته مغزی بکار گرفته شوند.

 

همینطور میتوان از این رایانه ها برای احیای بخش هاي آسیب دیده بدن و بازگرداندن کارکردهای آن ها کمک گرفت. بدین شیوه حتی می‌توان به کمک حیوانات شتافت و همچون مثال به یک پرنده برای بازگرداندن توانایی هاي بال آسیب دیده اش کمک کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت